Nyt Grej købt - Sony A200 18-70 :-)

• Heysa

Efter et par tråde herinde og på fotostart er jeg ved og have mit nye system på plads syntes jeg. Min Cadillac har kostet en del penge og renovere, så penge til et lækkert Spejlrefleks og Tele linse kan det næppe blive til. Det skal bruges til en ferie i Tunesien som hovedpunkt, men selfølgelig håber jeg og kunne bruge det all-around bagefter og lære at udnytte alle funktioner.

Batterier:
    SANYO eneloop R06 / AA 8 stk - 2000 mAh
    Pris: 249 kr.

Valgt pga at alle siger de er helt super :))

Kamera:
    Canon PowerShot S5 IS
    http://www.canon.dk/For_Home/P…PowerShot_S5_IS/index.asp
    Pris: 2312 kr.

Valgt grundet flere anbefaler og gode erfaringer rundt omkring, samt at prisen er til og overkomme og at jeg gerne vil have et Zoom kamera hvilket dette hvis giver mig go mulighed for.

Taske:
    Lowepro Rezo TLZ 20 Black
    http://products.lowepro.com/product/Rezo-TLZ%2020,2017.htm
    Pris: 349 kr.

Valgt til dels grundet at prisen er til og overkomme, ser ud til og være plads til de ting jeg skal have med, og så skulle det os være regn"tæt".

2 x SanDisk Extreme SD 2 GB
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196853
    Pris: 250 kr.

Valgt grundet de skulle have en fin hastighed til et S5 har jeg lavet mig fortælle og så er prisen os til og overkomme.

Stativ:
    Velbon Sherpa 435
    http://www.velbon-tripod.com/sherpa.htm
    Pris: 650 kr.

Valgt grundet anbefaling, samt jeg syntes det ser lækkert ud med en del muligheder og en vægt på 1.5 kilo er til og slæbe rundt på, lidt af spec.

-Aluminum alloy body + Aluminum legs, with Rubber feet.
    -Unique 4-way head with Quick release platform with 3-postions bubble leveler.
    -3-section legs, lever locking systems. Full-, Semi- low angle ositions.
    -Split center column to enable the tripod to use as “grounder”.
    -Light weight yet, sturdy tripod for the advance amateurs and traveling with.

Og med mulighed for at nå op på knap 2 meter skulle jeg gerne være dækket ind med mine 162 cm. Alt i alt ender dette udstyr ca på:

Samlet Pris: Ca 3800 kr + Fragt

Egenlig noget over mit budget, især grundet det stativ, men tror nu jeg vil blive meget glad for det. Samt at jeg bestod min svendeprøve idag med et 10 Tal så lidt gave til sig selv skal man have :D

Ser tingene helt skævt ud inden det bliver bestilt i morgen aften højest sansynligt ? - Er godt nok oppe i den prisklasse som et Canon EOS 400D + 18-55mm koster, men inden jeg får alt extra udstyret og evt en tele linse så kan mit budget ikke rigtigt følge med.

----------------------------------------------------------------------

Se indlæg på næste side for at se købet :cheers:

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet 6 gange, sidst af Henrik- ().

• Det ser da meget fornuftigt ud :)

Men er da tæt på du kan få dig en Olympus e-410 som har fra 14-150mm.(et 14-55 og et 55-150) Den har så crop factor på 2. Dvs. den har 28-300mm.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Vil jeg da lige se nærmere på, kom også til og se at Canon EOS 400D + 18-55mm koster ca 3800 kr med cachback.

Men selfølgelig så kommer extra tilbehøret stadig oven i, men er lige om man hellere skal spare lidt på det og evt droppe det stativ og så få sig et spejlrefleks til og starte med.
    Problemet er dog at pengene ikke blive til de dyrer linser det næste stykke tid, men så har man selfølgelig opgraderings muligheden ...

Hmmm

|^|Dell Inspiron 6400

• hvorfor Kun 200mAh batterier??

Kunne ikke finde på at sælge nogle under 2500 til sådan et cam det... ville sige 2700mAh til dette cam... tror du vil fortryde det i sidste ende :)

Oprindeligt indlæg af Angelus
    hvorfor Kun 200mAh batterier??

Kunne ikke finde på at sælge nogle under 2500 til sådan et cam det... ville sige 2700mAh til dette cam... tror du vil fortryde det i sidste ende :)

fordi eneloop batterierne er hybrid batterier. Jeg kunne aldrig finde på at sælge genopladelig alkaline batterier! Det ville være en skam.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

du kan da lige cnc'e dig et stativ
    Ej, eg er lidt hooked på det stativ også, det virker som god value.

