Vista 32 eller 64bit??

• Jeg står og skal ha bestilt en ny bærbar hos Zepto og da computeren er lidt af en kraftkarl så vil jeg da gerne være med på beatet og skifte det kære gamle XP ud med Vista.. However så kan jeg ikk lige gennemskue hva forskellen er på 32 og 64bit versionerne.. De koster det samme hos Zepto så prisen er underordnet..

Computeren jeg skal ha har en 2,5ghz intel core2duo T9300 cpu, 4gb pc5300 ram og et 512mb nvidia 8600m gt grafikkort.

Jeg har googlet lidt på emnet og har fundet lidt frem til at man får mere ud af "musklerne" i en core2duo cpu ved at køre 64bit. Jeg bruger stort set aldrig computer til spil, men kører en del tungt software i forbindelse med musikproduktion samt lidt grafik i photoshop så vil jeg overhovedet få noget nytte af 64bit der?? og hvordan med kompatibilitet?... Kan jeg risikere at mange af mine "ældre" programmer ikk vil køre på 64bit versionen??

Og sidst men ikk mindst læste jeg andetsteds at hvis man købte 64bit versionen så fulgte 32bit med oven i er der nogen der ved om det passer??

• helt ærligt kan jeg ikke rigtigt se et marked for vista 32 bit....for så kan man lige s godt tage xp.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Med 4 GB ram, kan 32 bit operativsystemet desværre kun se 3,5 GB. Så allerede der er der en god grund til at vælge 64 bit. Omkring kompatibiliteten med programmer, har jeg ikke selv oplevet nogle nævneværdige problemer. Det er mest små sharewareprogrammer jeg har døjet med, ikke ville køre. Og "gamle" 32 bit programmer bliver blot lagt i en mappe for sig, men kører stadig.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    helt ærligt kan jeg ikke rigtigt se et marked for vista 32 bit....for så kan man lige s godt tage xp.

Jeg er da yderst tilfreds med mit Vista 32-bit. Det er på alle måde et mere lækkert OS end Windows XP. Hurtigere, flottere og mere funktionelt.

Oprindeligt indlæg af Brition

Jeg er da yderst tilfreds med mit Vista 32-bit. Det er på alle måde et mere lækkert OS end Windows XP. Hurtigere, flottere og mere funktionelt.

Ja men du havde fået det samme med 64bit plus understøttelse af flere ram og selvfølgelig brug af 64bit når vi en eller anden gang ser den slags software.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg havde ikke andet end problemer med 64-bit versionen. Det var også lige da det var udkommet, så det er helt sikkert blevet forbedret, men 64-bit support er nu ikke noget jeg savner.

• Hvad gør man lige når man har en computer med en OEM 32bit og gerne vil have en 64bit?
    Skal man så købe det en gang til?

Og findes Vista home premium i 64bit, eller skal man op i Ultimate?

Oprindeligt indlæg af MrFlash
    Hvad gør man lige når man har en computer med en OEM 32bit og gerne vil have en 64bit?
    Skal man så købe det en gang til?

Og findes Vista home premium i 64bit, eller skal man op i Ultimate?

Så skal du ud og handle en ny udgave ja. Du kan besøge MS hjemmeside for at finde ud af hvilke versioner der findes af vista.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Så skal du ud og handle en ny udgave ja. Du kan besøge MS hjemmeside for at finde ud af hvilke versioner der findes af vista.

Gider ikke ofre penge på den en gang til, håbede der fandtes en opgradering, måske når de har fået styr på SP1, men skal først se hvad den løser af problemer, og det er kun på en bærbar der ikke skal kunne det vilde, så jeg lever med min 32bit so far.