Bolig i Aarhus

  • Nogen som kan kaste lys over hvor svært det er at finde en lille én værelses i århus eller omegn, så tæt på Dansk journalisthøjskole som muligt, evt kollegie.


    Og så noget om pris niveauet også :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • findbolig.nu er en mulighed ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Jeg har læst at boligerne i udkanten af århus skulle være til at betale, hvor langt ud af byen skal man før det er sandt?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Jeg har læst at boligerne i udkanten af århus skulle være til at betale, hvor langt ud af byen skal man før det er sandt?


    Tror det er omkring Skejby, hvilket ligger lige op af Århus..


    EDIT: Eller Viby, kommer an på hvor du vil hen af :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

  • Skejby og Viby ligger ad pommern til IMO. Jeg bor på Vilhelm Kiers Kollegium, det ligger lige ved Ringvejen, det tager mig ca. 5 minutter til IT-Byen hvor jeg studerer. Der er en på min gang der læser til Journalist, der er vist ikke så langt. Så det er ikke nødvendigt at tage meget langt væk for at finde noget ordentligt til rimelig pris.


    Der er én ting der er helt sikkert, du skal holde dig LANGT væk fra Skjoldhøjkollegiet, kun hvis du står i en situation hvor det er Skjoldhøj eller gaden skal du flytte derind. Jeg boede der de første 3 måneder af mit studie, der blev røget indenfor, og vi snakker ikke kun cigaretter. Der blev pushet stoffer i fællesrummet, og ingen gjorde rent. Samtidig havde kollegiekontoret i Århus den frækhed at sende mig en regning på 1200 for rengøring da jeg flyttede derfra, selvom varmemesteren havde skrevet 0,0 kr,- på inspektionen og alt var godkendt. De fortalte mig så at det var for køkkenrengøring, hvilket jeg havde en mundtlig aftale med dem om at jeg slap for pga. at de andre beboere ikke ordnede den rengøring de var ansvarlige for, jeg havde mit på det tørre.
    Jeg har vedhæftet et af de billeder jeg viste kollegiekontoret da jeg indgik aftale med dem. Men de ville ikke høre.
    Skjoldhøj er generelt kendt for at være et 'transit-kollegie', og for dårlige forhold, og så ligger det 8 km,- fra universitet.


    Så sørg for at der ikke er for kort ventetid til boligen da det gerne giver ballade, samt at kommunen ikke har en aftale med kollegiet om at placere hjemløse kriminelle dér.


    Jeg kan varmt anbefale disse kollegier:


    Vilh. Kiers, Tandlægekollegiet, 4. maj Kollegiet, Kollegierne i Uni-Parken. Kollegierne i Uni-Parken er dog svære at få fat på pga. beliggenheden. Der er sikkert flere kollegier der er gode, men dette er dem jeg har besøgt og som ser ud til at have et ordentligt 'klientel' :)


    Priserne for et Værelse i Uni-Parken er ca 1600,-
    Jeg betaler 2300 for mit værelse alt inkl. med eget toilet/bad, og så er kollegiet snart færdigt med at blive nyistandsat, hvilket har ført til at huslejen nu er 2300, den var 1950 før. Jeg deler godtnok køkken med 14 andre mennesker, men alle er ansvarlige, flinke og renlige så det er ikke noget problem.


    De andre priser kan du se på kollegie8000.dk som der så fint er blevet linket til :)


    Held og lykke med boligsøgningen! :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Jeg har læst at boligerne i udkanten af århus skulle være til at betale, hvor langt ud af byen skal man før det er sandt?


    Hvis du bor ude i Skejby hvor Journalisthøjskolen jo ligger så snakker vi pludselig nogle helt andre priser, så vidt jeg er informeret. :) Så prøv at lede efter noget derude, det vil nok være det mest oplagte til at starte med.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Der er én ting der er helt sikkert, du skal holde dig LANGT væk fra Skjoldhøjkollegiet, kun hvis du står i en situation hvor det er Skjoldhøj eller gaden skal du flytte derind.


    Det ved jeg så ikke helt. Jeg boede der i 8 måneder, og det havde jeg det fint med. Men jeg boede så også i en 1-værelses med eget bad og køkken, så jeg havde kun mig selv at brokke sig til, hvis der var rodet i fx køkkenet. (....Og det var der! :)) )


    En anden jeg gik på studie med boede så længere nede i samme slags som du boede i, og det var han faktisk rigtigt glad for, fordi det var utroligt socialt og de kunne få det til at fungere med oprydning og rengøring osv. Så jeg synes det er lidt forkert at du bare forbander det langt væk bare fordi DU har haft en dårlig oplevelse - for det tror jeg man kan få på alle kollegier med fælles køkken.

  • Mange tak for alle svarene, nu har jeg en del at kigge på :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Prøv og tag fat i skolen og hør hvor de typisk har elever boende. Det kunne jo være de kunne være behjælpelige.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har talt med dem, og de har en slags bolig byttebørs, men da jeg bor til leje nu er det ikke en løsning der vil fungere, men de har sikkert tlf numre til nogle andre steder også, kan forestille mig de har fået spørgsmål som disse før :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • I Skødstrup er der både nogle gode lejligheder og et kollegie hvor hver bolig har eget køkken så vidt jeg ved. Det er godt nok en lidt længere bustur til skole, men til gengæld kommer du til at bo et sted hvor der er relativt stille hvis du vil det.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200