Erfaringer med firmaer der skære med laser?

  • Jeg kunne godt tænke mig at få skåret i et Lian Li kabinet, og meget gerne usandsynligt pænt.


    Derfor ville jeg gerne høre om der er nogen der har haft sendt noget ind til et firma der kan skære med laser?


    Og hvordan resultatet blev.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • ville mene at det slet ikke kunne betale sig, med mindre du har røven fuld af penge
    sad og så noget med det i Tv, og der var det noget med at laser-skære skære 0,02 cm præsict og bliver kun brugt til masse produktions arbejde da man skal have de præcise mål den skal skære


    men er ikke geni på området, så håber der andre der kan hjælpe dig


    ps. kunne du mon ikke få et lige så fint resultat med en Dremel og en fil
    hvis du nu bare giver dig god tid med det :9xo

  • så noget der forhåbentligt breder sig..var et online tilbud hvor man downloader en client og selv designer hvad man vil have fabrikeret i et program (noget autocad lign), dernæst kommer den op med en pris på det og man kan så bestille det hos firmaet..var dog kun i usa lige nu, men mon ikke vi snart ser den slags.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Prøv at tage kontakt til en smed eller værktøjsmager?


    Jeg tror det bliver en halvdyr fornøjelse, hvis ikke meget dyrt...


    Var jeg dig ville jeg nok tegne / udskrive det du skal have lavet på noget papir og så tegne det over på dit kabinet evt. med noget klisterpapir eller hva man nu kalder det.. Så er det ellers bare i gang med en dremel og en fil...

  • hey jeg harbejder et sted hvor vi har lasere til at skære i metal med (fra0,5mm til 25mm stål) men vi skær kun for firmaer og som de andre siger så ville det også blive forholdsvis dyrt og få lavet (hvis det ikke er sort) men det kunne da helt sikkert være nice, tror bare det er lige så nemt at lave det selv.

  • Quote

    vil det ikke være lettere at bruge en CNC (computer styret fræser)?


    Det kunne man fint ved bare og suge pladen fast, men hurtigere og nemmere vil det ikke være. Men ja, det bliver da halv dyrt, men hvis du kan fa fat i en privat som kører med laser er det trods alt ikke noget som tager ret meget tid og stille op til. At skifte opstilling på en laser (Ihvertfald i akryl osv) er langt hurtigere end og lave en opstilling på CNC.


    Quote

    så noget der forhåbentligt breder sig..var et online tilbud hvor man downloader en client og selv designer hvad man vil have fabrikeret i et program (noget autocad lign), dernæst kommer den op med en pris på det og man kan så bestille det hos firmaet..var dog kun i usa lige nu, men mon ikke vi snart ser den slags.


    Burde man fint kunne lave, har prøvet og overbevise chefen om prøve og kører noget lign på den lille laser vi har, men de ku ik helt se det fede i det desværre ....

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Hej Nano,


    Glem laserskæring, brug vandskæring, det giver også et fint snit (efter min smag bedre end laser), og er ikke særligt dyrt.



    Vi plejer at bruger Jaka Metal til den slags, og jeg ved har set at de også skærer emner til private, og priserne plejer også at være meget rimelige.


    Men det kræver at du har en dxf fil af din tegning, for den kan overføres næste direkte til deres maskine.


    Her er deres website: http://www.jaka-metal.dk/


    Mvh,
    Chris

  • resultatet:


    [Blocked Image: http://tosed.dk/billeder/scrapheap%20challenge%20mod/DSC00900.jpg]


    prisen - dyr hvis du endelig finder nogen der kan lave det for dig, dyrer hvis du ikke selv kan finde ud af at tegne det ind i et program


    jeg bruger cinema 4d til at optegne i, tegner det i splines, og exportere derefter filen som DXF. så er det lige til at smide ind i en laser skærer.


    en vandjet giver pæne resultater, men ikke så pæne. kanterne bliver lidt matte, pga vandet der rammer ved siden af, men det kan slibes væk.


    hvis du kender en som arbejder et sted hvor de har en laserskærer gør det det hele lidt nemmere:) ved ikke lige om der er nogen der tager penge for det... skal der da nok være:D


    hvis det bare er et firkantet vindue du skal have lavet så er det overkill at bruge laser.. det kan du lave med en dremel, eller sågar en stiksav. men hvis det er meget snørklede figurer så er en laser vejen frem:) så som disse:
    [Blocked Image: http://tosed.dk/billeder/scrapheap%20challenge%20mod/P3300031.jpg]


    håber du kunne bruge det til noget:)

  • ja

    jrudolph, du har lige fundet en 6 år gammel tråd frem fra skuffen ;)


    men bare den virker endnu er det da ok

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.