Indlæg af spazoid

    Som sagt så er det med kabinettet jo op til en selv. Min server kommer til at stå fremme, selv om jeg først troede jeg ville pakke den væk i et skab, men det bliver upraktisk, men i hvert fald må den gerne se lidt godt ud, så derfor vil jeg gerne give lidt ekstra for et pænt kabinet. Antec kabinettet er også pænt, det er slet ikke det :)


    Men hvorom alting er, så mener jeg ikke at man kan få bedre bundkort/CPU løsning til en hjemmeserver som har bare nogenlunde tilsvarende ydelse/udvidelsesmuligheder til samme pris og strømforbrug.

    Her er hvad jeg er i færd med at bestille hjem til en lille homeserver..



    Bundkort
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=448535
    Kun 1 NIC men der ka man jo bare købe et NIC og smide i en af PCI-E portene :)


    CPU
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440229
    Rigelig performance til alt du kan smide efter den, og meget lavt idle strømforbrug! (meget vigtigt for mig da den kommer til at idle det meste af tiden, kun 2-3 watt højere end Atom i idle)


    Angående kabinet er det jo individuelt hvad man vil have. Jeg køber følgende
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=439151
    med dette backplane
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=421383


    Alt i alt ka der være 3 af de backplanes, hvilket vil sige op til 15 diske, så det bør slå til for de fleste, bundkortet har 6 SATA porte.




    Håber det giver stof til eftertanke!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zacko
    Hvad mener du med det ?
    At der ingen kvitering og ingen support er eller hvad.


    der er ingen kvit på, men den kan godt gå ingen HP support hvis det skulle ske at den går ned.


    Supporten / garantien er bundet til serienummeret som står på disken, ikke til en kvittering, så du behøver ikke en kvittering for at få support på den.


    Fordi han godt kan lide gameplayet, måske? :o Ved godt det er en sindsyg tanke at nogen spiller et spil fordi det er godt, ikke fordi det er pæn grafik, men vi findes faktisk!



    On topic: Prøv at slå v-sync til.. Det giver ofte de bedste resultater..

    Først, så skal du vide at RAID ikke er backup. RAID giver dig oppetid, og hvis det ikke er nødvendigt, så brug den ene disk til ekstern backup.


    Mht raidcontrollere så betyder det ikke meget hvilken controller du bruger, når det kommer til RAID-1, RAID-0 eller RAID-10. Da der ikke er nogen paritetsberegninger belaster det ikke CPU'en, og der er derfor ingen grund til at købe en dyr controller med onboard XOR processor. RAM vil stadig kunne give lidt dig ydelse, men det er ikke pengene værd hvis du spørger mig.


    Hvis jeg var dig, og kun ville køre RAID-1 for at have en "backup" af mine data, så ville jeg gøre som jeg foreslog og bruge den ene disk til ekstern backup som du kan have liggende i et skab og så tage frem en gang i ugen eller lign. alt efter hvad du føler er nødvendigt. Det er det sikreste for dine data.

    Det er svært at diskutere med dig når du ikke læser mine indlæg. Men tak fordi du endnu engang fortæller os det åbenlyse som ikke på nogen måde er specielt for SSD diske, men gælder for alt hardware.


    Ja, SSD diske bliver billigere i 2009. Guess what: De bliver også billigere i 2008 og i 2010! Nøjagtigt ligesom alt andet hardware!


    Ja, der sker udvikling! Igen, ligesom med alt andet hardware.


    Ja, andre virksomheder begynder at lave SSD'er. Og hvad så? Det er vel ikke en overraskelse for dig at firmaer vil tjene penge på et produkt hvor det endnu er helt åbent hvem der kommer til at vinde forbrugernes gunst og dermed kommer til at sidde tungt på markedet.




    edit: http://i4memory.com/f59/4x-32g…d-state-disks-tests-8944/
    Der kan du se hvor elendig OCZ's core serie er. Led efter Random Write testne.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77
    http://shg.dk/p/2113939


    Så er den ski' slået !



    "Siden kan ikke vises!"


    Quote

    Oprindeligt indlæg af doittt
    spazoid ups sorry hvis du er stødt, men ocz er laver serie solidstatediske til rimlig penge som skulle komme inden året udgang 2008, for 128gb til 3000-4000kr
    kan læste det under nyhedsite kan bare ikke huske hvor


    Stødt er jeg nu ikke, men hvorfor snakke om ting man ikke ved noget om som om det var fakts? Du er ikke den eneste der laver den fejl. Og OCZ har allerede en serie på markedet til en rimelig penge, men hvis du havde læst reviews af dem ville du vide at den er så elendig at den ikke er værd at få smidt i nakken. Random writes er langsommere end på en 3200 RPM disk fra sidste årtusind.




    Som altid kan producenter påstå alt, det eneste der betyder noget er tests, og så længe disken ikke er testet af folk der har en hjerne, så ka du ikke regne med noget som helst. Og dermed siger jeg ikke at producenterne ikke har hjerner, jeg siger blot at deres resultater lige ryger igennem en PR afdeling før de bliver offentliggjort.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af doittt
    vent et års tid så du få diske på 256gb til 1500kr ,med transferhastighed på 150 mb
    de solidstate hardiske der er nu, er kun prototyper , de skal lige modnes et års tid endnu


    Synes det er flot at du kan gå ud og forudsige hastigheder, priser og kapaciteter er på SSD'er når fabrikanterne ikke kan :)


    Synes også det er lidt voldsomt at kalde masseproducerede produkter som bliver solgt inden for server markedet (generelt ret kræsent marked mht. stabilitet, kvalitet osv) i stor stil, for prototyper.



