Topdata.dk - Drivers?

• Hej Tweakbrugere.. (lol)!

Det bare fordi at jeg har tænkt mig at købe en PC fra http://www.topdata.dk, men så tænkte jeg på om, der kom drivers med til hardwaredelene?
    Fordi det ville være pænt nederen, hvis man selv skulle skaffe dem.
    Jeg håber der nogen der har erfaring med sådan her, for det her er min første gang, jeg køber på internetet. hehe.

- Joshua/Kiddo

• 1. forkert forum

2. du kan jo bare hente de sidste nyeste driver der er på producenens HP hvilket nok er det mest optimale.

3. hvorfor bruge penge på sådan en comp derfra når du kan købe en her på sitet eller selv samle en som du vil få meget mere ud af da de dele du vælger højstsandsyndelig er beder.

4. kig evt. her det er noget der virker:
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=97218&sid=

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

Rettet en gang, sidst af dMITIj ().

• Rimelig griner at sige man får noget der er bedre her på sitet også linket til salget af sin egne pc :D

Topdata kan du roligt handle ved og driverer finder man på nettet, eller bed om at få dem med.

MVH Niels

• Jeg synes du skal holde dig fra topdata! Jeg har ikke hørt noget positivt om dem/ham endnu...

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Jeg synes du skal holde dig fra topdata! Jeg har ikke hørt noget positivt om dem/ham endnu...

Hvis man skal have en samlet computer til en rimelig pris, så ser deres udvalg altså meget fornuftigt ud. Det vil altid være lidt dyrere end at samle selv, men sådan er det jo alle steder. I øvrigt mener jeg nu nok, at have læst om et par brugere herinde, som har gode erfaringer med siden. Jeg har dog aldrig handlet der selv.

http://www.tweak.dk/forhandler.php?page=info&fid=101

Der er lidt delte meninger på Tweaks forhandlerside.

• 1. Jeg er ny og ved sgu ikke hvor tråden skulle være min fejl!
    2. Mates jeg har desværre ikke tid nok til at lære det, med at bygge min egen computer. Medmindre jeg sparer 3-4k
    3. Computeren går kun til CS 1.6, WC3 og skolearbejde.
    4. Undskyld for min hårde tone mates, men jeg er bare ude på at skaffe en ny pc til en fair pris. Uden besvær.

Oprindeligt indlæg af inzanekiddo
    1. Jeg er ny og ved sgu ikke hvor tråden skulle være min fejl!
    2. Mates jeg har desværre ikke tid nok til at lære det, med at bygge min egen computer. Medmindre jeg sparer 3-4k
    3. Computeren går kun til CS 1.6, WC3 og skolearbejde.
    4. Undskyld for min hårde tone mates, men jeg er bare ude på at skaffe en ny pc til en fair pris. Uden besvær.

Intet at undskylde for. 8)

Er du helt sikker på, at du ikke vil bruge computeren til nyere spil? Du kan sagtens få en ny stationær til skolearbejde og CS 1.6/WC3 for 2500-3000 kroner. Det er jo forholdsvis gamle spil og kræver ikke det store, men det ville jo være ærgerligt at stå i den situation, hvor du gerne vil spille eks. Crysis og du så er nød til at investere i et helt nyt system.

I mine øjne er de to bedste muligheder at:

1) Enten købe en brugt maskine til 1000-1500 som kan klare dine opgaver pt., så er pengetabet ikke så stort, når eller hvis du beslutter at udskifte til noget bedre.

2) Købe et ordentligt system med det samme til en 5-6000, så burde du være udmærket dækket ind de næste par sæsoner.

Mellemtingen med at købe en ny billig computer af lidt ældre dele kan sjældent svare sig. Værditabet er utrolig stort, og en computer til omk. 3000 kroner vil lynhurtigt falde til det halve. Dermed er du lige så godt stillet, hvis du vælger løsning 1. og køber brugt.

Det hele kommer i sidste ende an på behov og budget. Det er noget du skal tænke over, før du beslutter dig for hvilken computer du vil bruge penge på.

• 1. Drivere kan du downloade fra internettet.

2. Måske skal du investere lidt mere for at få en lidt mere fremtidssikret pc.

dMITIj:

Jeg kan forstå din holdning men lad ham der ejer tråden bestemme om dit tilbud er godt eller ej.

