Gran Canaria - Mulighed for billigt tøj?

• Jeg skal en uge til gran canaria i sommerferien, og det ville jo være herligt hvis man kunne købe en masse billigt tøj dernede, som jeg engang gjorde i Tyrkiet. Men jeg synes ikke jeg kan finde noget på nettet med folk der skriver om, om der er billigt tøj på øen?

Med billigt tøj mener jeg self. kopier af de kendte mærker, men rigtige mærker ville da også være nice.

Hvad siger i, er det noget i har noget viden og evt. erfaring om?

F.eks. har jeg brug for et par solbriller, men vil da ikke købe dem i DK hvis de kan fås til det halve eller bare billigere på ferien.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Da jeg var på Teneriffe som meget ligner Gran Canaria havde de slet ikke de der butikker som de har i tyrkiet. De er de ægte ting som de solgte på Teneriffe.

Og så er det jo tilgengæld ulovligt at tage kopivarer med hjem ;)

• Er man ikke lidt af en fedterøv hvis man bevist køber kopi-varer ? Det er sgu da dårlig stil ud over alle grænser :boxed:

Hvis folk vil have mærkevare, så må de betale for det. Det bliver jo ikke mærkevære ved at lave en kopi :crazyeyes:

Men ja der er flere ærlige folk på Gran Canaria end der er i Tyrkiet på det her område.

Vejret var dog lækkert sidst jeg var på Tenerife. Hvem har brug for tøj når vejret er godt :))

Oprindeligt indlæg af DmK
    Grill som vi talte om på msn den anden dag kvinder koster meget så ! kan ske han vil spare lidt på den måde og kvinder ved sg ikke bedre :P

Du læser mine tanker :crazyeyes:

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Er man ikke lidt af en fedterøv hvis man bevist køber kopi-varer ? Det er sgu da dårlig stil ud over alle grænser :boxed:

Svaret er jo. Det er sjovt som folk herinde går i spåner hvis der snakkes om kopieret software, men efterlyser man kopitøj ringer det åbenbart ingen alarm. Hvor er den store forskel? Udover det faktum at køb af kopitøj er ligmed penge i lommen på kriminelle, hvilket i mine øjne kun gør det værre. Men moral findes åbenbart ikke hos de nærrige.

• Well, det her skal ikke gå hen at blive til en sviner tråd mod mig eller andre der synes det fint nok at købe "ikke ægte" tøj 8o
    Jeg har den holdning at hvis det lovligt for sælgeren at sælge det i det land man er i, så har jeg intet problem med at købe det.

Og så skal der heller ikke kommenteres mere på den sag, jeg efterlyser blot info om muligheden for at købe billigt tøj / solbrilller osv på gran canaria - alt andet gøgl er off topic.

Oprindeligt indlæg af DmK
    Grill som vi talte om på msn den anden dag kvinder koster meget så ! kan ske han vil spare lidt på den måde og kvinder ved sg ikke bedre :P

Alle kvinder kan sgu da kende forskel på noget ægte og en kopi ? :boxed: - De har jo gerne ikke andet end tøj i hovedet :))

Hvad mon der sker når ens kæreste, eller hendes veninder, finder ud af at man har været en fedterøv og købt kopi-varer til hende ? - Enten må man indrømme at hun ikke er de ægte varer værd, eller også må man indrømme at man selv var dum nok til at tro på at man kunne få en ægte Louis Vuitton pung (eller hvad ved jeg) for 50 kr i en baggyde i et hulla-bulla-kvater ? :ph34r:

Oprindeligt indlæg af Brition
    Svaret er jo. Det er sjovt som folk herinde går i spåner hvis der snakkes om kopieret software, men efterlyser man kopitøj ringer det åbenbart ingen alarm. Hvor er den store forskel? Udover det faktum at køb af kopitøj er ligmed penge i lommen på kriminelle, hvilket i mine øjne kun gør det værre. Men moral findes åbenbart ikke hos de nærrige.

Det er jo det ;)

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Well, det her skal ikke gå hen at blive til en sviner tråd mod mig eller andre der synes det fint nok at købe "ikke ægte" tøj 8o
    Jeg har den holdning at hvis det lovligt for sælgeren at sælge det i det land man er i, så har jeg intet problem med at købe det.

