HD-DVD backup

  • Hej tweakere


    Jeg står og ska ha lavet backup af mine billeder, og gider ikk brænde en milliard DVD skiver, så ville gerne have dem ud på HD-DVD skiver. men kan min normale brænder brænde dem eller skal der noget specielt til?

  • Det vil svare til at spørge om du kan optage med dvd skiver på din vhs maskine. :P
    Hvis du skal optage på HD-DVD skal du self have fat i en HD-DVD brænder.
    Men eftersom HD-DVD jo er et døende medie, så skal du nok have fat i en blu-ray brænder, og de koster kassen

  • Hvis du vil tage backup, og dit bedste backup medie er optiske diske, så kan du lige så godt lade være.


    Hvis du vil tage backup, så køb en ekstern disk (eller intern for den sags skyld) og brug den.


    Det smarte ved en ekstern disk er at du bare hiver den ud af computeren eller slukker den når du ikke bruger den, så er der ingen risiko for at den bliver inficeret af vira eller lign. hvis det skulle ske.


    Optiske medier som DVD/Blu-Ray/HD-DVD forfalder med tiden, og er bestemt ikke værdige backup løsninger.


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Vil også klart anbefale en ekstern hd. Det er også billigere end at skulle til at købe en ny blu-ray eller hd-dvd brænder + medier. Og hvis du skal tilføje nogle nye filer, så skal du ikke til at hive en ny disk frem og brænde igen. Bare smid det på hdén
    Evt en WD 250 GB Passport II . Kan fåes i både større og mindre udgaver
    Har selv en 160 gb version. Den er super nice. bare plug den i usb og så er den klar. Ingen bøvlet strømforsygning eller noget. Den spiller bare.
    Der er også noget backupsoftware med, som jeg dog ikke har fået kigget nærmere på

  • Nu spurgte jeg så ikk om hvad andre ville gøre. Jeg har en ekstern men jeg vil have skiver også!
    HD-DVD er stadig en DVD!

  • Hvis du ikke gider høre hvad andre vil gøre, så er det jo nok en dårlig idé at spørge på et forum.


    Men hvis du vil have dine billeder ned på HD-DVD skriver, så køb en brænder og nogle skriver ? - Vil du have endnu mere plads på én skive, så køb en blue ray brænder og nogle DL medier.


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=262897
    ... Så er de 50 GB vist også betalt :crazyeyes:


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378349
    .... eller måske kan du nøjes med 5 x HD DVD DL til 620 kr ? - svarende til 124 kr pr stk er det jo fundet for pengene :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hardstyler
    HD-DVD er stadig en DVD!


    Så prøv du at køb en røvfuld HD-dvdér og så held og lykke med at få noget data ud på dem, med din dvd brænder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hardstyler
    Nu spurgte jeg så ikk om hvad andre ville gøre. Jeg har en ekstern men jeg vil have skiver også!
    HD-DVD er stadig en DVD!


    Det absolut eneste håndgribelige de 2 formater har til fælles er at de er 12cm i diameter - bortset fra det så er der en verden til forskel.
    -og for at besvare dit spørgmål og slå det fast med 7" søm, nej du kan ikke brænde HD-DVD med din DVD brænder, det kræver en HD-DVD brænder.


    Men som der er andre der også siger, så er HD-DVD et døende medie, så hvis det er en backup du vil have muligheden for at kunne læse adskillige år ud i fremtiden - så køb en BD brænder istedet og passende skiver.


  • Det er optiske lagermedier man bruger når man gemmer ting. Det er det mest solide.
    en Hdd dør med tiden. slår et lyn ned dør din hdd sandsynligtvist. det gør en optisk skive ikke vedmindre lynet er meget tæt på (10-20cm).


    At tage Backup på en HDD af billeder er en rigtig dårlig løsning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Jo jo....Du kan sagtens brænde HD-DVD på en DVD brænder....Du skal bare tro rigtig meget på det. :roller:


    Jeg syntes det er lettere med en lighter. det er hurtigere og resultatet bliver lige så godt. ;-)