• dMITIj:

det er da utrolig som du skal bestemme hvad andre skal og ikke skal.

man får nu engang bedre reklamations ret hvis man køber en samlet pc end en i løsdele.

hvorfor forde når et firma har samlet er det dem der skal finde ud udbedre evt fejl.

det er nu engang ikke alle menesker der gider rode med at bygge en maskine eller alle der kan finde ud af det.

inzanekiddo

først velkommen til :)

du kan sagtens handle der har hørt mange rose dem og ikke hørt nogle gøre det modsatte.

du kan også købe en ved shg der får du ihvertfald drivere med til det hele.

• Det tror jeg altså også han får hos topdata. ;) Hvad skulle de ellers bruge dem til. :))

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• Det var dog utroligt - er det virkelig den bedste opdragelse I kan finde frem når der dukker en ny bruger op?

Jeg har nu ryddet kraftigt op i tråden, og den næste der skriver et eller andet fuldstændig irrelevant for trådens formål, eller starter mudderkasteriet igen, kan passende muntre sig et andet sted end Tweak.dk den næste uge!

Og det vil så være en meget dårlig idé at citere dette indlæg, det er ikke meningen med tråden, og hvis I alligevel ikke har tænkt jer at hjælpe inzanekiddo så hold jer langt væk fra den!

• jeg har selv en computer fra topdata, købt for 2 mdr siden. der er drivere med. de er ikke super gode. (det er gigabit, og jeg bryder mig ikke om deres installations program) men de er med. mine erfaringer er at, topdata er fine at handle med, og når man køber samlede computere, har de nogle af den bedste priser i dk, pt. det eneste jeg kan sætte en finger på, er den såkaldte "støjsvaghed" som de beskriver noget af deres hardware med. den er ikke lige umiddelbart til at finde, for at sige det mildt. det er ikke verdens mest larmende computer, men støjsvag har den nu aldrig været.
    dog har jeg heller ikke købt en computer af deres silence-serie (tror jeg den hedder).

men ellers er det meste som man kan forvente i en samlet computer. det er noget hurtigt hw der er i, rammene er a-data osv.

• Jeg købte min første stationære computer hos Topdata for år tilbage, og har egentlig ikke noget dårligt at sige om dem. Mange af mine kammerater købte i samme periode også deres computere hos Topdata, og heller ikke fra dem har jeg hørt noget negativt.

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

Oprindeligt indlæg af Burger
    Det var dog utroligt - er det virkelig den bedste opdragelse I kan finde frem når der dukker en ny bruger op?

Jeg har nu ryddet kraftigt op i tråden, og den næste der skriver et eller andet fuldstændig irrelevant for trådens formål, eller starter mudderkasteriet igen, kan passende muntre sig et andet sted end Tweak.dk den næste uge!

Og det vil så være en meget dårlig idé at citere dette indlæg, det er ikke meningen med tråden, og hvis I alligevel ikke har tænkt jer at hjælpe inzanekiddo så hold jer langt væk fra den!

Hvordan er det ikke at hjælpe, når man advarer ham imod at købe den maskine som dMITIj har sat til salg? (I hvert fald til den pris)

For slet ikke at snakke om, at det åbenbart er i orden for ham, at reklamere for et salg der tydeligt er set på med subjektive briller.

Nu har jeg selvfølgelig citeret til indlæg, som du åbenbart ikke vil have, men du er nu alligevel velkommen til at svare på mit spørgsmål. Det er da egentlig ret så irriterende, at du har fjernet alle mine indlæg, hvori jeg forklarer tråden originale poster, hvorfor det på alle måder vil være et dårligt valg for ham, at købe dMITIjs computer til hans behov.

At det så samtidigt udviklede sig til en bitch-fight med dMITIj, det er jo så hvad det er, men det er da en lodret løgn at påstå, at mine indlæg ikke var rettet imod det mål, at hjælpe inzanekiddo.

• Hm.
    Hm. Har desværre ikke penge til en dyrere computer, men "købe et ordentligt system" hvad mener du så? Er 50% newbie på hardware området, kunne du linke til noget, der ville være godt?
    Og den skal selvfølgelig også være fremtidssikker hehe :)

---
    Og igen guys går desværre ikke efter at samle en pc selv, men en samlet pc der har sådan en fair pris.

• Eksempelvis den her fra Topdata: http://www.topdata.dk/product.asp?product=4963&sub=326

Har også skrevet den tidligere, men fordi jeg er sådan en ballademager herinde, så er der begrænset levetid på en del af mine indlæg. :O

Den kan trille de nyeste spil lige pt. og burde også kunne klare sig et stykke endnu. Fremtidssikkert er et svært udtryk at forholde sig til, for ingen ved jo reel hvordan fremtiden ser ud, men med den nuværende udvikling på markedet, så bør den nok kunne tilfredsstille dig, i en god periode fremover.