Indlæg af jacobask

    har du prøvet med at angive den specifikke sti. dvs istedet for:


    C:
    ren xxxx yyyy
    ren vvvv zzzz


    så:


    ren c:\xxxx yyyy
    ren c:\vvvv zzzz


    /ask


    EDIT: Er ret sikker på at "DOS" er ligeglad med om filerne er skjulte.

    Det er ofte et problem man støder ind i hvis man roder med DOS-kommandoer, idet man efterhånden har vendet sig til de lange filnavne (der kan indholde specialtegn). Som hovedregel skal det korte navn på filen bestå af de første 6 "rigtige" tegn (dvs mellemrum, +,- etc.) skal fjernes og derefter sættes ~1 på (hvis der kun er en fil med det navn - eller det er den "første" fil med det navn).


    /ask


    EDIT:staveplade

    som det er beskrevet på siden jeg linkede til. De gamle DOS navne var uden mellemrum, og med kun 8+3 tegn. Dvs c:\spil og andet\ vil blive til c:\spilog~1\


    hvis der er flere biblioteker der starter med "spil og" vil de efterfølgende hedde ~2, ~3 osv


    Du kan se DOS-navnende i stien hvis du bruger command istedet for cmd.
    Fandt lige ud af at dir /x giver de korte navne istedet for de "normale" lange.


    /ask

    Har næsten lige fået mig en nokia E50 - den er jeg rigtigt glad for. Den udstråler kvalitet og har alle de funktioner jeg har brug for (mail, VPN, kalender med outlook sync. rimeligt web (omend lidt sløvt)).


    /ask

    Du skal have sat din router op til at forwarde de aktuelle porte til den IP, hvor du har din "server" er det FTP er "standartporten" port 21, men jeg mener også at du skal have port 20 med for at det virker.


    Mht andre programmer må du først finde ud af hvilke porte der benyttes og så forwarde disse til den ønskede IP.


    Punktet i routeren hedder vidst i D-link "advanced settings"\"virtual server ..."


    /ask

    Da jeg fik købt bil (for ikke særligt lang tid siden), var der rigtigt meget at spare ved at få ringet rundt til alt hvad jeg kunne finde. Som nystartet med en nissan primera 2.0i svingede prisen fra 16000 pa til 8500 pa!!!


    Så mit råd: ring til alt hvad du kan finde af forsikringsselskaber og forhår dig om deres priser.


    /ask

    Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se pointen i alle de forskellige "light" varianter. Jeg tager som regel en sodavand, hvis jeg har behov for lidt sukker sidst på dagen - og så er light jo ikke meget værd....


    /ask

    Quote

    Originally posted by Falsk
    Fik lige at vide at de har meldt det til politiet.


    Fik lige at vide at den lift som barnet i barnevognen lå i var den som min datter lå i da hun var spæd for ca 10 år siden... og det pisser mig sgu af.


    Tror sgu lige jeg skal have deres adresse, så tager jeg sgu ud og henter den.


    Når nu det er løst på den "rigtige" måde, så lad dog for fanden værd med at fucke det op ved at selv at skulle ud og "hente" den!!!!


    /ask

    Hvis du bestiller fra amazon.com skal du ikke regne med at du undgår moms+skat, brug istedet amazon.co.uk


    du kommer også til at betale moms hos amazon.co.uk, men de fratrækker shjh den engelske.


    Normalt skal der (inden for EU) betales moms i det land varen bliver købt, medmindre det givne frma sælger for over et vidst beløb til dk pr år, i givet ald skal der betales dansk moms (og ikke den udlandske).


    /ask

    Pilefrøen er det giftigste dyr, men ikke det dyr med den stærkeste gift (der er "box jellyfish").


    prøv evt at søg på "Poison vs. Venom" - forskellen ligger i hvordan giften bliver overført!


    /ask

    Lige en tilføgelse. Du skal huske at slå DHCP fra på den trådløse router, hvis den kun skal bruges som accespoint, ellers an du ende med at dine to routere kæmper om at få lov at tildele IP-adresser.


    /ask

    Det kan give lidt bøvl, hvis i bruger den som en ekstra router i enden af den anden (i skal i så fald sikre at der bliver delt ip'er ud i 2 forskellige områder, eks 192.168.1.x og 192.168.2.x), hvis i "bare" slutter den til via LAN-portene vil den kun fungere som accespoint.


    /ask

    Nu skriver du ikke så meget om, hvorvidt det må være på engelsk.


    Hvis det er ok på engelsk så er det klart ved at se efter Terry Pratchetts Dickworl novels (mener faktisk også at nogle af dem er oversat til DK).


    Ellers er der også Mark Haddon: The curious incidnet of the dog in the night time - en super bog, som også findes på dansk.


    /ask

    Er færdig med min PhD til maj (startede på UNI i '97) og har på nuværnde tidspunkt fået tilbudt arbejde det første år som Post.Doc på AU - jubii!!


    Mit andet barn er på vej (kæresten er sat til 8/1 - så det kan være hvornår det skal være). jeg håber meget på at min kæreste finder sig et job (hun har lige afleveret sit speciale) - eller går planerne for det næste års tid ud på at finde et interesant job når jeg er færdig her i på AU og så ellers også finde et lækkert lille hus som er MIT - i modsætning til en leje-lejlighed hvor alt huslejen for mit vedkommende bare ryger ned i et sort hul....


    /ask