Hehe, kunne da sikkert nok lave et stativ i farvet akryl hvis jeg ønskede det :)) - Men syntes os godt nok at det ser ud til og være mange muligheder i det stativ til prisen, at det måske ikker er 100% stabilt i en orkan overlever jeg nok.

hvorfor Kun 200mAh batterier??

Kunne ikke finde på at sælge nogle under 2500 til sådan et cam det... ville sige 2700mAh til dette cam... tror du vil fortryde det i sidste ende

Ud fra hvad alle andre siger om eneloop så skulle de være alt rigeligt :P

Sidder lige og læser om det Olympus e-410.

Olympus E-410 (Olympus Zuiko Digital 14-42mm og 40-150mm linser)
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383002

Til ca 4000 kr. Selfølgelig ikke meget mere end det jeg har kigget på nu, dog må stativet nok blive sparet væk til og starte med ellers bliver det lidt for presset pengemæssigt hvis jeg os skal have en taske osv. Hvor jeg dog hader og være i tvivl :rolleyes:

Men må da lige læse lidt mere om det, for tidligere har jeg kun kigget på Canon / Nikon når jeg har set på spejlfleks.

|^|Dell Inspiron 6400

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• Ingen tvivl om at jeg ville vente med stativ og springe på SLR. Det Oly eller Nikon D40. jeg ved godt at nogle ikke er så vilde med det, men det tager altså flotte billeder - og til prisen er det en killer. Du får dog et noget kortere objektiv.

Ingen tvivl om at jeg ville vente med stativ og springe på SLR. Det Oly eller Nikon D40. jeg ved godt at nogle ikke er så vilde med det, men det tager altså flotte billeder - og til prisen er det en killer. Du får dog et noget kortere objektiv.

Ja, har godt se at D40 tager nogle lækre billeder når Henrik har postet nogle af sine. Det koster 3000 kr med sit 18-55 objektiv som jeg syntes kan lave nogle lækre billeder. Er så bare hvad en rimelig Tele linse koster dertil.

For vil godt nok gerne have en Tele til og starte med, eftersom jeg ved de alm Digital kamera vi har haft i huset, ofte har manglet mere end de std 3x Optisk.

|^|Dell Inspiron 6400

• Du får et bedre kamera ved nikon 40d eller canon 400d iforhold til olympus e-410.. Men man får bare de 2 objektiver.

Til nikon d40 kan du jo købe en 55-200 til 1350 kr. muligvis den kan skaffes billigere fra tyskland/polen. Mener at nikon d40 har crop factor på 1.5. Dvs. igen får du 300 mm hvis vi skal samligne med olympussen..

Nikon d40 har dog ikke verdens største optik udvalg, men nok til de flestes behov.

Derimod har canon 400d sindsygt mange objektiver at vælge imellem.

Olympus har ikke meget at byde ind med hvad angår objektiver.

Men jeg håber da næsten du hopper på dslr vognen ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Men jeg håber da næsten du hopper på dslr vognen

Frister mig da også klart mest :))

Ved bare at jeg står og skal bruge en del penge i sommer ferien og bagefter står den på lejlighed, så vil gerne have råd til og få noget Tele til og starte med, eftersom der nok går lang tid inden jeg får penge til denne slags sjov igen.

70 mm - 300 mm
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=90021
    Pris: 1400 kr

55 mm - 200 mm
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=143246
    Pris: 1300 kr

Dem du tænker på ?

Nikon D40 + 18-55 + 55-200
    Pris: Ca 4300 kr + Fragt

Olympus E-410 +14-42mm + 40-150mm
    Pris: Ca 4000 kr. + Fragt

Og hvis jeg skal holde mig i den prisklasse uden tele:

Canon 400D + 15-55
    Pris: Ca 3800 kr når cashback er trykket fra

Må ned i banken i morgen hvis jeg får tid, men tvivler godt nok meget på at jeg kan presse mit budget meget mere. Syntes Olympus ser meget lækkert ud, men irreterer mig nok lidt at have et begrænset objektivt udvalg selvom der kommer til og gå lang tid inden jeg får råd til nyt.

|^|Dell Inspiron 6400

• jeg tror ikke den 70-300 autofokuserer på d40.
    den anden er AF-S så det er ingen problem.

