Canon 70-200mm f/2.8 USM vs. Canon 70-200mm f/4.0 IS USM.

  • Hej Alle.


    Undskyld jeg starter en helt ny tråd igen, men jeg er simpelthen så ubeslutsom hvad angår at købe dyre ting. Sagen er den at jeg gerne vil have mig et zoom objektiv til min regnskovstur til Costa Rica. Jeg har, med de forslag i kom med sidst i baghovedet, lavet en del research og grundigt gennemlæst tonsvis af anmeldelser, for at finde det objektiv der passer til mine behov.


    Jeg står nu med disse to modeller som mest sandsynlige muligeder inden for mit budget (o. 5000 kr).


    Canon 70-200mm f/2.8 USM (ingen IS) vs. Canon 70-200mm f/4.0 IS USM.


    Hvilket af de to objektiver vinder denne dyst? Er der et andet objektiv der ville være bedre (evt. Sigma's 70-200 f/2.8)?


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Hvis jeg skulle vælge ville jeg tage 4.0 med IS. Du kan godt undvære 2.8 men IS er en af de mest vidunderlige opfindelser til dato...

  • Valget kan også falde ud til f4'erenes fordel, hvis det er en der skal slæbes meget med, der er trods alt en del vægtforskel!


    Klart er f2.8'eren federe i nogle sammenhæng, men jeg tror selv jeg ville falde på f4 IS pga. størrelsen (vil ofte slæbe den med sammen med en del andet grej - ikke nødvendigvis kun foto-grej).


    /ask

  • Har du bare mulighed for monopod så 2,8 ellers 4,0.
    Jeg tænker lidt på om en 70-200mm måske ikke er for lang hvis den monteres på et 1,6 crop factor kamera. Jeg havde hvertfald monster glæde af en canon 17-55mm 2,8 is sidst jeg var i noget der lugter af regnskov (Thailands jungle/skov/thatever)

  • Det kommer an på hvad du skal bruge den til.


    Skal du bruge den til at fange en abe der hopper rundt eller et firben der løber væk så er det 2.8 du skal have. IS er ikke 5 potter pis værd hvis det du fotograferer bevæger sig.


    Er det mere stille motiver så kan du nok fint klare dig med f4 udgaven.


    IS modhjælper rystelser men lukketiden bliver langsommere og is stopper ikke bevægelses uskraphed det gør kun en hurtigere lukke tid.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Mange for den ene og mange for den anden. Jeg aner ikke hvad jeg skal vælge :crazyeyes:


    Men som what siger så skal det nok blive 2.8'eren. Det er nemlig nok mest hvis der lige kommer en abe forbi, at jeg lige skal have et billede.


    Tak for al hjælpen.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Mange for den ene og mange for den anden. Jeg aner ikke hvad jeg skal vælge :crazyeyes:


    Men som what siger så skal det nok blive 2.8'eren. Det er nemlig nok mest hvis der lige kommer en abe forbi, at jeg lige skal have et billede.


    Tak for al hjælpen.


    Kan ikke forstå det kan være så svært. Prøv og læs hvad jeg skriver, hvad regner du med at tage billeder af. Bevæger det sig = F2.8 / står det stille F4 is.


    Så simpelt kan det siges :)


    Ellers skal du ud og finde flere penge og have 2.8 is :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Det svære er jo netop spørgsmålet: "Står det stille eller bevæger det sig?"


    Jeg skal afsted 3 uger til et land på den anden side af jorden. Et sted jeg aldrig har været før. Jeg ved ikke præcist hvad jeg går ind til, og jeg ved ikke præcist hvad der vil blive behov for at fotografere.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000


    Det svære er jo netop spørgsmålet: "Står det stille eller bevæger det sig?"


    Jeg skal afsted 3 uger til et land på den anden side af jorden. Et sted jeg aldrig har været før. Jeg ved ikke præcist hvad jeg går ind til, og jeg ved ikke præcist hvad der vil blive behov for at fotografere.


    Så må du jo vælge hvad du helst vil skyde på. Du ved vel noget om hvor du skal hen og hvilke ting der evt. kan være at fotografere. Så må du vælge at satse.


    Begge objektiver er gode og kan lave gode billeder. Har ikke skudt så meget med dem, men har skudt rigtig meget med min 2.8 is og den er jo så toppen af poppen på det område :)


    Det jeg mener er at du nok skal blive glad for objektivet lige meget hvilket du vælger.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    køb 70-200mm f/2.8 og en monopod. så er du dækket ind.


    Bare røv at slæbe på en mono konstant. For sgu aldrig brugt min selvom jeg har den.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • jeg havde snuppet 2.8.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Bare røv at slæbe på en mono konstant. For sgu aldrig brugt min selvom jeg har den.


    en hurtig udfoldbar en og med en kvik montage så er det da ikke så svært. Men det handler om vane.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    en hurtig udfoldbar en og med en kvik montage så er det da ikke så svært. Men det handler om vane.


    Og af hvad jeg kan se, er priserne på sådan nogen totalt uretfærdige.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Enig, jeg gav 1600,- for min carbon fiber manfrotto monopod :/ (695B)
    Men den vejer så til gengæld heller ikke meget.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr