Indlæg af spazoid

    Tag nu ikke dette forkert, det er udelukkende for at hjælpe dig med at gøre din prissættelse mere realistisk. Jeg havde 8 af disse diske til salg i sommers, og de gik for 500,-/stk efter et par uger til salg på adskillige fora, og siden da er der kommet rigtig meget gang i SSD diskene som henvender sig til samme marked som disse + mange flere, så jeg tror altså ikke du kommer ret tæt på de 800 du ønsker :(


    Men held og lykke men hvad end du gør! :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Erroneus
    Noteret, det er dog ikke nok for ham.


    Det virker ikke som ret meget, nej, men det er desværre hvad de går for rundt omkring på denne slags fora. De er jo ikke engang så hurtige som en VRaptor disk :<

    Jeg har en B3 stepping som jeg da godt kan overveje at skille mig af med :) Hvad havde du forestillet dig mht. pris?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dj revaX
    Mit problem med de promise fættere jeg har i nu er at hvis jeg nu feks vælger raid 1 og har 4 diske i så under en given installation af et OS så skulle jeg KUN kunne se 2 diske men jeg kan se alle 4 diske det er da ikke meningen


    RAID 1 bruger jo kun 2 diske. Hvis du vil have det som én samlet disk så skal du bruge RAID 1+0 som du også skrive længere oppe. Jeg kan ikke tro at controlleren ikke skulle have mulighed for det RAID level.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    for at være ærlig syntes jeg faktisk det er lidt "barnligt" at gå op i om man lige mister så få gb...
    Så man bare tage højde for det og købe en hdd med 1 tb, altså comon..


    Hvorfor er det altid folk på 14 og derunder der kalder andre for barnlige? :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af chuga
    Præcis, nogle som kender et sted i Danmark eller EU hvor man kan anskaffe sig sådan et?


    Hvis du er heldig kan du måske finde dem rundt omkring på gamle lagre eller i folks kældre.. jeg ved da at jeg selv har et liggende som jeg er vældig glad for :) ren nostalgi!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af enoC
    Og du har osse installeret alle drivere? Den der er mest relevant er nok gfx-driveren...
    Er der meget støv inden i den?


    Jeg vil nu mene at chipset driveren er mindst lige så relevant... Tag og tjek den. Tjek også om du har nogen enheder i din enhedshåndtering der mangler drivere..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af danelaw
    De kan fåes nye til ca 400$ på ebay...


    Så en fornuftig pris i DK vil ikke være mere end ca 2k kr.


    For en "ny" OEM version sendt fra korea i en papkasse med det omkostninger det måtte have, og uden garanti og den service det kan give - måske.


    Du har lært at man skal sammenligne æbler med æbler, og ikke med bananer, ikke sandt? (:

    Det var da utroligt så fordomsfuld en kommentar du lige kunne levere der, Grillrotten.. Men det du siger er altså, at udviklingen lige så godt kan gå i stå, for behovet skal være der før hastigheden. Hvorfor må det ikke gå den anden vej? For mange mennesker opstår der først et behov efter de har haft muligheden.


    Mange (relativt, I know) mennesker har efterhånden også servere stående i hjemmet, (en HTPC er også en server) og hvis folk blev informeret omkring mulighederne for at kunne sætte diverse services op, så er jeg sikker på at de ville benytte sig af det. I stedet for at ens gamle far skal sidde og sende 15 mails ud med 250 billeder fra den seneste tur til Mallorca, så kan han sende et link til hans server og så kan de gå ind og kigge på det i stedet. Blot et eksempel, men jeg vil vædde på at det er sådan fremtiden ser ud.


    Og med de stigende hastigheder vil vi også se mere fra udbydere af Video-on-demand hvilket jeg håber vi hurtigt kan blive enige om er det næste film"medie" som afløser BRD.




    Nå, den post blev lidt længere end jeg først havde troet, men faktum er at din kommentar er snæversynet (:

    Jeg vil gerne lige se markedet an mht. ovenstående raid controller da jeg overvejer at "opgradere" den til en Areca controller hvis jeg kan få skaffet en til Danmark.


    Link til edbpriser
    Link til producentens hjemmeside


    Lidt benchmarks med Savvio diske i raid-0:
    HD Tach og HD Tune



    Og lidt raid-5 på Samsung diskene i min sig:
    Desværre har jeg kun lige af ATTO


    Controlleren kører perfekt, der kan medfølge SAS->4 SATA kabler hvis det giver mening.


    Tråden kan hurtigt laves om til en salgstråd hvis nogen er interesserede. Den er købt 7. maj 2008 ved Midt-Data.dk og kvittering haves.