Indlæg af mtum

    Dit grafikkort (8400gs) rækker ikke, hvis der skal spilles særlig krævende spil, og din cpu og ram er heller ikke tilstrækkelige. Men nu ved jeg jo ikke, hvad maskinen helt præcist skal bruges til.


    Hvis du skal ud i noget med at skifte disse dele, skal du også lige være opmærksom på, om din strømforsyning er stor nok til dine nye dele. Strømforsyningen kan ikke ses med software, så der må du åbne og kigge. Det væsentligste er antal watt, samt hvor mange ampere der gives på 12v-linien.

    Til dit nuværende system vil rammene sikkert være fine, men hvis du om nogen tid vil opgradere cpu (og bundkort, hvis det er nødvendigt), kan det godt være (afhængigt af cpu-valg), at de langsomme ram betyder, at den nye cpu er nødt til at køre på nedsat hastighed (f.eks. en E8500 kører 9½*333 og kræver derfor minimum 667-ram). For at undgå dette kan man vælge at købe nogle 667´ere i stedet. Disse vil ved evt. opgradering først være utilstrækkelige, hvis der skal clockes.
    Men igen, rammene er fine til din nuværende maskine, så det afhænger kun af fremtidsplaner.

    Jeg vil lige komme med en rettelse.... Det er ikke kun én gang, Pixmania har været i forbrugerprogrammers søgelys, det er flere gange... De overholder ikke den gældende lovgivning mht. ombytningsret/returret, de er ofte flere måneder om at levere osv osv.
    Og så kan det vel ikke være så svært at være billig.

    Hm, problemet opstår i BF2, fordi spillet er lavet, inden widescreen blev særlig udbredt.
    Spillet kan dog tvinges til at køre i andre opløsninger, jeg kan bare ikke huske hvordan. Prøv at google det. Det er noget med at hente et fix-program, der fjerner forvrængningen, og i øvrigt redigere sin bf2.exe så man tilføjer f.eks. "+szx 1440 +szy 900", så kører det.
    M.h.t. Splinter Cell aner jeg det ikke, men mon ikke problemet er ca det samme?

    Jeg siger tak for alle de meninger/forslag, der er kommet.


    Jeg nåede frem til et IXUS 85 IS, samt et læder-etui og et 4gb sandisk ultra et eller andet.


    Så håber jeg, "chefen" derhjemme bliver glad for sin julegave.

    Prisen er bare sådan ca, og jeg kan godt se, at tidens populæreste som regel er Canon, men er det også det, når det samtidigt helst skulle kunne overleve nogle styrt på ski, eller at ligge i en fugtig lomme osv?

    Jeg er på udkig efter et godt kamera til den nævnte ca.pris, og samtidigt skal det siges, at det gerne ikke skal være for skrøbeligt, da det f.eks. skal med på skiferie.


    Gode forslag er velkomne, med begrundelser

    Er enig med Fragman:
    Hvis du ikke går over til den nye socket er der langt mere bang for the buck i ddr-2. Ddr-3 yder lidt mere, men forskellen kan ikke forsvare prisforskellen imo.


    Ddr-3 vil dog formentlig kunne genbruges i et nyere setup, men mon ikke du til den tid alligevel ville ha´ valgt bedre/hurtigere ddr-3, og dermed ville skulle skifte alligevel.

    Altså nu er der lige 28 modeller under kategorien "Getmore-pc":


    http://getmore.dk/templates/de…uid=1015&SelectedGroup=10


    Umiddelbart kan jeg jo kun sige, at getmore er enormt billige, så hvis ikke der bliver behov for RMA, så har man som regel gjort en god handel.
    Hvis der derimod bliver behov for det, så får du til gengæld din sag for, efter tidligere tråde at dømme. Jeg handler der ikke frivilligt.


    Jeg ville klart hellere vælge f.eks. Topdata, som også er billige og lavet af gode dele.

    Ja, hvis ikke der skal clockes ville jeg da bare forsøge med 4 blokke, eftersom det lyder som om du har de 2 i forvejen. Hvis ikke det funker kan du jo bare benytte de 14 dages returret.

    Jeg ville bare tage et billigt p45, gerne Gigabyte, men andre mærker kan også gøre det. Hvis du har mere end 2 fysiske ramstænger ville jeg holde mig fra Asus, da der er lidt for mange eksempler på, at det giver bøvl.
    Det handler jo egentlig bare om, om du påtænker sli/crossfire i fremtiden. P35/X38 er jo også glimrende chipset.
    Eller også skulle du kigge på de nyere quad fra amd, som giver relativt meget "bang for the buck", når nu der ikke skal clockes. Jeg er bare ikke godt nok inde i sammensætningen af disse systemer.

    Har du helt styr på at rense for gamle drivers, inden du tester med et nyt gfx? Det kan jo skabe nogle forstyrrelser ellers.
    Men så lyder det jo mest som om, der må være en dårlig forbindelse i pci-express-slottet, eller en fejl i bundkortet måske... Sådan en psu burde jo give strøm nok, og hvis ikke var det nok en helt anden type fejl, man fik.

    Ja jeg ville også klart vælge topdata fremfor getmore, grundet det samme. Jeg har ikke selv handlet med nogen af dem, skal lige siges.
    Umiddelbart ville jeg sige, at et 4870 giver lidt mere bang for the buck end nvidia lige for tiden.


    Personligt ville jeg klart vælge selv at samle. Det er lidt for "låst" med sådan en samlet maskine, som man sandsynligvis ikke selv må åbne, uden at garantien bortfalder/forringes.


    Skal der clockes, så er det jo nærliggende, at det bliver nødvendigt at skifte til noget bedre køling/ram, og hvis en dims går i stykker er det lidt sur numse at skulle sende frem og tilbage, og undvære pc i ventetiden.

    Det skal nok kunne køre sammen, men hvorfor vælge et intel-board? Jeg kender egentlig ikke noget til Intels bundkort, men det er ikke et særlig typisk valg.
    Jeg kan ikke få intels side til at virke lige nu, så jeg kan ikke tjekke, om de nyere processorer er fuldt understøttet, men det er nok bios-afhængigt.
    Jeg ville i øvrigt ikke handle hos Getmore, men de er trods alt ofte billigst.

    Det er der bestemt hold i. Mit første logitech havde ff, og jeg er nu på nr. 2 uden ff, og dette står også til udskiftning. Selv efter en kalibrering bliver det ikke rigtig godt.
    Men prisen gør, at det stadig godt kan forsvares. Og drivers er sådan set slet ikke nødvendige/nyttige imo.
    Jeg har dog personligt så småt besluttet at prøve noget saitek næste gang, da de har rimelig hæderlige bedømmelser på edbpriser.

    Med det hardware, du benytter synes jeg 2 * 80 mm. blæsere er meget lidt. Evt. prøv at finde ud af, hvor meget luft de flytter, og evt. overvej en upgrade til f.eks. 2 stk. med bedre specs.
    En mulighed er også et helt nyt kabinet.