Solid State Diske til XP

  • Hej.


    Jeg overvejer at købe en "Solid State Diske" og lægge mit styresystem på den, derfor vil jeg gerne spørge om det er muligt? (jeg tænker på om windows vil bruge disken)


    Vil xp starte hurtiger, og arbejde hurtiger hvis jeg køber en Solid State Diske?


    Er der nogle der har erfaringer med at bruge en Solid State Diske?


    Mvh.
    Lmg.


  • Solid State diske er hurtige, men vent nogle måneder, der kommer snart nogle der er meget hurtigere end dem der er nu.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • vent et års tid så du få diske på 256gb til 1500kr ,med transferhastighed på 150 mb
    de solidstate hardiske der er nu, er kun prototyper , de skal lige modnes et års tid endnu

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doittt
    vent et års tid så du få diske på 256gb til 1500kr ,med transferhastighed på 150 mb
    de solidstate hardiske der er nu, er kun prototyper , de skal lige modnes et års tid endnu


    Synes det er flot at du kan gå ud og forudsige hastigheder, priser og kapaciteter er på SSD'er når fabrikanterne ikke kan :)


    Synes også det er lidt voldsomt at kalde masseproducerede produkter som bliver solgt inden for server markedet (generelt ret kræsent marked mht. stabilitet, kvalitet osv) i stor stil, for prototyper.



    Ingen tvivl om at SSD'er bliver billigere, hurtigere og større, men hverken du eller nogen anden på dette forum kan forudsige hvordan det ser ud om et år, så lad være med at fyre sådan noget af en anden gang.


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

    Rettet en gang, sidst af spazoid ().

  • spazoid ups sorry hvis du er stødt, men ocz er laver serie solidstatediske til rimlig penge som skulle komme inden året udgang 2008, for 128gb til 3000-4000kr
    kan læste det under nyhedsite kan bare ikke huske hvor

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet en gang, sidst af doittt ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doittt
    spazoid ups sorry hvis du er stødt, men ocz er laver serie solidstatediske til rimlig penge som skulle komme inden året udgang 2008, for 128gb til 3000-4000kr
    kan læste det under nyhedsite kan bare ikke huske hvor


    Er det så billigt ift. hvad man får for pengene?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lmg2
    Den jeg overvejer at købe er denne.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…583&searchArea=&Soegeord=


    Prøv at læs comments på siden...



    Det tager meget lang tid at installere en OS på denne enhed - det oplyses dog også af Transcend at man ikke skal bruge denne til OS. Jeg ser ikke nogen idé i at denne hard disk overhovedet er på markedet. Hele M-serien kan ikke bruges til PCer. Til PCer anbefales det fra Transcends side at man skal bruge S-serien, så det vil være det næste jeg prøver.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77
    http://shg.dk/p/2113939


    Så er den ski' slået !



    "Siden kan ikke vises!"


    Quote

    Oprindeligt indlæg af doittt
    spazoid ups sorry hvis du er stødt, men ocz er laver serie solidstatediske til rimlig penge som skulle komme inden året udgang 2008, for 128gb til 3000-4000kr
    kan læste det under nyhedsite kan bare ikke huske hvor


    Stødt er jeg nu ikke, men hvorfor snakke om ting man ikke ved noget om som om det var fakts? Du er ikke den eneste der laver den fejl. Og OCZ har allerede en serie på markedet til en rimelig penge, men hvis du havde læst reviews af dem ville du vide at den er så elendig at den ikke er værd at få smidt i nakken. Random writes er langsommere end på en 3200 RPM disk fra sidste årtusind.




    Som altid kan producenter påstå alt, det eneste der betyder noget er tests, og så længe disken ikke er testet af folk der har en hjerne, så ka du ikke regne med noget som helst. Og dermed siger jeg ikke at producenterne ikke har hjerner, jeg siger blot at deres resultater lige ryger igennem en PR afdeling før de bliver offentliggjort.


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

    Rettet en gang, sidst af spazoid ().

  • spazoid der sker udvikling og det kommer til gå stærkt når intel er med i billed
    bare se her
    http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17647&Intel_er_på_vej_med_egne_Solid_State_Diske
    http://www.tweak.dk/nyheder2.p…_2_serie_af_SSD_harddiske
    selv western digital vil lave solid state diske og andre hardiske fabrikanter kommer med
    men disken bliver ikke ret store til at begynde med og lidt dyre, men de kommer ned i pris i 2009
    2.5 tommer vil komme hurtig ned i pris ,ellers kan de store firmaer som dell og hp og andre ikke sælge de bærebare til rimlig penge

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Det er svært at diskutere med dig når du ikke læser mine indlæg. Men tak fordi du endnu engang fortæller os det åbenlyse som ikke på nogen måde er specielt for SSD diske, men gælder for alt hardware.


    Ja, SSD diske bliver billigere i 2009. Guess what: De bliver også billigere i 2008 og i 2010! Nøjagtigt ligesom alt andet hardware!


    Ja, der sker udvikling! Igen, ligesom med alt andet hardware.


    Ja, andre virksomheder begynder at lave SSD'er. Og hvad så? Det er vel ikke en overraskelse for dig at firmaer vil tjene penge på et produkt hvor det endnu er helt åbent hvem der kommer til at vinde forbrugernes gunst og dermed kommer til at sidde tungt på markedet.




    edit: http://i4memory.com/f59/4x-32g…d-state-disks-tests-8944/
    Der kan du se hvor elendig OCZ's core serie er. Led efter Random Write testne.


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

    Rettet en gang, sidst af spazoid ().