Nyt Grej købt - Sony A200 18-70 :-)

  • Quote

    Kan man ikke få en billig pakke med 400D 18-55 og 55-200 fra canon er jeg da lige ved at tro. Ville jo klart være en fordel at få is udgaven af objektiverne ved ikke hvad mer prisen er.


    Koster godt nok noget mere end mit budget tillader, vil dog nok os irreterer mig grueligt over at jeg lader et par 100 kr stoppe mig i og få noget som virkelig er en tak bedre.
    Tror jeg hopper ind i Japan Foto inde i Ålborg her i eftermiddag og ser om de ikke har et 400D som man kan få lov til og holde ved, for at se om mine små hænder kan have et ordenligt greb.


    Alle gode råd er selfølgelig velkommen, indkøbsdagen er lige udskudt et par dage, havde ik regnet med og skulle chekke op på spejlrefleks :)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-


    Koster godt nok noget mere end mit budget tillader, vil dog nok os irreterer mig grueligt over at jeg lader et par 100 kr stoppe mig i og få noget som virkelig er en tak bedre.
    Tror jeg hopper ind i Japan Foto inde i Ålborg her i eftermiddag og ser om de ikke har et 400D som man kan få lov til og holde ved, for at se om mine små hænder kan have et ordenligt greb.


    Alle gode råd er selfølgelig velkommen, indkøbsdagen er lige udskudt et par dage, havde ik regnet med og skulle chekke op på spejlrefleks :)


    Måske er du også så heldig at de også har det Tamron. Så kan du jo se begge dele....
    Eller har en af de andre foto shops i Aalborg nok det. Der ligger jo 3-4 stykker.

  • Quote

    Måske er du også så heldig at de også har det Tamron. Så kan du jo se begge dele....
    Eller har en af de andre foto shops i Aalborg nok det. Der ligger jo 3-4 stykker.


    Kom godt nok kun ind i PhotoCare og Japan Foto, men fik da prøvet lidt. Fik prøvet og holde ved Canon 400D, Nikon D40 samt Sony a200 inde i Photocare. Kunne egenlig holde helt fint ved dem alle trods mine små hænder, men syntes at Sony A200 virkede lidt større og nok den bedste for mig og holde på.

    Sony A200 + 18-70mm
    Pris: 4499 kr.


    Så det er jeg lige ved og læse om nu for virkede egenligt lækkert med billedstabilisering indbygget i huset, nogle erfaringer her ?


    Inde i Japan Foto stak jeg dog hurtigt af, oplever bedre service på McDonald når jeg køber en burger til 10 kr, end jeg gjorde derinde da ville se på Spejlrefleks til 4500 kr :boxed: - Manden kom slet ikke med nogle bud da jeg spurgte hvad han ville anbefale til ca 4500 kr, samt da jeg sagde 400D gik han helt i selvsving pga det var på vej ud af marked. Ikke noget med og tilbyde og holde nogle af dem, og end ikke end billig telelinse kunne han svare på, før der kom en ny medarbejder, så der løb jeg hurtig væk.


    Så lige nu sidder jeg og læser lidt om Sony`s bud, om det vil være et bedre køb end Canon.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


  • Jeg har lige hjulpet en ven med at finde det rette dslr. Vi fik pejlet os ind på A200. Han har dog ikke købt det endnu (lidt lavvande i kassen).


    Personligt ville jeg gå efter A300 da det har Liveview, hvilket er en funktion jeg savner rigtig meget på mit gamle Canon 10D. Og prisforskellen er kun €50 hos AC-Foto.com. I DK bliver prisforskellen sikkert lige omkring 500 kr kunne jeg forestille mig.
    Et af de helt store trækplaster ved Sony er selvfølgelig den indbyggede billedstabilisator og det er da også en af hovedårsagerne til at jeg ville gå efter Sony hvis jeg skulle "starte" forfra.


    Canon var banebrydende til at starte med og styrede i flere år dslr-markedet, men jeg synes at de er faldet meget af på den (ligeledes på kompaktmarkedet).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Jeg ville så helt sikkert gå uden om sony.


    De har en masse fine spesifikationer på deres kameraer, men jeg syntes på igen måde de filerder kommer ud af dem lever op til talene.


    Deres objektiver er dårlige og MEGET dyre og det er svært at få tredje parts objektiver til dem.


    Desuden er det et meget nyt system som mangler stabilitet og mulighed for senere opgradering, hvilket i sig selv er nok til at jeg ikke ville købe mig ind i det.


    Ville holde mig til nikon eller canon da det er nogle gode afprøvede systemer som har været her i en del år.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Du har et eller andet imod sony, som jeg endnu ikke har hørt fra nogen andre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zaxzz


    Du har et eller andet imod sony, som jeg endnu ikke har hørt fra nogen andre.


    Ja og du har noget for sony som jeg ikke har hørt fra nogen andre lad os lade det ligge der så.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Takker for lidt info ;) - Det billigeste jeg har fundet A300 til er 5499 kr, samt A350 til 5999 kr begge med 18-70mm objektivet.


    Men pt kan man købe A200 + 18-70 for 3999 kr, og så der pludselig en del forskel for og få Liveview i prisen. For den pris er jeg trods alt næsten oppe og kunne købe en billig Zoom linse til A200 istedet for.



    Hvilke manglende opgraderings muligheder mangler de ?

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


  • Jeg har intet imod Sony, A200 & A300 er nogle helt lækre kameraer til prisen. Du kan læse lidt om det her > http://www.dpreview.com/news/0801/08010701sonydslra200.asp


    For en alm. amatør fotograf som jeg går ud fra du er er dette et fint kamera, men det da klart at for en prof fotograf ( eller en som gerne vil være det ) er dette ikke sagen.


    Du skal lige huske på at hvis der er nogle der anbefaler dig noget meget dyere, så tænk på om du i bund og grund har brug for det.


    Jeg er sikker på at du vil blive glad for det A200, og objektiverne til Sony synes jeg ikke er så dårlige som nogle siger. ;)


    Og jeg kan udemærket forstå hvis du er rigtig forvidderet over alle disse anbefalinger, så lad være med at jave afsted for at få kameraet købt. ;)


  • Ja, hvis bare alle var enige ville verden være nemmere :))


    Ja, jeg er bestemt en amatør fotograft. Eneste jeg har nu er de gamles Nikon Coolpix S200 kompakt kamera, så skulle mene det er noget af et spring.


    Regner ikke med og uddanne mig til fotograft eller tjene penge på billeder til Brylluper osv med eget studie. Jeg savner en hobby, og nyder at tage billeder ude i den friske luft, så vil gerne have noget ordenligt grej efterhånden.

    Regner med at prøve A200 når det er tændt i en butik muligvis idag, men efter at have prøvet og holde på det igen, syntes jeg klart det er bedre en 400D fx.


    Pt med det tilbud Japan Photo (På trods af dårlig service) kører på A200, hælder jeg ihvertfald mest til dette start setup.


    Sony Alpha A200 + 18-70mm - 3999 kr.
    Tamron 55-200mm - 850 kr.


    Syntes selv det virker som et lækkert start setup til en Amatør som skal ind på Spejlrefleks marked for første gang.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Hold dig langt væk fra a350.. Den har meget iso støj.


    A200 er et fint kamera til en der ikke vil mere end at være en glad amatør og samtidig få et par gode skud i kassen.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg var idag ude og kigge lidt på Sonys A200 + A350.


    Kvaliteten synes jeg virker god.
    Super hurtig Auto fokus. Dog er jeg ikke vild med at den stille skarpt med det samme du vender objektivet mod dig motiv. Da det gjorde det lidt svært at få fokus til at ligge lige der hvor jeg gerne ville have det.


    Så mit næste kamera bliver canon igen. (Canon 450D) Pga følgende:


    400D ligger bedre i mine hænder.
    Jeg kan bedre lide canon's menu system og AF system.
    Jeg kan bruge mine nuværende SD kort i 450D.
    Kæresten har et 350D, så hvis jeg vælger canon så kan vi jo bruge hinandens objektiver.


