Indlæg af jacobask

    Quote

    Originally posted by DeH
    Hvad er det lige du studerer til siden det tager snart 10 år?
    Læge, Præsident? :D


    Er ved at afslutte en PhD i Kemi. Startede med kandidaten som blev færdig ved SDU i februar 2003 - gik så næsten et år inden jeg fik et stipendium som jeg startede på i frebruar 2004 og som udløber d. 22/5 (hvor jeg skal aflevere min opgave).


    /ask

    Det er vidst også ved at være et par år siden at jeg blev færdig med folkeskolen?


    Jeg er dog heldigvis (?!) snart færdig med min uddannelse og mangler nu kun en "lille" opgave plus et mundtligt forsvar (~3-4 timer) af denne. Så har jeg vidst også efterhånden gået nok i skole - startede i folkeskolen i 1984 og på UNI i '97!!


    Så nu skulle det da være på tide at begynde at tjene nogle "rigtige" penge...


    /ask


    Det skum er SHJV ikke desideret beregnet til lydisolation, men til at bryde stående bølger i lokalet og derved kun få lyden én gang. Spikes er også beregnet på at få bedst mulige kontakt til underlaget (omend dette er ret omdiskuteret).


    /ask

    Grænsen for nødværge (selvforsvar) går ved at man ikke længere er truet. Hvis faren er overstået (som her hvor røverne stak halen mellem benene), så er det ikke længere nødværge.


    Hans sag ville stå meget bedere hvis han ikke havde fortsat med at skyde efter dem efter de var begyndt at flygte!!


    /ask

    Det er iøvrigt kun OEM-versionerne hvor man skal vælge fra starten. Køber man en retail kan man vælge (og skifte) når man installerer - denne er dog om noget endnu mere pebret at få fat i.


    /ask - som nok holder mig til XP det næste stykke tid der er sku for meget special software som ikke virker som det skal....

    Sidder ikke dehjemme med adgang til web-interfaced lige nu, men mener at der under setup er en undermenu der hedder noget i stil med "Mac Adress Clone"


    Hvis ikke dette er rigtigt så prøv at rod lidt rundt i menuerne og se om du kan finde det (jeg kan ikke hjælpe dig mere før i aften).


    /ask

    1. Tjeck om din router får en IP fra TDC (under status-fanabladet SHJV)


    2. Hvis ikke - sæt din computer direkte på nettet, og vælg kør og skriv "ipconfig /release" - nu skulle din IP være frigivet.


    3. Sæt routeren på igen og se om det ikke virker (du skal evt vente 20-30 min inden den sættes til).


    Det der er problemet er at din IP er bundet til din MAC-adresse (på PC-en), denne skal du så have frigivet så du istedet kan få den tildelt til din Routers MAC-adresse (du kan også evt bare klone din PC's MAC ind i routeren - så skulle det også virke).


    /ask

    Jeg har desværre hørt den historie et par gange før. Acer laver nogle "tweaks" som går at man ikke rigtigt kan bruge ret mange andre drivere end dem de selv leverer. Derudover har de også en tendens til ikke at servicere deres computere i mere end et par år. Mit råd ville være at få hentet alle de drivere der ligger til maskinen på acers hjemmeside. Hvis computeren går ned om 1-2 år og du skal have lavet en geninstallation risikerer du at sidde med høret i postkassen og lede fabrilsk efter drivere der kan fungere.....


    /ask

    Her er et link til frysepunkts-sænkning af vand.


    Vand mættet med NaCl (køkkensalt) fryser ved -10C mens hvis du mætter det med CaCl2 kan du få det ned omkring -20C.


    Men de ca -10 med NaCl hjælper afkølingen rigtigt meget iforhold til 0C. Husk at afkølingen er proportionel med forskellen i temp.


    /ask

    Hvis man vil opnå ordentlig køling er det re tvigtigt med ordentlig kontakt. Man skal dog være lidt varsom med acetone/tøris blandingen, da denne vil koge volsomt op når der kommer en "varm" øl derned.


    Man kan faktisk køle ret effektivt med de rigtige salt/vand blandinger. Disse kan relativt nemt opnå -18 grader C og kølingen vil også være særdeles effektiv.


    Et problem med tøris iøvrigt - det vil sku nok ikke holde ret længe i varmen + det må ikke lukkes inde, da det vil generere et ret voldsomt overtryk!


    /ask

    Har du kontaktet seagate. Jeg har før haft problemer med hardware, hvor jeg har henvendt mig til producenten, så godt som hver gang har jeg fået en fragt-slip tilsendt og dagen efter (eller samme dag) har der stået en fragtmand, som jeg bare skulle give pakken samt slippen og han har så sørget for at produktet kom frem (uden omkostninger for mig). Hastighedrekorden er vidst et plextor drev der blev sendt mandag, og jeg havde et nyt onsdag!!


    /ask

    En lille kommentar iøvrigt.
    c: giver dig kun c-drevet og ikke roden i c. Vil du have roden skal du også bruge en cd\. Dvs hvis du vil have et program der starter i roden, skal du skrive:


    c:
    cd\
    "program text"


    evt kan du også bruge "cd /d c:\" dette skifter til c:\.
    Du kan iøvrigt altid for oplyst hvilke parametre der kan sættes på dos-kommandoer ved at skrive "kommando /?"


    /ask

    jeg tog fejl - DOS er ikke ligeglad med skjulte filer. Lav istedet følgende bat-fil:


    ATTRIB -R -S -H c:\boot.ini
    ren c:\boot.ini boot.tmp
    ren c:\boot.bak boot.ini
    ren c:\boot.tmp boot.bak
    ATTRIB +R +S +H boot.ini



    Dvs først fjernes attributer fra *.ini filen, så laves den om og atributterne sættes igen.


    Du kan finde en fils atributter med "attrib filnavn" - og boot.ini er SHR


    /ask