Hvor mange volt tør vi gi vores e8400´ere

• Hvis jeg skal stabilt op på omkring de 4 GHz, skal jeg meget tæt på 1,5 v, og ville egentlig bare høre hvornår I begynder at få svedige håndflader...?

Dem er jer der har denne CPU, hvad har i maks haft den på af volt, og er der nogle der har kørt længere perioder ved 1,45 og opefter. (evt. problemer...?)

Hvem stoler vi på når det kommer til volt aflæsning, selv BIOS er ikke helt enig med sig selv (det man indtaster, og det man efterfølgende kan læse i [voltage monitor]).
    Generalt ligger Everest tættest på, men dog som de andre, lidt lavere end den indtastede værdi.

PS: havde jo problemer med en NB på 82 grader, -skiftede pasta, og endte på 72. Endvidere er NB blevet mere følsom overfor min blæser (tyder jo klart på bedre kontakt), Selvom min blæser stod direkte mod køleblokken før, kunne jeg maks få den et par grader ned, men nu kan jeg komme ned på 66-68 grader med ekstra blæser på. (på rette vej dér)

Må sommeren være med jer alle!

Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

Rettet en gang, sidst af MAG ().

• Jeg kørte min 4ghz @ 1.425
    Men da jeg ikk gider slide mere end nødvendigt (sys det går fint med 3ghz pt til det jeg bruger compen til for tiden) er den nu stock.....

Der har været teorier om deagrading hos e8400'erne men samtidigt er der os folk der mener at det ikke passer, så jeg ved ikke hvad jeg skal tro.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Nej det er sgu lidt svært, men jeg læste i en tidligere tråd- "E8400 ejere, pas på jeres volt", at der var en gut fra UK, der havde fundet frem til en side hos INTEL der foreskrev absolut max 1,45 V, men det skulle jeg naturligvis over :finger:

Har du aldrig haft den oppe og vende på mere end de 1,425...? (korte perioder, test osv..)

Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

• Den tråd er os skrevet af mig jo :) Altså tråden her på siden, ikke den engelske jeg linkede til.

Jeg har haft den oppe på 1.45 for at teste om jeg kunne komme over 4ghz, og tror jeg kom op på 4.1 eller noget tæt på. Men der er mine temps sku for høje så det blev ikke andet end en test :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• OK, men jeg ligger i Orthos ved 3,9 GHz ram 1162 og volt 1,468 efter 10 minutter på lige over 60 grader, så det burde jo være ok.

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• Min skal have ~1.5volt til 4.5ghz som er 24/7 stabilt, og har givet den 1.65v til bench hvor max er 5040mhz.

Jeg skal give en smule mere volt end for 3mdr siden er det vel snart, men det er 0.03-0.05v mere ved samme hastighed mener jeg. Det kan dog godt være det er mit bundkort, for det er meget underligt til tider !!

Jeg har målt volten med et multimeter, og det passer tæt på 100% med det diverse software kommer med i windows. Der kan selvfølgelig være afvigelser på de forskellige boards.

• Så det vil sige at der ikke skulle være overhængende risiko for bål og metal-spåner i kassen ved 1,55...? Bliver jo for faen næsten nød til at prøve det, ik...?

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Oprindeligt indlæg af MAG
    Så det vil sige at der ikke skulle være overhængende risiko for bål og metal-spåner i kassen ved 1,55...? Bliver jo for faen næsten nød til at prøve det, ik...?

Så længe den ikke blir så varm den lukker ned af sig selv. og til 24/7 brug at den så bare holder sig under 70c, så skal den nok overleve det års tid indtil den er forældet.

• Smuttede lige i BIOS (kunne ikke la være) 4 GHz 1,487 v. = 3 min. 27 sek. så nu får den lige et nyk mere..... -Straks tilbage! :hb:

Tilbage igen. nu ved 1,5 volt = 4min. 8 sek

og så igen: Sænkede så ram hastigheden fra 1145 til [auto] = 891 MHz og Orthos kørte i 10 minutter ved 56 grader.

Undre mig bare over at Orthos siger stabil efter f.eks. 25 minutter ved 3,8 GHz uden fejl, men at jeg så stadigvæk oplever fejl i windows (programmer der fryser eller lukker ned)

Tror i ik bare det er mit nVidia chipsæt (780i) der ikke vil meget mere..?

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Rettet 3 gange, sidst af MAG ().

• nu kommer det jo også MEGET an på hvordan du køler den jo..med vand kan du give den en del mere uden risiko....og med kompressor køling er man næsten nødt til det...hvorfor ellers have larmen af en kompressor, hvis ikke for at køre det helt ud :D

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• damn.. at du har turde have din nb oppe på 82 grader :S

jeg har leget med et, og havde en 120mm Sunon blæser på (83 cfm) nb var 68 grader, skiftede kølepasta og endte på 62 grader, kan ikke lige huske hvor meget volt, men var ved 485 fsb, hva kan din max køre ?

• Min FSB er ikke glad for at komme omkring de 450 (1800 = 4,05 GHz) ved 1,487 volt

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Rettet en gang, sidst af MAG ().

• Tror du det er mit chipset der er begænsningen. ;(

Kunne godt lige tænke mig at se om det hjalp noget at køle det hele lidt mere ned, så kom lige til at købe en aircondition idag, bare for sjov. (kegle ik..?) :D

Nu er det i hvert fald ikke varmen der giver problemer (10 grader ned på alt)

TheOriginalTB, når du nu kører ved så lav volt ved de flotte hastigheder, har du så pillet ved andre indstillinger end FSB og Vcore (evt. mere strøm til NB)

Syntes også jeg læste at den der hedder Vtt, er den der afgør hvor mange volt FSB´en får (bør der pilles lidt her..?)

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Rettet 3 gange, sidst af MAG ().

• Fjollet men skægt...

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,