Opsætning af Linksys router

  • Hej


    Har i dag fået en linksys wrt54gl router og har problemer med at få den til at dele nettet rundt rigtigt. Har fulgt den medfølgende guide til punkt og prikke, og der er skam netværk. Problemet er bare at i stedet for åbne fx google kommer TDC aktiveringsside... det er jo ikke meningen.
    Hvad har jeg gjort forkert?


    Kører med webspeed.


    Takker

  • Undskyld, jeg har nok formuleret det lidt forkert :)


    Man kan ikke skifte til nogen som helst anden side, da TDC kræver at du aktiverer nr. 2 pc for at få adgang på nettet. Normalt skal man betale en ekstra 10'er for at få flere koblet på, men med routeren går jeg jo udenom det og derved kan koble x antal computere. Så snart man tilslutter pc nr. 2 skal man kunne surfe med det samme uden aktivering.

  • Quote

    Originally posted by Th@ms
    Undskyld, jeg har nok formuleret det lidt forkert :)


    Man kan ikke skifte til nogen som helst anden side, da TDC kræver at du aktiverer nr. 2 pc for at få adgang på nettet. Normalt skal man betale en ekstra 10'er for at få flere koblet på, men med routeren går jeg jo udenom det og derved kan koble x antal computere. Så snart man tilslutter pc nr. 2 skal man kunne surfe med det samme uden aktivering.


    Okay - på den måde. Det kan vist kun TDC-support svare på. Jeg ka' ihf. ikke.

  • 1. Tjeck om din router får en IP fra TDC (under status-fanabladet SHJV)


    2. Hvis ikke - sæt din computer direkte på nettet, og vælg kør og skriv "ipconfig /release" - nu skulle din IP være frigivet.


    3. Sæt routeren på igen og se om det ikke virker (du skal evt vente 20-30 min inden den sættes til).


    Det der er problemet er at din IP er bundet til din MAC-adresse (på PC-en), denne skal du så have frigivet så du istedet kan få den tildelt til din Routers MAC-adresse (du kan også evt bare klone din PC's MAC ind i routeren - så skulle det også virke).


    /ask


  • pppsstt..
    Jeg ved godt at man kan ændre MAC på PC'en(macshift). Men jeg vidste ikke at en linksys router var så intelligent. Kan du ikke lige forklare hvordan ændre MAC på Routeren.



    /Avartar

  • Sidder ikke dehjemme med adgang til web-interfaced lige nu, men mener at der under setup er en undermenu der hedder noget i stil med "Mac Adress Clone"


    Hvis ikke dette er rigtigt så prøv at rod lidt rundt i menuerne og se om du kan finde det (jeg kan ikke hjælpe dig mere før i aften).


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Sidder ikke dehjemme med adgang til web-interfaced lige nu, men mener at der under setup er en undermenu der hedder noget i stil med "Mac Adress Clone"


    Hvis ikke dette er rigtigt så prøv at rod lidt rundt i menuerne og se om du kan finde det (jeg kan ikke hjælpe dig mere før i aften).


    /ask


    Det er fuldstændig rigtigt husket: