Download vista sp1 pack (ikke beta eller noget andet)

  • eller også kan man bare trykke på sin windows update knap så kommer den ind helt af sig selv :)


    Jeg er pt lige ved at lave nogle test ( i spil) så jeg kan se om der er en forskel efter man har installeret sp1


    Mvh Stubkier

  • "Dog advarer Microsoft også om, at bl.a. ZoneAlarm, BitDefender og en række andre sikkerhedsprogrammer ikke fungerer, hvis man installerer SP1."


    Det kører bare for dem :crazyeyes:


    Har kørt med en RC på mit mediecenter i lang tid efterhånden. Syntes ikke den har bragt noget positivt af stor betydning med sig. Har problemer med grafikkort-driveren crasher så der kommer BSOD, men om det er ATI´s eller Microsoft´s skyld er jo så spørgsmålet. Et eller andet sted har jeg på fornemmelsen at det er MS´s skyld da driveren er blevet opdateret et utal af gange uden at det har ændret noget.

  • Mener de har ændret noget hvorpå data læses, flyttes eller kopieres. Kan ikke lige huske hvad det var, men der skulle være et lille "gain" den måde filer behandles. Dog tror jeg ikke det er det helt store, men lidt er stadig godt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Mener de har ændret noget hvorpå data læses, flyttes eller kopieres. Kan ikke lige huske hvad det var, men der skulle være et lille "gain" den måde filer behandles. Dog tror jeg ikke det er det helt store, men lidt er stadig godt.


    Ja, så længe det går fremad, så er det jo fremskridt :))


    Uanset hvad, så kan det vel aldrig gå så galt som det gjorde med Windows ME :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    "Dog advarer Microsoft også om, at bl.a. ZoneAlarm, BitDefender og en række andre sikkerhedsprogrammer ikke fungerer, hvis man installerer SP1."


    Det kører bare for dem :crazyeyes:


    Har kørt med en RC på mit mediecenter i lang tid efterhånden. Syntes ikke den har bragt noget positivt af stor betydning med sig. Har problemer med grafikkort-driveren crasher så der kommer BSOD, men om det er ATI´s eller Microsoft´s skyld er jo så spørgsmålet. Et eller andet sted har jeg på fornemmelsen at det er MS´s skyld da driveren er blevet opdateret et utal af gange uden at det har ændret noget.


    det er sgu da snart nemmer at lave en liste med de få programmer der virker med Vista, de er da ved at køre sig selv i sænk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash
    det er sgu da snart nemmer at lave en liste med de få programmer der virker med Vista, de er da ved at køre sig selv i sænk.



    har du selv Vista? Jeg har kørt med vista i snart et år nu - og det er altså kun meget specielle programmer der ikke lige virker! 90% af tiden er jeg super glad for at have skiftet til vista og glæder mig meget til at se hvad SP1 har at tilbyde.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier



    har du selv Vista? Jeg har kørt med vista i snart et år nu - og det er altså kun meget specielle programmer der ikke lige virker! 90% af tiden er jeg super glad for at have skiftet til vista og glæder mig meget til at se hvad SP1 har at tilbyde.


    Mvh Stubkier


    Ditto. De eneste programmer jeg har været ude for ikke virker, er små 3. parts programmer der ikke har været opdateringer til i årevis.

  • Ja jeg har vista, men har ikke haft det længe.
    Det med prgrammerne kan oftets løses ved at downloade nye versioner, men mange gange kan man ikke det med de gamle licenser man har, og skal derfor købe det samme program en gang til, det er sur røv.


    Et større problem er alt det harware man har der er mere end 2 år gammelt som der ikke længere bliver lavet drivere til, og supporterne siger bare, køb noget nyt der passer.


    jeg har ikke testet spil, da jeg har vista på en bærbar der ikke er egnet til det, men har hørt at det skulle være samme problem med ældre spil.


    Man kan godt leve med vista, når man lige får lært all de tricks der skal til for at få den til at reagere som man er vandt til med xp, men jeg kan ikke se nogle fordele i den ud over designet, som så til gengæld er ret flot.


    jeg glæder mig selv til at se hvad SP1 kan ændre ved alle disse problemer, men vil vente til den selv finder den endelige version via windows update, jeg har ingen gode erfaringer med betaversioner.

  • Jeg har netop opgraderet min maskine, men kørte før Vista på et fem år gammelt bundkort med en seks år gammel processor, RAM og harddiske - helt og holdent uden problemer. Faktisk var det lettere at installere drivere i Vista end i XP, da Vista selv hentede de nødvendige drivere da jeg kørte en Windows Update efter installationen. Men jo, der skal da nok være nogle producenter der er på tværs - men det kan MS jo ikke gøre for.
    Der skal sku fremskridt til og så må bagudkombatiliteten lide ind i mellem. Det er ikke underligt at 15 år gamle vira stadig kan fucke et system op, fordi alle vil have at deres gamle ragelse skal virke med det nye.

  • det er tilsyneladende helt nye teknologier de bruger i vista kontra xp, da de ikke kan finde en brugervenlig løsning til at kunne bruge "det gamle ragelse"


    jeg håber bare ikke at det er det samme problemer man får ude i erhverslivet, hvor der er meget ældre hardware, som kopimaskiner printerer o.s.v.


    tænk hvis de skal skifte alt det bare på grund af et styresystem på deres nye maskiner


    jeg ved godt at det ikke er microsofts skyld, men jeg ved også at vistas afløser er på vej, og så er det hele mølen om igen. For driverne kan vi kun drømme om, de kommer ikke.