Edit: forøvrigt er Olympus' sensor jo en tredjedel mindre end den i de andre to, og det giver altså et par ulemper. Deres objektiver er vist kendt for ret god kvalitet, men der er væsentlig mere iso-støj og ringere dynamisk område end de andre dslr's. Dog stadig noget bedre end dværgsonsoren i det semikompakt ;)

• hvis du vil over til Dslr så vælg et Nikon D40 frem for et Olympus 410...

blot min mening.. Oly. er for lille at holde ved.. ikke et særlig godt cam, og slet ikke i den prisklasse der... ikke engang et 510 er særlig godt...

Jeg ville holde mig til S5'eren eller tag en Nikon D40 og så spare stativet væk.. det er heller ikke super vigtigt... og de kan jo købes for et par hundred i de mindre modeller...

• S5IS er et super lækkert kamera. Jeg var overbevist om at det kunne opfylde alle mine krav. Og det kunne det næsten. Hvis kommer fra et andet kompakt kamera så tror jeg at du kun får positive ting at sige om kameraet. Men hvis du har haft DSLR så er der altså nogle små ting som jeg tror du vil blive lidt skuffet over.

Jeg har selv lige bestilt mit kommende DSLR kamera. For det er altså noget andet end kompakt kamera. Også vil jeg heller vente med ekstra udstyret til pengene er til det.

• Ville bide i æblet og tage den 400D evt. se om jeg kunne finde et brugt. Måske et brugt 30D og på den måde spare nogen penge.

Ville ikke tage olympus pga. lille udvalg af udstyr og dårlige muligheder for upgradering på sigt.

Ville ikke tage et nikon hus under D300 blandt andet pga. manglende fokus motor som gør at en lang række objektiver ikke kan benyttes.

Så i dit budget område ville jeg kigge efter 400D evt. brugt.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

jeg tror ikke den 70-300 autofokuserer på d40.
    den anden er AF-S så det er ingen problem.

Havde jeg ikke engang set, takker ;)

S5IS er et super lækkert kamera. Jeg var overbevist om at det kunne opfylde alle mine krav. Og det kunne det næsten. Hvis kommer fra et andet kompakt kamera så tror jeg at du kun får positive ting at sige om kameraet. Men hvis du har haft DSLR så er der altså nogle små ting som jeg tror du vil blive lidt skuffet over.

Jeg har selv lige bestilt mit kommende DSLR kamera. For det er altså noget andet end kompakt kamera. Også vil jeg heller vente med ekstra udstyret til pengene er til det.

Jeg kommer ikke fra DSLR kun diverse Cam som Canon A60, Ixus 75 og lign. Men kan godt se at jeg er oppe i en prisklasse når Spejlrefleks jo er meget tæt på.

Hos kamerashop.dk kan du købe et 400D for 4188kr. Og der er jo en cashback rabat på 450kr

Så kommer kameraet jo ned under 3800kr..

Jeps, skriver jeg os længere oppe ;)

Må ærlig indrømme at jeg nok ikke er speciel vild med og købe brugt på dette punkt, selvom mit budget ikke er stort, vil bare klart foretrække nyt når vi snakker sådan noget her og i den prisklasse.

Vil da lige se nærmere på 400D, eller om jeg vil savne lidt Tele for meget hvis der kommer til og gå lang tid inden jeg får råd.

Hvad koster en Tele linse til 400D fra, hvis man er nybegynder og ikke ønsker at smide 20.000 kr efter en ?
    Selve huset kan købes fra ca 3350 kr når Cachback er trukket fra, vil det så være og foretrække at undvære det 18-55 std og købe et objektiv med lidt mere Zoom ?

Hold da op, det var billigt 8o

|^|Dell Inspiron 6400

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• Jeg ville nok købe 400D med 18-55mm også købe det Tamron ved siden af. Overvejer også at købe det til mit 450D.

• Kan man ikke få en billig pakke med 400D 18-55 og 55-200 fra canon er jeg da lige ved at tro. Ville jo klart være en fordel at få is udgaven af objektiverne ved ikke hvad mer prisen er.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Kan man ikke få en billig pakke med 400D 18-55 og 55-200 fra canon er jeg da lige ved at tro. Ville jo klart være en fordel at få is udgaven af objektiverne ved ikke hvad mer prisen er.

Canon EOS 400D + 18-55mm + 55-200mm koster 5646kr -450kr