Ny skærm til comp

  • Hej Tweakers.


    Så søger jeg igen lidt hjælp - Jeg står i en situation hvor jeg skal flytte et sted hen hvor jeg nok ikke har plads til alt mit lort (læs mit TV) - Jeg har pt en 17" acer flad skærm til min PC og overvejer at investere en 2-5k i en ny skærm (jeg er lidt fleksibel) til min PC.


    Jeg har pt et 27" TV og så stor behøver den skærm jeg køber til min Pc egentlig ikke være men en 22,1" eller 24,1" vil jeg meget gerne have.


    Jeg har kigget en del på nogen samsung skærme men jeg ved også der er andre gode mærker der ude.


    Jeg ser egentlig ikke så meget TV (og hvis jeg vil kan jeg løse det med et TV kort til min PC), det er mere til at se film på - Jeg har for godt 20k i hi-fi lyd jeg smider til min comp og vil derfor også godt have en go skærm, men jeg kommer maks til at sidde godt 3m væk fra den hvis det er.


    Nogen der evt. har nogen gode forslag? Jeg bruger til tider også en del tid på at Photoshoppe så det må også godt være en god arbejdsskærm.


    Skal måske også sige jeg regner med at have begge skærme slået til på samme tid.


    Til sidst, ja så har jeg fået en andne comp end den i min signatur så jeg er noget mere uptodate :P


    Tak på forhånd


    //jK^

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Dell Ultrasharp er folk rigtig glade for. De er blevet rost rigtig meget herinde. Når det er til Photoshop er det en god ide at tage noget andet end TN-panel, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvilket panel der sidder i ovennævnte.
    Skærmen kan for øvrigt købes en del billigere gennem OC UK.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det ser ganske fornuftigt ud - jeg har ikke nævnt at jeg er ligeglad med om den er fra DK...


    Jeg har selv været i gang med at undersøge andre sites bl.a. overclockers.co.uk.


    Er der ellers andre bud?


    Det der med TN-panel det skal jeg hvis lige have googlet en gang :D

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Du kan bl.a. finde noget info herinde!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det var faktisk lige den slags jeg kiggede efter :D


    Hvis der ellers er nogen der har nogen bud så fyr løs - vil kigge den her tråd igennem hele tiden hele aftenen

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

    Rettet en gang, sidst af jK^ ().

  • Jeg spiller også en del - både FPS og strattegi hmm

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Man skal op i 24" for at få 1920x1200? 22" kan ikke gøre det? tja så skal det jo være en 24"

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Umiddelbart nævner de ikke at 2408 vil yde dårlig i spil, men du må forstå at du må lave en priotering. Spil og billedbehandling er to modsat rettede ting.
    S-PVA, som 2408 prøver dog at opveje for dette ved at benytte en teknologi der hedder overdrive, der giver et lille boost i spændingen således at den reagere hurtigere end PVA paneler. Det er ikke lige så hurtigt som TN+ paneler, men har en langt bedre farvegengivelse.
    Da jeg spillede i sin tid havde jeg selv en af de første S-PVA panel skærme og jeg spillede ganske udmærket på den.

  • Ja har godt set og forstået jeg bliver nød til at prioritere, og tror spil/film betyder mere end billed redigering, desuden så bruger jeg normalt også min laptop til billedredigering da jeg har fået den skærm kalibreret et par gange efterhånden.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM