Jeg står og skal ha bestilt en ny bærbar hos Zepto og da computeren er lidt af en kraftkarl så vil jeg da gerne være med på beatet og skifte det kære gamle XP ud med Vista.. However så kan jeg ikk lige gennemskue hva forskellen er på 32 og 64bit versionerne.. De koster det samme hos Zepto så prisen er underordnet..
Computeren jeg skal ha har en 2,5ghz intel core2duo T9300 cpu, 4gb pc5300 ram og et 512mb nvidia 8600m gt grafikkort.
Jeg har googlet lidt på emnet og har fundet lidt frem til at man får mere ud af "musklerne" i en core2duo cpu ved at køre 64bit. Jeg bruger stort set aldrig computer til spil, men kører en del tungt software i forbindelse med musikproduktion samt lidt grafik i photoshop så vil jeg overhovedet få noget nytte af 64bit der?? og hvordan med kompatibilitet?... Kan jeg risikere at mange af mine "ældre" programmer ikk vil køre på 64bit versionen??
Og sidst men ikk mindst læste jeg andetsteds at hvis man købte 64bit versionen så fulgte 32bit med oven i er der nogen der ved om det passer??