    Jeg tro ikke at det har det store at sige hvilket fabrikat man vælger. Bare så længe at kameraet ligger godt i hånden på den som skal tage billedet. I den sidste ende er det jo fotografen som det kommer mest an på.

  • Så blev der købt kamera :D


    Var ude og lege med både A200 og 400D, og fik strøm til dem begge så der kunne tages nogle billeder og virkelig prøve at holde ved dem. Og efter noget tid følte jeg for alvor at A200 var klar bedre og holde på, samt IMO nogle lækre menuer. Så idag blev følgende købt


    Sony A200 18-70 mm
    Tamron 55-200 mm
    Lowepro Nova 2 AW Taske
    Sandisk Ultra II 4GB + USB kortlæser
    2 stk UV-Filtre (52mm & 55mm til både 18-70 og 55-200 objektiv)
    Pris: 5850 kr


    En del over mit budget, men fortryder nu intet og selvom det ikke er Canon er jeg sikker på og blive glad alligevel :clap:


    Siger tak for hjælpen, og glæder mig til og lege med spejlrefleks når der kommer noget strøm på :cheers:

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


  • tillykke med dit køb. Ser sku lækkert ud. Hvor fik du så handlet?
    Har du et link til det tamron som du valgte?


    Glæder mig til at se billeder fra dig ;)


  • Godt valg, og tillykke med det. :cheers:

  • Quote

    tillykke med dit køb. Ser sku lækkert ud. Hvor fik du så handlet?
    Har du et link til det tamron som du valgte?


    Glæder mig til at se billeder fra dig ;)


    Takker :cheers:


    Efter seriøs dårlig betjening i Japan Photo som ligger inde i Ålborg gågade valgte jeg og kører ud til den som ligger i Stor Centeret. Og her fik jeg kanon lækker service. Kunne nok have sparet lidt ved og købe tasken på nettet, men syntes jeg fik en så go Service og fin samlet pris at det hele blev købt derinde. Samt at hvis jeg skulle købe Flash eller lign senere så fik jeg også go pris på den slags når jeg havde købt kameraet derinde.


    Hvis jeg ikke tager fejl skulle det Tamron gerne være dette:
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369288


    Er trods alt begynder og har set ganske fine billeder fra denne her :P .... Glæder mig også til og komme igang, men må hellere lade det kære batteri for en ordenlig første opladning.


    Quote

    Godt valg, og tillykke med det. :cheers:


    Mange tak, er også glad for det, især for hvor godt man holdte på A200 og størrelsen.


    Et lige et billed af det nye legetøj :D


    [Blocked Image: http://img403.imageshack.us/img403/808/dscn0990ig9.jpg]

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Glæder mig også til og komme igang, men må hellere lade det kære batteri for en ordenlig første opladning.


    Det er lige meget ;)


    Tillykke med købet, er bestemt et fint kamera.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Det er lige meget ;)


    Oki, fik bare at vide i butikken at det helst skulle have 6-8 timer.


    Og kan se at han er kommet til og smide et SD kort med istedet for et SF. Lidt øv, men det må ud og byttes på Mandag, har heldigvis et ældre Kingston 1GB SF liggende som må fungere indtil da.


    Og takker

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Og kan se at han er kommet til og smide et SD kort med istedet for et SF. Lidt øv, men det må ud og byttes på Mandag, har heldigvis et ældre Kingston 1GB SF liggende som må fungere indtil da.


    Og takker


    Hehe, er da vidst en brøler sælgeren har lavet.. Men mener du ikke CF kort? Jeg har aldrig hørt om et SF.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Hehe, er da vidst en brøler sælgeren har lavet.. Men mener du ikke CF kort? Jeg har aldrig hørt om et SF.


    Jow, mener et CF kort selfølgelig, mindre fejl. Der stod et par lige siden af og skulle købe et kompakt kamera til SD, så kan ske at de har fået mit CF kort med istedet for deres SD.


    Må blive mandag det bliver fixet, må overleve med et Kingston 1GB indtil.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm