overclock af intel e6600

  • er der en nem og sikker måde til at overclock min e6600 uden jeg skal have ekstra køler og alt det udstyr? der sider en standard køler på den.
    vil gerne prøve at få lidt mere ud af den da jeg nok i nærmest fremtid skal have købt e8500 så nu tør jeg godt prøve at leje lidt med det, har aldrig prøvet det.
    min bundkort er en asus p5b og har 4x1 gb kingston hyperx 6400

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Det nemmeste er at oc i bios :D


    og meget mere stabilt!

    Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

  • okay, jeg vil lige prøve om jeg kan hitte ud af det ellers må jeg prøve at spørge pænt om lidt hjælp til det her.
    '
    det er bare en lille forbedring og ikke det fuld voldtaget overclcok

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af thybo
    okay, jeg vil lige prøve om jeg kan hitte ud af det ellers må jeg prøve at spørge pænt om lidt hjælp til det her.
    '
    det er bare en lille forbedring og ikke det fuld voldtaget overclcok


    jaja det siger de alle , indtil de prøver det :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • 1. check om der er noget der hedder pci eller pci-e frekvens eller lign. de SKAL låses til henholdvis 33/100 slå desuden EIST fra ellers sætter den multiplier ned når cpuen ikke laver noget......sæt FSB (den som er 290 nu) op med 10 ad gange, og smut ind i windows og test med programmer som orthos og lign for at se om det er stabilt. dine ram kører også hurtigere når du øger fsb så hold øje med om de kan følge med også....cpu, chipset og muligvis ram skal på et tidspunkt have flere volt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    1. check om der er noget der hedder pci eller pci-e frekvens eller lign. de SKAL låses til henholdvis 33/100 slå desuden EIST fra ellers sætter den multiplier ned når cpuen ikke laver noget......sæt FSB (den som er 290 nu) op med 10 ad gange, og smut ind i windows og test med programmer som orthos og lign for at se om det er stabilt. dine ram kører også hurtigere når du øger fsb så hold øje med om de kan følge med også....cpu, chipset og muligvis ram skal på et tidspunkt have flere volt.


    tak for din beskrivelse det vil jeg lige prøve at tjekke ud.

  • P5B skulle have et "fsb-hul" fra ca. 350-399 (I hvert fald P5B Deluxe), så du når næppe væsentligt over de 3 ghz sådan.
    Hvis 3 ghz er nok, så er det fint, men de 3,2 og opefter stabilt tror jeg kun du opnår med 8*400+


    Hvis du begynder at clocke dine ram, så løber du altså også en risiko med dit bundkort, da 4 ramstænger ofte giver strømproblemer ved oc. Strømbanerne kan futte af i bundkortet, hvis jeg altså har forstået det rigtigt.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

    Rettet 2 gange, sidst af mtum ().