Indlæg af spazoid

    +1 for 780G chipsæt løsningen. Med en 4850e CPU vil du have et utroligt lavt strømforbrug i idle, men stadig masser af power til at afspille dit HD content og hvad du ellers måtte have lyst til at hoste på dit mediecenter.


    Har set eksempler på komplette systemer som bruger under 50w med det setup inklusiv ram, en disk og blæsere. CPU'en kan køles passivt med en god kvalitets køler der er designet til passiv køling hvis det skulle have interesse.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Øj hr Rotte. Hvad bruger du dog alt det disc plads til? :D


    Det er ret begrænset hvor langt 2 TB kan række hvis man godt kan lide at gemme ting :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Det lyder også mere sansynligt. Har set dem fra Seagate, men 1,5 er for lille opgradering lige i dette tilfælde.


    Ja det er jo bare at vurdere sit behov, det er jo heldigvis forskelligt fra person til person.. Men 2 TB er også nemmere at skrive, og lyder bedre end 1.5 :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    jep


    fik det af vide der hvor jeg normalt køber hardware og de plejer at vide hva de snakker om


    De ved åbenlyst IKKE hvad de snakker om :)


    2 TB harddiske forventes at blive announced omkring sommeren 2009. Det er selvfølgelig udelukkende rygter, men det er jo nu engang det man må nøjes med :)


    1.5 TB disken fra Seagate er dog begyndt at dukke op i nogle netshops i DK til en ganske fornuftig pris hvis du spørger mig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    tror nu du skal give lidt mere end 350 for en 2gb den koster 500 fra ny :)


    479,- og du har ikke nævnt noget om kvittering, garanti eller noget i den stil, så jeg mener faktisk at 350 er et godt bud, men det er naturligvis op til dig selv at vurdere :)


    Køb den gennem applestore så får du også indgravering med gratis, hvis det har nogen værdi for en.

    Det er ikke meget info du kommer med.. Et link til den eksakte model ville være på plads. Er det 1GB versionen eller 2GB? Hvilke(n) farve(r) er der mulighed for?


    Generelt lidt mere info end "den lille der" ville være rart..


    Med lidt held er det kun din PSU, men det kan sagtens være hvert eneste komponent i din computer, lige fra bundkort til blæserne..

    DVI og HDMI er det samme. Den eneste forskel er stikket. Signalet bliver ikke konverteret på nogen måde.


    Det eneste du skal være opmærksom på når du kører DVI - HDMI er at du bruger dual link DVI, ellers er der ikke nok båndbredde til at køre FullHD og det er jo en skam når nu ens TV har mulighed for det :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Men ville 2 x 32 gb af disse "billige" SSD diske så være super gode som OS i raid 0?.. =)
    Eller måske bare en af dem, alt efter hvad min SU er til når de kommer..


    De er ganske udmærket som OS disk, det er der ingen tvivl om, men især ved random writes er der lidt performance problemer. Til gengæld er der intet der kan måle sig med dem ved random reads.


    Men som altid med cutting edge tech så kan der være overraskelser som man ikke lige havde forudset - det skal du bare være klar over.

    Jeg fandt lige nogle eksempler på hvor meget disse begrænsede antal af writes betyder.


    En dårlig SSD disk i dag vil kunne håndtere mindst 2 millioner writes til én block.
    Lad os sige at vi har en 30 GB disk.


    Det vil sige at vi kan skrive 30 GB til disken, 2 millioner gange - hvis vi antager en perfekt wear leveling algoritme.


    Det betyder at man kan skrive 60 millioner GB, eller 60 petabytes.


    En halvering af kapaciteten vil betyde en halvering af den mængde data der kan skrives. En fordobling, vil sjovt nok betyde en fordobling i mængden af data. Jo mere data man har fri på sine diske som wear leveling algoritmen kan bruge, jo længere holder disken.


    Men lad os bare sige at vi bruger 50% af kapaciteten på vores 30 GB disk, så vil den ca kunne holde til at skrive 30 petabytes. Med en hastighed på 250 MB/s (det Intel siger deres SSD vil komme til at kunne, ikke at jeg tror på det før jeg ser det) så vil det tage 1389 dage at ødelægge disken, eller ca 4 år.


    Ergo, så synes jeg faktisk ikke folk skal gå så højt op i den eneste "fejl" der er ved SSD teknologien, nemlig det begrænsede antal writes.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    desværre....ssd diske holder til et vidst antal læsninger og skrivninger, så kan de ikke mere....og et operativt system arbejder hele tiden på disken...men mht egenskaber..jo der ville de være meget hurtige.


    Det er rigtigt at flash kredse kun kan holde til et vist antal writes, men tallet er så højt at en SSD disk vil holde længere end en typisk harddisk. En motor i en harddisk kan også kun holde til et bestemt antal omdrejninger før den står af, og armen der holder læse/skrive hovedet kan også kun holde til så og så meget, men det er der aldrig nogen der tænker på.


    Alt i alt er en SSD af god kvalitet langt mere pålidelig end en god gammeldags harddisk, også som OS disk. Dog er der ingen grund til at køre defragmentering på dem hvilket mange glemmer at slå fra, og det slider altså unødigt på SSD diske, især med vista's automatiske defrag.

    Dell's servere er rigtig gode, ingen tvivl om det og deres service til Business kunder er uovertruffen.


    Jeg vil dog heller ikke tøve med at anbefale HP.