Og så skal der heller ikke kommenteres mere på den sag, jeg efterlyser blot info om muligheden for at købe billigt tøj / solbrilller osv på gran canaria - alt andet gøgl er off topic.

Det er også lovligt at købe en bønne i amsterdam, men stadig ikke lovligt at tage det med hjem til danmark :$

Hvordan ved du egentlig at det er lovligt for sælgeren at sælge kopivarer i det land du er i ? Jeg kender mange lande hvor det ikke er lovligt at sælge kopivarer, men hvor det stadig sker. Som faktisk er næsten alle lande ... Ved nærmere tanke, så kan jeg ikke komme i tanke om et land hvor det rent faktisk er lovligt ... At ingen gider at gøre noget ved sagen er så noget helt andet :crazyeyes: - Kunne forstille mig at det var tilfældet med et par lande nede i mellemøsten.

Og du mener det er lovligt for dem og sælge kopi varer dernede, har jeg godt nok aldrig hørt om.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Er ret sikker på jeg engang fandt noget på nettet om det, og hvor der så stod at folk i nogle lande kan lave kopier lovligt af nogle mærker. Altså hvor du også godt kan se at det er kopi vare.

EDIT: Citat fra en hjemmeside:

Det er meget billigt at shoppe i Tyrkiet, hvis man holder sig til varer produceret i Tyrkiet. Importerede varer holder nogenlunde samme prisniveau som i Danmark. Der er mange kopier af mærkevarer i butikkerne.

Som regel kan man prutte om prisen i butikker, hvor der ikke er prisskilte på varerne. Prisskilte indikerer som regel faste priser.

En del mærker, for eksempel Levi’s, Benetton og Quiksilver, fabrikeres på licens i Tyrkiet, hvilket medfører noget billigere priser, når man sammenligner med de samme produkter i Danmark.

ANYWAYS

Hold jer til mit oprindelige topic tak!

Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

• Billigt lækker kopitøj er det du tænker på?
    Tyrkiet eller endnu bedre Thailand det er stederne der er alt hvad hjertet begære. :9xo

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af Baloo ().

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Er ret sikker på jeg engang fandt noget på nettet om det, og hvor der så stod at folk i nogle lande kan lave kopier lovligt af nogle mærker. Altså hvor du også godt kan se at det er kopi vare.

EDIT: Citat fra en hjemmeside:
    [QUOTE]
    En del mærker, for eksempel Levi’s, Benetton og Quiksilver, fabrikeres på licens i Tyrkiet, hvilket medfører noget billigere priser, når man sammenligner med de samme produkter i Danmark.

quote]

Der er forskel på kopivarer og varer produceret på licens - Coca Cola bliver også produceret på licens i Danmark....

Oprindeligt indlæg af Curious

quote]

Der er forskel på kopivarer og varer produceret på licens - Coca Cola bliver også produceret på licens i Danmark....

Yup, men det tøj jeg har købt når jeg har været i Tyrkiet har været "på licens". Det var væsentligt billigere ihvertfald.

Oprindeligt indlæg af Brition
    Det er sjovt som folk herinde går i spåner hvis der snakkes om kopieret software, men efterlyser man kopitøj ringer det åbenbart ingen alarm. Hvor er den store forskel? Udover det faktum at køb af kopitøj er ligmed penge i lommen på kriminelle, hvilket i mine øjne kun gør det værre. Men moral findes åbenbart ikke hos de nærrige.

Der er så også en lovmæssig forskel på kopieret software og kopitøj.

Forbrugereuropa.dk skriver om emnet:

Der er naturligvis det moralske aspekt i at købe kopivarer, men lovgivningen er trods alt rimelig klar på området. Jeg vil dog stadig opfordre JuiCe til at klarlægge med sig selv, om det er kopivarer eller varer lavet på licens han er interesseret i, og så overveje en ekstra gang om Tweak.dk er det rette sted at komme med en forespørgsel som denne ;)

• Tja så vidt jeg kan se er det vel lovligt i DK både at købe "kopivare" og vare lavet på "licens". Om jeg - når jeg står ved forhandleren på rejse destiantionen - kan se forskellen på de to ting, tvivler jeg stærkt på.

Mange tak for info Burger - Genial som altid :)

Tror nu jeg lukker tråden alligevel, synes ikke rigtig jeg får nogle konkrete svar på mit oprindelige spørgsmål ;)