Indlæg af spazoid

    !wfdi


    Hvis det er denne PSU og kabinettet ellers er i fin stand tror jeg godt vi kan lave en aftale. Jeg går ud fra at du har kvitteringer på begge dele og kan sende kabinettet i forsvarlig indpakning (hvis du ikke bor i københavnsområdet for så kan jeg sagtens komme og afhente)




    SShadowS - du skal nok til at være hurtig hvis du vil have et bud ind :) Det ovenstående hardware vil jeg vurdere til at have en værdi af 600 kroner, så det samlede bud ligger på 3100 omregnet i kontanter.



    edit: jeg lader den i hvert fald lige køre til i morgen middag, så ser vi på det. Hvis du skal bruge mere tid SShadowS, så sig til (:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    okay jeg byder de der 2500kr plus en Cooler Master 520W PSU Modular plus antec P180 mini white


    Det lyder meget interessant! Jeg undersøger lige det hardware og vender tilbage til dig.




    SShadowS:
    Du siger bare til!





    Det skal lige siges at det kan afhentes i Dyssegård, Gentofte hvis det vil være mere bekvemt for folk.


    Jeg lader denne auktion køre til engang i weekenden, og lige umiddelbart ser !wfdi's bud ud til at blive aaccepteret!

    Jo det har du ret i!


    Meget specifikt leder jeg efter


    Et par Intel PRO/1000 PT netkort
    Creative X-FI lydkort (helst platinum og PCI-E er et must)
    En 80+ PSU (~450W)
    Et mid-tower kabinet med god køling (ingen 80mm blæsere) og stilrent design (i lian li'ish stil) og plads til mindst 6 interne diske.



    Det er hvad jeg kan komme i tanke om sådan lige off the top of my head, men fortæl hvad i har - men jeg gider ikke bruge min tid på billigt bras - det skal være noget interessant eller ovenstående før jeg gider bruge tid på det :P

    Adaptec 31605 - 16 ports SAS controller. 256MB DDR2 RAM, 800MHz Intel IOP, 4x SFF-8087 interne porte (jeg har 2x SDD-8087->4x SATA/SAS kabler der kan medfølge mod en overkommelig merpris så der kan tilsluttes op til 8 SATA/SAS diske i det sekund du modtager pakken)


    Link til edbpriser
    Link til producentens hjemmeside


    Lidt benchmarks med Savvio diske i raid-0:
    HD Tach og HD Tune



    Og lidt raid-5 på Samsung diskene i min sig:
    Desværre har jeg kun lige af ATTO


    Controlleren har aldrig vist skyggen af ustabilitet - ikke engang under intensiv IOMeter test på hverken RAID-0 eller RAID-5.


    Controlleren er købt fra Midt-Data 07-05-2008 - kvittering haves.


    Grunden til salget er at jeg har bygget en Windows Home Server, så næsten alt mit storage kører over en Gbit forbindelse, og derfor er performance fra denne controller ikke længere nødvendig. Den har tjent mig godt, og har altid været aktivt kølet selv om det ikke er nødvendigt (modsat den nyere 5-serie som BSOD'er uden aktiv køling). Alt originalt tilbehør medfølger. Fremstår som fuldkommen ny.


    Prisidé omkring 3000,-
    Andet hardware i bytte kan have interesse.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Den kommer først på markedet i marts, så vidt jeg ved!


    Okay, ja det ville jo forklare mit problem. Antog at den måtte være på markedet eftersom den fandtes på deres hjemmeside - OH WELL! Man må vel væbne sig med lidt tålmodighed.


    Tak for svaret =)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Det blev en Adaptec 3405 og den er nu købt.
    Nogen af jer der forresten har sådan et kort?


    Jeg har en Adaptec 31605 som jo ret meget i samme stil, så hvis du har nogen spørgsmål til opsætning osv, så skyd løs.

    Det er netop et generelt problem. Jeg kan da godt forsøge at forklare dig grunden meget kort og simpelt.


    En SSD opbygget af celler der alle har en hvis størrelse. Lad os, for at øge forståeligheden, antage at den er på 1000 kbyte. Lad os så igen antage at der skal ændres 4 kbyte i denne celle, så vil controlleren læse alle 1000 kbyte, ændre de 4 kbyte data, og skrive de 1000 igen. Det vil sige at for at ændre 4 kbyte, skal de først læse 1000 kbyte, og derefter skrive 1000.


    Et OS laver mange random writes af denne størrelsesorden, og det vil altså forårsage rigtig mange af disse scenarier og hvis man er uheldig vil disken kunne komme så langt bagud med det arbejde den skal udføre at systemet simpelthen låser i få sekunder indtil disken får indhentet.


    Her kan en cache skjule problemet ved at dit OS ikke behøver skrive data direkte til disken, men kan vente til disken er klar til at modtage data, og ofte vil cache også kunne sørge for at data'en bliver leveret til disken i blokke på størrelse med cellerne SSD'en er opbygget af (håndteret af firmwaren på disk controlleren) og dermed få ydelsen tættere på den STR disken er i stand til at levere.




    Din sammenligning med CPU'er og grafikkort er helt hen i vejret btw. Du får det til at lyde som om at jeg siger at enkelte mærker har disse problemer. Det er helt generelt for SSD diske, uden cache. Der findes endnu ingen på markedet med cache direkte på disken, så man kan kun teste ved at bruge en hardware controller.


    For at holde mig til din sammenligning, så forestil dig at alle Intel CPU'er og Powercolor grafikkort kom uden cache og ram, så tror jeg godt du kunne sige at powercolor og intel havde et generelt performance problem :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pyro22


    Okay har ikke sat mig så meget ind SSD endnu? der er også noget med V1 og V2? hvad skal man kikke efter???


    Jeg vil ikke anbefale dig at købe nogen SSD ud over Intel's med mindre du har en controller med cache. Ved brug vil du ofte kunne opleve lange ventetider, især når du både skriver og læser fra den samme disk. Og når jeg siger lange, så mener jeg det. Der er registreret søgetider på op mod 4 sekunder på dårlige (alle andre end Intel) SSD diske når de ikke sidder på en controller med cache.