Fotoopgaverne - skal de ændres?

• Inden jeg laver et nyt emne, synes jeg, at vi skal have afklaret et par ting. Der er i den senere tid blevet foreslået to ting:

1: Der tilføjes en afstemning når billederne fra en uge samles i en ny tråd. På den måde kan folk der ikke ikke har lyst til at afgive en lang kommentar stadig give sin mening til kende. Billederne vil så blive vurderet i forhold til hinanden, uden at det skal betragtes som en konkurrence.

2: Ugeopgaverne laves om til 14 dages opgaver eller månedsopgaver.

Jeg har, heldigvis, modtaget forslag til emner fra to brugere (tak for det), men mange af dem er nok også emner der tilgodeser de to brugere. Jeg har brugt nogen af dem jeg vurderede var interessante nok for alle, mens jeg indtil videre har ignoreret andre af deres forslag. Jeg ved ikke, om det er valget af emner der gør, at folk ikke har lyst til at deltage, eller der er andre faktorer der spiller ind, men nu er der i hvert fald mulighed for at fortælle sin mening.

I forbindelse med dette, vil jeg gerne komme med et 3. forslag:

3: Søndagen før det er tid til et nyt emne (hvadenten det er i intervaller på en uge, 14 dage eller 1 måned) oprettes der en afstemning med emner der kan vælges imellem. Det emne, der har fået flest stemmer mandag middag, er det nye emne, og er det folk skal gå efter.

Tid til afstemning
    I kan stemme 3 gange. Dvs. der er mulighed for at angive et svar for hvert forslag. Hvis du kun ønsker at svare på et eller to af dem, er det naturligvis også tilladt, men jeg vil gerne be jer om at læse en ekstra gang hvad I stemmer på, og så naturligvis lade være med at stemme på mere end en svarmulighed pr. forslag.

Spørgsmål: stil dem endelig her ;)

• Jeg har stemt: "Det skal laves om til 14-dages opgaver.", da jeg synes at der altid bliver brugt sætninger i stil med denne: "Jeg tror jeg kan nå det i den her uge", og alligevel når vedkommende det ikke. Mere tid --> flere billeder.

Desuden tror jeg der mangler motivation for at deltage. Jeg synes man burde, efter hver runde, lave en afstemning om hvilket billede der er bedst. Der skal selvfølgelig ikke udloddes præmie, men vinderen skal bare have æren, af at have taget det bedste billede inden for emnet.

EDIT: Undskyld. På grund af min enorme dovenhed fik jeg ikke lige læst hele dit oplæg igennem, så vidste ikke lige præcis hvordan jeg skulle stemme.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

• Hej Heidi,

Forslag Nr. 1 og 3 er gode, dog synes jeg ikke at ugeopgaverne skal laves om til 14 dage eller 1 måned.

Det er et super godt tiltag, da der SKAL ske noget nyt her, det er ved at være lidt "kedeligt" som det køre nu.
    Da vi startede med disse opgaver, var det med hensigt på at få en masse kommentarer for at fotografen kunne forbedre sig, og alle disse kommentarer er noget fraværende synes jeg. ;(

Den der f.eks vinder afstemningen, kunne vinde retigheden til at vælge næste uge's emne. ;)

• Fint initiativ.

Dog vil jeg sige at hvis vi ryger ud i afstemning på billeder så står jeg af den da jeg ikke kan se nogen form for point i det.

Men hvis det er hvad folk vil have så er det jo op til dem :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg synes bare det skal ændres til at vi har 14 dage, så ville det være super :)

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Forslag 2+3 er gode. Ved ikke helt hvad jeg synes om at stemme på billederne. Det kan man jo ikke rigtig bruge til så meget. Da man jo ikke får at vide hvad der er godt eller dårligt ved billedet. Man kan kun se at X antal kan lide billede fra bruger Y.

• Selvom der er mange der ønsker en afstemning om hvilket billede der er bedst, så er jeg ikke selv 100% vild med ideen. Der er en masse negative sider også der bliver svære at undgå, både med folk der ikke ønsker at deltage pga. afstemningen og at der ikke er nogle måder at løse opgaven på der er bedre end andre.

