With the head against the wall

• Har du selv blurret? Det ser helt vildt skørt ud.

Ellers fin skarphed.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Oprindeligt indlæg af celfa
    Har du selv blurret? Det ser helt vildt skørt ud.

Ellers fin skarphed.

Nej det har jeg ikke, men som jeg skrev er det i øjenhøjde så derfor denne dybdeskarphed, hvepsen sidder på min datters lejehus på taget og kameraet ligger også på taget, altså kameraet ligger vandret med taget hvis du forstår. :)

Tak for kommentaren. ;)

Du kan se det originale billede her dog skaleret ned. > http://img161.imageshack.us/img161/122/004js7.jpg

• Ok. Vild overgang afligevel.

men måske den mangler en anelse dybdeskarphed? for at få det sidste skarpt, ellers skulle du have rykket kameraet et nyk op af.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Oprindeligt indlæg af celfa
    Ok. Vild overgang afligevel.

men måske den mangler en anelse dybdeskarphed? for at få det sidste skarpt, ellers skulle du have rykket kameraet et nyk op af.

I denne vinkel tror jeg ikke rigtig det havde hjulpet med en blænde på f.eks f/16 - 20, men du har helt ret i at jeg kunne ha hævet kameraet lidt, men synes selv det ser ok med denne vinkel som er i øjenhøjde på den lille fyr. :)

• Haha, velvalgt titel. :))

Og virkelig flot at du altid får så skarpe billeder, især af den her slags små skabninger. :9xo

Jeg synes dog det ser lidt mærkeligt ud at kun hvepsen er skarp men alt rundt om den er fuldstændigt sløret... Ved ikke om man kunne have fået lidt mere med af det, uden at miste skarpheden på selve hvepsen.

• Tak for kommentar til jer også Merling og Mikkel.

Mikkel> Grundet alt det blur i forgrund og baggrund er den vinkel jeg har taget billedet i, hvis jeg havde hævet kameraet lidt ville blurren ikke være så kraftig, kik evt. i linket højere oppe hvor billedet er i fuld størelse dog nedskaleret. ;)

Edit: Mikkel ang. det med mine closeup billeder og skarphed, så er det temmelig svært med mit D40, jeg er ikke helt tilfreds med de "kun" 3 focus punkterne og det kræver meget tålmodighed og lave sådan et billede, med det lykkedes da.
    Til closeup billeder har Nikon D40 desværre mange manglene ting. ;(

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Tak for kommentar til jer også Merling og Mikkel.

Mikkel> Grundet alt det blur i forgrund og baggrund er den vinkel jeg har taget billedet i, hvis jeg havde hævet kameraet lidt ville blurren ikke være så kraftig, kik evt. i linket højere oppe hvor billedet er i fuld størelse dog nedskaleret. ;)

Edit: Mikkel ang. det med mine closeup billeder og skarphed, så er det temmelig svært med mit D40, jeg er ikke helt tilfreds med de "kun" 3 focus punkterne og det kræver meget tålmodighed og lave sådan et billede, med det lykkedes da.
    Til closeup billeder har Nikon D40 desværre mange manglene ting. ;(

Havde du ikke også investeret i D300?
    Jeg får mit d40x tilbage nu. Urepareret, men gratis. Jeg kan slet ikke vente :)

Oprindeligt indlæg af Slacker

Havde du ikke også investeret i D300?
    Jeg får mit d40x tilbage nu. Urepareret, men gratis. Jeg kan slet ikke vente :)

Ikke endnu, men det bliver 90% sikkert mit næste kamera. :)