PS3 tilslutning - DVI - HDMI - Men det uden lyden

  • Sidder lige og opdager at jeg kommer til at støde ind i et problem når jeg modtager min PS3 om et par dage.


    PS3'en har HDMI out, men det har mit tv ikke - det har DVI indgang. Min løsning var så at købe et HDMI - DVI stik og så var det problem løst. Men det er det jo så ikke, for kom så i tanke om at DVI ikke kan overføre lyd!


    Er der nogen der ved hvordan jeg skal takle det problem? Det jo ikke noget ved at spille ps3 uden lyd på.


    Her er hvad der er af udgange:
    Indgangssignal Analog, digital, HDTV
    Analog tilslutning (PC grafikkort / DVD) Mini D-Sub 15-pin hun
    Digital tilslutning (PC grafikkort / DVD) DVI-D 24-pin (med HDCP kontrol)
    S-Video stik
    Composite stik
    Component YPbPr stik
    SCART stik 2 stk.
    Stik til høretelefoner


    EDIT: Har fundet dette http://www.av-cables.dk/spille…tation_3_1_7_1375_da.html
    Er det løsningen? Vil det overføre digitalt signal (HD 720p) og lyd?
    EDIT2: Ok, det var analog ka jeg forstå...ikke løsningen alligevel ^^

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet 2 gange, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Du kan på ps3eren sætte lyden op til at komme ud i de medfølgene kabler(kan ikke lige huske hvad de hedder) ihvertfald ´dem som du sætter i scart som er rød, hvid og gul. Og stadig overføre billedet til Hdmi>DVI. Håber det hjalp dig lidt...


    Korrekt, du kan selv vælge hvilke lydkilde det skal være.


    Ps. hold mig lige informeret, om du oplever problemer med HDMI, hvilket jeg selv gør jf:


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?postid=1056846

  • Det kabel du linker til er til analogt component video og analog stereo-lyd.


    Hvis du bare skal have lyden til dit TV, skal det bare være stereo og der kan du fx bruge hovedtelefon-udgangen eller bruge en SCART-adapter til (som det også forslås).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Du kan på ps3eren sætte lyden op til at komme ud i de medfølgene kabler(kan ikke lige huske hvad de hedder) ihvertfald ´dem som du sætter i scart som er rød, hvid og gul. Og stadig overføre billedet til Hdmi>DVI. Håber det hjalp dig lidt...


    Ok, det kan jeg ikke umiddelbart se hvordan det skal kunne la sige gøre? Det eneste kabel der følger med ps'en er det ikke et hvor der er hdmi han i den ene ende til ps'en, og så hvid, rød og gul stik i den anden som så kan sættes til scart ?


    hvordan vil i så koble DVI ind i det? 8o


    Macmuz: Det skal jeg gøre.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Der er ikke noget HDMI med til PS3'en.


    Der er kabler med til at slutte den til på helt almindeligvis vis komposite eller scart.


    Ps. Hvilket tv har du?

  • Nej der er ikke HDMI -> HDMI kabel, men HDMI - Scart / Composite
    Det var ihvertfald det kabel jeg så min m8 havde igår udover det hdmi-hdmi han så har købt (til et NAD 40" tv)


    Tv'et jeg skal bruge er et Mirai 27" crap tv...
    http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160192


    Selvom det måske ikke ligefrem er toppen af poppen vil digital jo stadig se bedre ud end scart..

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du kan ikke passivt konvertere HDMI til composit (det gule video-stik), så nej, sådan et kabel følger der ikke med.


    Men det er mere sandsynligt at der følger et kabel fra SCART til composite video og stereo lyd (som Macimuz også skriver).


    Det kan du bruge til lyden alene, og så lade billedet kører via HDMI->DVI.

  • Aaah tror muligvis jeg har misforstået indgangene på ps3'en.


    Det kabel der følger med er til "AV Multi out" ikke sandt? Troed det var et HDMI til analog....i feel dumb now :O


    Så jeg rykker bare et HDMI - DVI kabel fra HDMI porten til skærm og så trækker jeg lyden fra det av multi stik ikke sandt?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Aaah tror muligvis jeg har misforstået indgangene på ps3'en.


    Det kabel der følger med er til "AV Multi out" ikke sandt? Troed det var et HDMI til analog....i feel dumb now :O


    Så jeg rykker bare et HDMI - DVI kabel fra HDMI porten til skærm og så trækker jeg lyden fra det av multi stik ikke sandt?


    Lige præcis ;)


    Du skal dog lige sætte PS3'eren til at fører lyden ud igennem det multistikket.

  • Ja nemlig.


    Men som en m8 så klogt påpeger....ka tv'et så godt fatte at køre video fra DVI og lyd fra en af de analoge kilder? 8o


    Der er et jackstik på tv'et der hedder pc audio input...måske det er den jeg ska bruge, må li rode lidt med tv'et hehe.


    EDIT2: Har lige testet audio input med min n82 via et phono kabel med jackstik omformere i begge ender....på DVI kanalen overtager pc audio input så det bare top dollar.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().


  • Som du selv opdagede, så er det ikke noget problem.


    Havde lige min fladskærm til pc'en sluttet til min PS3, og det gik sådan set fint nok.


    HDMI driller så stadigvæk, men fandt heldigvis ud af, at det ikke er mit tv :)

  • Ok, det sku trælst med det problem du har dig der :(


    Du havde ikke prøvet med et andet hdmi kabel?



    Forresten - Er der ikke noget friends noget på ps3 ? I så fald, hvilke games har du og hva dit friends navn? Så Ku det være jeg ku tæske dig lidt hvis vi har de samme spil hehe.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Har lige bestilt et nyt kabel, så må vi se.


    Yes, der er noget med friends, men har ikke afprøvet det endnu.

  • ikke for at stjæle din tråd, men er det ligemeget hvilket hdmi kabel man bruger eller er der forskel? jeg skal nemlig ud og ha en ps3 i morgen og vil gerne kunne udnytte de forbedrede lydformater som den nye firmware giver mulighed for. (DTS-HD.) har set at man kan få version 1,3 kabler, hvad betyder det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Von-Schlausen
    ikke for at stjæle din tråd, men er det ligemeget hvilket hdmi kabel man bruger eller er der forskel? jeg skal nemlig ud og ha en ps3 i morgen og vil gerne kunne udnytte de forbedrede lydformater som den nye firmware giver mulighed for. (DTS-HD.) har set at man kan få version 1,3 kabler, hvad betyder det?


    http://www.recordere.dk/indhol…?articleid=1216&zoneid=24