En afstemning kunne måske godt få det til at virke som 1. og 2. rangs billeder.

• Jeg synes vi skal starte ud med at udvide til to uger og så se hvor mange der så kommer til at deltage. Dernæst kunne vi udbygge med at vi kunne komme med forslag som så ville komme til afstemning.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Synes ikke om forslag 1 da det er mere eller mindre ubrugeligt. Måske kommer der ikke så meget skriftlig feedback, men lidt kommer der da, og det er meget mere værd en en afstemning, som i øvrigt uanset hvor meget man prøver at benægte det, skaber konkurrence i opgaven.

Til 2'eren synes jeg det skal være 2 uger for hver opgave, det skulle give flere billeder fra flere brugere og mere tid til at få taget sig sammen til at komme ud og fotografere.

Forslag 3 er også umiddelbart en god idé, men det bliver forhåbentlig ikke sådan at folk stemmer på det nemmeste emne, men også tør give sig selv udfordringer og tage nogle billeder de måske ikke har erfaring med osv.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Rettet en gang, sidst af MvK ().

• Det er ofte af tidsmangel jeg ikke når at tage et billede til ugens emne. En ting der undre mig er at der er så mange der har stemt?? Hvordan kan de 17 personer der har stemt svare på "vores" (os der deltager regelmæssigt) vegne? Den har jeg lidt svært ved at gennemskue. For der er da max 10-12 der deltager.

Nå ja til sagen.. Jeg synte vi skulle prøve med 14 dage. Jeg er lidt i tvilv om den med afstemning? Jeg ved ikke hvordan det ville gå? Afskrækker det ikke folk med små kamera/mindre evner? Ville være lidt ærgeligt hvis det er de samme 5-6 spejlrefleks brugere der ejer hele foto og grafik forummet...

Heidi, jeg syntes emnerne har været helt fine:) Det er bare så ofte at der liiige kom noget ind den dag man havde planlagt at bruge på at tage billeder.

Jeg er lidt lige glad med den med emne afstemning. Det må give et stort arbejde for dig, og i sidste ende handler det jo bare om at få lettet røven og få taget et billede:)

Eneste emner jeg har noget imod er "højtids" emner som jul og påske osv. Jeg syntes de er for snævre, og intetsigende når jeg primært tager billeder af hvad der lever frit/vokser frit. Self. handler det jo bare om at det er mig der skal tage mig sammen og tage et billede af et påskeæg, det syntes jeg bare er røv sygt.

Det var lige min aften bøn.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Rettet en gang, sidst af celfa ().

• Synes bestemt det er værd at prøve at lade et emne køre to uger. Kan heller ikke se der skulle kunne komme noget godt ud af at lave afstemninger - de ville nok blive ret intetsigende.

Ideen med afstemning af emnet synes jeg er fint, men samtidligt håber jeg heller ikke det bliver for kedeligt idet folk måske hellere vil fange noget der virker nemmere - eller som man får en god ide til med det samme.

• Det er såmen også helt fint med mig hvis de kommer til at køre i 2 uger, men vi har bare haft prøvet det før nogle gange hvor det ingen effekt havde, men det var self. også op til jul og nogle andre helligdage mener jeg, og så nogle gange hvor WHAT ikke kunne få taget sig sammen til at sætte en ny opgave igen før midt på ugen :P , håber du kan ta' det WHAT. ;)

• 1. det lyder som en god ide
    2. den er jeg med på
    3. jeg forstår ikke helt hvad du mener

Oprindeligt indlæg af eut@nsia

1. det lyder som en god ide
    2. den er jeg med på
    3. jeg forstår ikke helt hvad du mener

Sådan at søndag før opgaven starter mandag, stemmes der om hvad opgaven skal være/indeholde.

• Hvor lang tid kører denne afstemning. ?
    Og hvornår bliver der truffet en beslutning, hvem der så end skal træffe den. ?

For mine fingre snurre for at komme i gang med denne uges opgave. :crazyeyes:

• Vil heller ikke mene det vil hjælpe at lave det om til 2 uger til hver opgave, mere gøre det mindre aktivt, ja der jo ikke vil være dobbelt så mange billeder af den grund.

Jeg synes bare det hele skal beholdes som det er nu.

AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3