Linux til desktop computer

  • Hey tweak brugere


    jeg har lige et hurtigt spørgsmål.
    jeg har en gammel computer stående som jeg nu vil instalelre linux på, hvilket linux system skal jeg vælge. Den skal ikke bruges som server, men som en normal computer... håber i kan give mig nogle gode råd.


    - Sygobamse

  • Quote

    Originally posted by Sygobamse
    jeg har en p4 2,8 prescoot eller hvad den nu hedder.
    et asus bundkort andet kan jeg ikke huske :P
    gfx radeon 9800xt 256mb
    2gb ram
    det burde vel være det


    wow.. sådan en har du bare stående? Den er bedre end min computer.. :P Men jeg har gode erfaringer med SUSE Linux 10.. Der er det hele stortset med så du ikke behøver installere andet.. :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FonZi


    wow.. sådan en har du bare stående? Den er bedre end min computer.. :P Men jeg har gode erfaringer med SUSE Linux 10.. Der er det hele stortset med så du ikke behøver installere andet.. :)


    Jeg vil nu anbefale Ubuntu, da det er mere bruger venligt end SUSE.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Ville klart kigge på ubuntu eller kubuntu (alt efter om du er til Gnome eller KDE). De har nogle rigtigt gode fora, hvor du hurtigt kan få svar på dine spørgsmål!


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Ville klart kigge på ubuntu eller kubuntu (alt efter om du er til Gnome eller KDE). De har nogle rigtigt gode fora, hvor du hurtigt kan få svar på dine spørgsmål!


    /ask


    den her vil jeg også tilslutte mig .


    Har brugt mange forskellige linux distroer på min desktop og ubuntu var klart at foretrække ;)