blæsere på begge sider af radiatoren

  • Ja det kan du godt, men jeg tror det er ret begrænset hvad man får ud af det.


    Bare man har et par gode blæsere der trækker luft igennem er alt godt.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • En til at skubbe på den ene side og en til at trække på den anden side må da være optimalt... Hvis de så bare kører samme hastighed sådan at blæseren der trækker ikke blokerer...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    En til at skubbe på den ene side og en til at trække på den anden side må da være optimalt... Hvis de så bare kører samme hastighed sådan at blæseren der trækker ikke blokerer...


    Ja det er optimalt, men om det er værd pris/performance/støj er jo en helt anden sag.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    En til at skubbe på den ene side og en til at trække på den anden side må da være optimalt... Hvis de så bare kører samme hastighed sådan at blæseren der trækker ikke blokerer...


    Det vigtigste ved ordentligt køling er at få et godt og FLYDENDE airflow med så LIDT tubolens som muligt. Medmindre du får afstemt dine kølere meget godt (og det skal nok ikke være det samme på begge sider) - så tror jeg faktisk at du vil opnå en ringere køling med 2 sæt blæsere.


    Det er flere gange blevet vist at flere blæsere ikke automatisk er lig bedere kølig. Én blæser der forstyrrer det naturlige flow kan faktisk ødelægge en del af kølingen - så det gælder ikke om bare at stoppe blæsere i!!!


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Det var også så småt det jeg ville frem til...


    Det er bare ikke helt nok at de kører i samme hastighed, da der vil være lidt luftmodstand over radiatoren... Det er detaljer, men jeg tror at det er detaljer der er store nok til at det virker mest effektivt hvis der kun er blæsere på den ene side.


    /ask