    Ingen tvivl om at SSD'er bliver billigere, hurtigere og større, men hverken du eller nogen anden på dette forum kan forudsige hvordan det ser ud om et år, så lad være med at fyre sådan noget af en anden gang.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    du kan jo starte med at købe en xeon s775 og nedclocke den og skrue ned for volten...jeg vil gætte på du nemt kan køre default hastighed med langt mindre volt.....og så er et normalt bundkort pludseligt en god og billig løsning.


    Men umiddelbart er CPUen den samme, og så er der vel ingen grund til at give flere penge for den :P


    Med mindre selvfølgelig multiplieren er unlocked, hvilket den jo plejer at være på xeons. Altså, ikke op, men ned :P


    Hvor mange multipliers er tilgængelig på din Xeon?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Så bare 1 af de diske du linker til vil være en del hurtigere end den jeg har nu?. =)


    Nu kender jeg ikke lige den model du har nu, men den jeg taler om er den hurtigste 7200 RPM disk på markedet så vidt jeg ved, og jeg følger rimelig godt med inden for harddiske :)


    Den er meget vellidt af folk der går op i harddiske, både pga hastighed, men også for dens pris og varmeudvikling.

    Fordi xeon CPU'er er socket 771 og ikke 775, og socket 771 bundkort er workstation bundkort :P


    edit: jeg ser nu at der faktisk er socket 775 xeon cpu'er. Det var jeg ikke klar over, dem har jeg aldrig haft mellem hænderne!


    Endnu en spiller melder sig på banen.



    edit 2: dog findes der ingen low voltage socket 775 xeon cpu'er så om det er en xeon eller en core2 duo er lige meget. Det er samme TDP, clockfrekvens, spænding, cache og socket, så jeg tvivler på at dre er en forskel på de to.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hj3lmen


    Der kan max side 4 i internt via den inbyggede SAS controller, ja, og så kan man via 1x SATA og 4 x USB 2.0 tilslutte 5 harddiske mere.. har selv haft det prøvet... virker fint.


    Tror nu nok det er en SATA controller, men jaja :P men det har ingen interesse med eksterne diske :) Endnu engang, beklager jeg spildte din tid :)

    Nej, der findes ikke software der kan fortælle dig hvor meget strøm din computer bruger, det kan simpelthen ikke lade sig gøre med mindre der sidder målere direkte i din strømforsyning som på den ene eller anden måder så er forbundet til dit bundkort eller anden form for input som et program ville være i stand til at kunne læse. Hvis du vil vide hvor meget strøm din computer bruger kan du ofte låne et "Sparometer" på biblioteker eller din elforsyning.


    Din nuværende PSU kan sagtens klare den større CPU og RAM, hvis garantien er udløbet er det bare at gå i gang med at skille den ad. Der er ikke rigtigt noget du kan gøre forkert, så længe du ikke bruger vold på indmaden.


    Jeg plejer bare at pille "huset" af, gå uden for og så ellers gå i gang med at puste indtil jeg synes den ser ok ud igen.


    Hvis du alligevel beslutter dig for at få en ny PSU, så gå efter en der er 80+ certifiseret (hvilket den Corsair du har fundet er). De er mere effektive og du sparer derfor strøm, og der bliver udviklet mindre varme i PSU'en som så betyder mindre støj. De har som regel også rigtig gode og stabile rails da alle komponenter bliver nødt til at være af rigtig høj kvalitet for at opnå 80+ certifiseringen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Havde kigget på de gamle 80gb da de er rimelig billige jo.. =) synes +1000kr er lidt overdrevet når jeg ikke rigtig har noget og brugen alt den ekstra plads til, var bare for at få en lidt hurtigere OS disk.. =)


    Hvis bang for the buck er hvad du går efter, så er der ingen vej uden om førnævnte WS 6400AAKS. RAID0 er ikke alt, og de nye diske er i sig selv dobbelt så hurtige (sustained transfer rate, i hvert fald) som de gamle diske. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Hehe.. En tidligere klassekammerat boede på Sønderdalen.. I nummer 62 mener jeg! Har selv boet på Ellemosevej!
    Nå, end of off-topic :)


    Det bliver rart at komme fra Nørrebro til et pensionistkvarter i hvert fald :P



    Jeg hopper i seng, men fortsæt endeligt med de gode idéer! Gerne idéer til et kabinet med masser af plads til harddiske/backplanes uden at være for stort! :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Nu kommer det meget an på hvad du helt præcis skal køre i den VM, er det bare en lille linux os som køre et lille program, så er der ikke ret meget at hente, og den E8400 clocker ned til 2GHz med speedstep, men så clocker den AMD'er ned til 1GHz med PowerNow og igen hvis det er et lille program du køre i linux, så laver cpu'en næsten intet og clocker slet ikke op og til alt det andet den skal lave, der bruges næsten heller ikke noget cpu power


    Jamen du har nok ret..




    Så må jeg bare på jagt efter et ordentligt kabinet til min første AMD maskine i adskillige år :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Ville også tage et AMD-system grundet lavere varmeudvikling, som du også selv er inde på :)
    Næææh, der kan man bare se.. Der er sgu' en fra Hellerup! :)


    Det ender sgu nok også med at det går den vej...




    Har lige købt en lille 3 værelses i Dyssegård, så det varer ikke længe før jeg flytter 300m væk fra Hellerup :P (ikke flere happiness jokes!!)