Skal bruge andres mening omkring valg af server hardware :)

  • Nu kommer det meget an på hvad du helt præcis skal køre i den VM, er det bare en lille linux os som køre et lille program, så er der ikke ret meget at hente, og den E8400 clocker ned til 2GHz med speedstep, men så clocker den AMD'er ned til 1GHz med PowerNow og igen hvis det er et lille program du køre i linux, så laver cpu'en næsten intet og clocker slet ikke op og til alt det andet den skal lave, der bruges næsten heller ikke noget cpu power

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Ville også tage et AMD-system grundet lavere varmeudvikling, som du også selv er inde på :)
    Næææh, der kan man bare se.. Der er sgu' en fra Hellerup! :)


    Det ender sgu nok også med at det går den vej...




    Har lige købt en lille 3 værelses i Dyssegård, så det varer ikke længe før jeg flytter 300m væk fra Hellerup :P (ikke flere happiness jokes!!)


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520


  • Ok, der er jeg faktisk født og opvokset! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Nu kommer det meget an på hvad du helt præcis skal køre i den VM, er det bare en lille linux os som køre et lille program, så er der ikke ret meget at hente, og den E8400 clocker ned til 2GHz med speedstep, men så clocker den AMD'er ned til 1GHz med PowerNow og igen hvis det er et lille program du køre i linux, så laver cpu'en næsten intet og clocker slet ikke op og til alt det andet den skal lave, der bruges næsten heller ikke noget cpu power


    Jamen du har nok ret..




    Så må jeg bare på jagt efter et ordentligt kabinet til min første AMD maskine i adskillige år :P


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Ok, der er jeg faktisk født og opvokset! ;)


    Okay, det var da pudsigt :D det er et lille land!


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spazoid


    Okay, det var da pudsigt :D det er et lille land!


    Det må siges.. Er det i nærheden af stationen eller tættere på motorvejen?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Sønderdalen 6, bor PT på Ewaldsbakken, så jeg kommer faktisk lidt længere væk fra stationen end jeg er nu.


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spazoid
    Sønderdalen 6, bor PT på Ewaldsbakken, så jeg kommer faktisk lidt længere væk fra stationen end jeg er nu.


    Hehe.. En tidligere klassekammerat boede på Sønderdalen.. I nummer 62 mener jeg! Har selv boet på Ellemosevej!
    Nå, end of off-topic :)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Hehe.. En tidligere klassekammerat boede på Sønderdalen.. I nummer 62 mener jeg! Har selv boet på Ellemosevej!
    Nå, end of off-topic :)


    Det bliver rart at komme fra Nørrebro til et pensionistkvarter i hvert fald :P



    Jeg hopper i seng, men fortsæt endeligt med de gode idéer! Gerne idéer til et kabinet med masser af plads til harddiske/backplanes uden at være for stort! :P


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520


  • hvorfor bruge et workstation bundkort, for nu at være ærlig......har du så specielle krav at et billigt p35 bundkort eller lign ikke kan hvad den skal ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Fordi xeon CPU'er er socket 771 og ikke 775, og socket 771 bundkort er workstation bundkort :P


    edit: jeg ser nu at der faktisk er socket 775 xeon cpu'er. Det var jeg ikke klar over, dem har jeg aldrig haft mellem hænderne!


    Endnu en spiller melder sig på banen.



    edit 2: dog findes der ingen low voltage socket 775 xeon cpu'er så om det er en xeon eller en core2 duo er lige meget. Det er samme TDP, clockfrekvens, spænding, cache og socket, så jeg tvivler på at dre er en forskel på de to.


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

    Rettet 2 gange, sidst af spazoid ().

  • du kan jo starte med at købe en xeon s775 og nedclocke den og skrue ned for volten...jeg vil gætte på du nemt kan køre default hastighed med langt mindre volt.....og så er et normalt bundkort pludseligt en god og billig løsning.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    du kan jo starte med at købe en xeon s775 og nedclocke den og skrue ned for volten...jeg vil gætte på du nemt kan køre default hastighed med langt mindre volt.....og så er et normalt bundkort pludseligt en god og billig løsning.


    Men umiddelbart er CPUen den samme, og så er der vel ingen grund til at give flere penge for den :P


    Med mindre selvfølgelig multiplieren er unlocked, hvilket den jo plejer at være på xeons. Altså, ikke op, men ned :P


    Hvor mange multipliers er tilgængelig på din Xeon?


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520