OC problemer igen igen...

• Har igen problemer med OC. Når jeg kommer op på ~ 2.2Ghz får jeg random reboots.
    Systemet går kort i stå og genstarter så. Windows giver mig besked om at systemet er genstartet efter en alvorlig fejl - GOD MORGEN!

Derudover ser hele Windows lidt mærkeligt ud. Det kom først da jeg clocked til ~2Ghz Jeg har prøvet at clocke ned igen til standard men det afhjælp ikke problemet. (Se billede)

Er det simpelthen bare for lille en strømforsyning til OC ?

EDIT: Læg mærke til kanterne på Firefox, windows start-knappen og proceslinjen. Bruger Windows XP.

• husket at låse pci-e /pci portene til 100/33 .....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Jeg kan faktisk ikke svare på det med indstillingerne, da jeg indtil videre har brugt Asus' eget AI OC.
    Der kan man vælge flg:

5%
    10%
    15% - Nuværende
    20% - Random reboots
    FSB 960/800
    FSB 1280/800
    FSB 1000/667
    FSB 1333/667
    FSB 1200/800

( Er det FSB CPU/RAM ?)

Men hvis jeg skulle gøre det manuelt (som jeg ikke har voldsomt meget erfaring med) så prøv at give et bud på nogle settings.

• så er det derfor..brug bios til at oc med, det bliver meget mere stabilt og du når højere.....

men husk at låse pci/pci-e til 33/100 i bios hvis der er en sådan indstilling, volt på cpu skal sættes op jo højere du når....men ellers sætter du fsb op med 10, genstarter, og ser om den når ind i windows, ud igen og op med den ..indtil den ikke vil i windows. så er den ustabil.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Braindead
    Asus OC system ér i BIOS.

Så, PCI skal være 33 og PCI-E skal være 100 right?
    Hvornår skal man så til at hæve volt på CPU? Det er Vcore ikke?

Du skal jo sætte FSB Manuelt og ikke igennem asus OC system

• I stedet for at lave en ny tråd samlet jeg lige den her op igen...

Jeg er nu nået op på 1300FSB, dvs. 2275Mhz på CPUen. Her begynder den så at blive en smule ustabil.
    I BIOS har jeg sat Vcore til 1.46V men CPU-Z siger at volt stadig er på 1.392...

EDIT: Sagt på en anden måde, hvordan tvinger jeg Vcore op?
    EDIT EDIT: Problem solved, boardet sucks. Googlede det og folk er ikke glade for det. Nyt er bestilt :D
    Vi lukker tråden...

• Hvis man googler det lidt, finder man hurtigt ud af at det var budget board der tilbød understøttelse af C2D og SLI. Men Det clocker vildt skod, ligemeget hvad jeg gør bliver det ustabilt på 2.2Ghz og derover.
    Og jeg er ikke alene om det problem...

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

og hvor meget er dit da clocket siden det er udemærket ?

Uden problemer 3.6 GHz, NB'en bliver bare varm, og derfor har jeg sat en lille blæser på den.

Oprindeligt indlæg af jacobtc

Uden problemer 3.6 GHz, NB'en bliver bare varm, og derfor har jeg sat en lille blæser på den.

3,6 GHz er så CPU´ens clock ... Siden vi snakker om bundkort, så er det jo nok FSB´en jeg er interesseret i mon ik ? :))

3,6 GHz er så CPU´ens clock ... Siden vi snakker om bundkort, så er det jo nok FSB´en jeg er interesseret i mon ik ? :))

hans er vidst med 8 multi så det må være 450 i fsb...

Hvor står der hvilken CPU han har ? - eller hvilken multi han kører ? :ph34r:

hans signature.....

Oprindeligt indlæg af noxon

Han har ingen :idea:

joda

Intel C2D E6300 @ 2.2Ghz : Xigmatek HDT-S1283

men gå ind og oc manuelt, slå EIST fra, og sæt din multiplier til 8 som er standard (mener det er 8 for en E6300) ...og så skulle du gerne kunne oc vha FSB ...og nej cpuz viser ikke altid din volt korrekt....