Min E8400 vil ikke rigtig OC...

• Min BIOS skriver faktisk hvilken hastighed jeg reelt kører med (først den værdi man manuelt sætter ind, og under denne den faktiske hastighed)

Har ikke rigtigt turde pille for meget, for som jeg skriver tidligere, har jeg måtte clr. CMOS´en nogle gange, og er jo lidt bange for at brænde min helt nye 15.000 kr maskine af.

Min "drøm" er jo at komme i nærheden af de 4 GHz :dance:

Synes ikke rigtig jeg kan finde max tilladte volt på NB hos ASUS, -og kan man evt. se nogle steder (fejl-reporter) om det skyldes for lidt volt på de forskellige enheder, der gør jeg ikke får lov at komme over FSB - 1500 = 3,37..?

Nu læste jeg lige i en anden tråd at ham gutten havde justeret lidt på voltene indtil tallene i BIOS var blevet røde, men hvis jeg nu feks. holder mig inden for "gult" område, kan jeg så bare "pille løs", eller er det bare at betragte som rette-snor det med de farver..?

(min kæreste har lukket for "det varme vand" indtil jeg når op på 4GHz, hun synes jeg er en lorte-nørd, så HJÆLP!!!)

Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

Rettet en gang, sidst af MAG ().

• Så er der måske alligevel håb forude, men...
    -så i dine data at du har din E8400 til at kører med 1,47 volt, men begynder bare at få svedige håndflader hvis jeg skal overstige det Intel foreskriver (1,3625). -Eller vil Intel bare ikke anbefale flere volt..?

Min PLL: 1,5
    CPU VTT : 1,21 (er det denne værdi du kalder FSB´en..?)
    NB : 1,37

-Kommer det ikke meget an på hvilket bundkort man bruger mht. strøm til NB..?

(prøver lige at sætte min maskine til 380 volt, det kan sgu være det gir lidt, -straks tilbage..) :T

Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

Oprindeligt indlæg af MAG
    Så er der måske alligevel håb forude, men...
    -så i dine data at du har din E8400 til at kører med 1,47 volt, men begynder bare at få svedige håndflader hvis jeg skal overstige det Intel foreskriver (1,3625). -Eller vil Intel bare ikke anbefale flere volt..?

(prøver lige at sætte min maskine til 380 volt, det kan sgu være det gir lidt, -straks tilbage..) :T

Well, nu gør det ikke så meget at levetiden blir mindre, da den bare skal holde et års tid, til bench og 4.8-4.9ghz får den 1.6volt.

Og håber ikke du mener det med de 380v seriøst, for så kan du da være sikker på du ikke når 4ghz.

• :))Det var nu også bare lidt gazz, -vil meget nødigt se en pade-hat sky under skrivebordet...

Men du mener godt jeg tør gå lidt op i volt, tør man sige 1,39...?

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• Det har du selvfølgelig nok ret i men vil bare meget nødigt futte noget af. -og jeg frygtede bare at de antal volt Intel skriver, er det CPU´en MAX kan tåle, men det kan jeg så forstå ikke er tilfældet.

Man skal jo lære lidt hver dag :idea:

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Det har du selvfølgelig nok ret i men vil bare meget nødigt futte noget af. -og jeg frygtede bare at de antal volt Intel skriver, er det CPU´en MAX kan tåle, men det kan jeg så forstå ikke er tilfældet.

Man skal jo lære lidt hver dag :idea:

Den futter ikke af!! din comp. lukker LANGT inden!! Din cpu kan klare 100grader+!!! Så bare kom igang!

Mvh Mads :T

• Ok, hopper lige i BIOS....

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• :oops: Så var jeg lige ude og clr. CMOS IGEN!!!!!

Hva faen er det jeg gør galt

Vcore : fra 1,2 til 1,4
    NB : fra 1,3 til 1,4
    FSB : fra 1500 til 1530

Kørte mine Ram/FSB linked (så det bestemt ikke er rammene der blev presset)

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• du skal afgjort ned i det røde felt i bios hvis du skal have en chance..men alle cpuer ocer forskelligt..det er hele charmen ved oc.....at nogle så ikke vil oc ordentligt medmindre ram kører linked eller af andre årsager kan have at gøre med både bundkort og ram....og det er ikke altid at det hjælper med flere volt.

og går den allerede galt i cmos så er den meget ustabil...har du testet om den overhovedet er rimelig stabil ved de 375 fsb....orthos fx.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

• Ikke endnu, men prøver det meste af det i foreslår, så jeg henter da lige orthos. :D

Frygter lidt at problemet skyldes nVIDIA chipsættet (Synes bare det kunne være sjovt at prøve SLI)

Har godt nok lidt "øfferen" på, hvis jeg aldrig kommer over nuværende 3,37 ;(

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• RESULTAT ORTHOS: (ved ikke om testen var for kort til at konkluderer noget..?)

"Torture Test ran 9 minutes 42 seconds - 0 errors, 0 warnings."

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Rettet 2 gange, sidst af MAG ().

RESULTAT ORTHOS: (ved ikke om testen var for kort til at konkluderer noget..?)

"Torture Test ran 9 minutes 42 seconds - 0 errors, 0 warnings."

Når den ikke kører længere er det pga. den er ustabil, hvis den ER stabil vil den bare blive ved i evighed!

Mvh Mads :T

• Hvilke ram er der i maskinen?

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Det var mig selv der stoppede testen efter 9 min. og 42 sek. -MINI TEST! (hvor langt tid bør jeg lade den kører før end jeg har et resultat der kan bruges til at bedømme stabiliteten..?)

Jeg kører med OCZ REAPER 1066 MHz
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377622

Er fanme glad for i gider hjælpe lidt :clap:

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• ca. en nat (8 timer) så "plejer" computeren og være stabil. Jeg kører altid BLEND i orthos for overall stabilitet og for at belaste chipsettet og ram mest mulig.

Gode ram, de skal nok klare mosten :9xo

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• jeg sidder lidt og undre mig over du ikke kan komme over de 3,3 ghz,jeg kører 4 ghz på min E8400 med 1,360 vcore.Bliv ved at prøv at gå stille og roligt frem så skal det nok komme.
    forsat held og lykke med det.

• Tak ska du ha, -og håber fanme også det lykkes.

Prøver imorgen med en ny BIOS...

Påsken er også sat af til "Projekt 4GHz" :D

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• SÅDAN.......!

Flashede lige min bios, og kom uden problemer op på 3,78 -jeg er en meget glad mand.

-Forsættelse følger.

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,