HJÆLP, grafikken hakker

  • Problem: Min gamer kører fint bortset fra, når jeg spiller nogle grafisk krævende spil. Fx hakker grafikken i Doom 4, crysis og Timeshift m.fl. Det er som om den ikke kan levere varen, når der skrues lidt op for kravene til grafikken? Grafikken står flot så længe man står stille i spillet, men den hakker når jeg skal bevæge mig rundt i banerne. Den hakker også grafisk krævende videosekvenser i spillene.


    Har prøvet at nedjustere opløsningen. Det hjælper lidt, men fjerne ikke problemet helt. F***** irriterende, når man køber en gamer til ca 14 kilo – så skal lortet bare virke. :boxed:


    Har hente ny GFX driver, ny chip-set driver, flashed bios’en, øget filsideforbruget til max (ca 4064 MB eller deromkring), forsøget at flytte lidt rundt på RAM’ene, geninstalleret windows og alt andet….men intet virker!
    Har forsøgt Benchmark test til en netweekend og der skulle ikke være nogen problemer der. Score tilsvarende med de andre med nogenlunde samme hardware!


    Er der nogen hard core gamer eller nørder, som kan hjælpe en mand i nød???? – please. Nu har jeg prøvet alt (hvad jeg selv kender til) igennem 8 mdr, og kan stadig ikke løse problemet.




    MVh Dr. Carter :9xo

  • sæt antialiasering og anisitropic filtrering ned elelr slå det helt fra....crysis kan man ikke bare køre...14k for det der....tsk.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • 14k for den spand der? :O


    Anyways, ja Crysis er psyko krævende og dit grafikkort er jo heller ikke et af de nyeste mere (dog heller ikke forældet endnu), så forvent ikke at du bare kan smide alt på højeste i et hvert spil.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hallo man, Juice og fragman :boxing::


    Slap nu lige af.....jeg har sgu ikke skrevet denne tråd, for at få en sviner over prisen for mit gear :pokey: - købte faktisk det fra de billigeste steder på EDBpriser.dk for 9 mdr siden. Det kan ikke være forældet eller have været alt for dyrt dengang....men ved nærmere eftertanke kan det faktisk godt være, at det måske var nærmere 11 kilo, men det kan også være fuldstændig ligemeget nu...


    Jeg spurgte om hjælp til min problem med at grafikken hakkede i flere spil, ikke kun Crysis (jeg ved godt det er et af de meste kævende spil pt, men det er Doom 4 ikke og det samme gælder også for timeshift M. FL. !!!!!)


    Jeg vil gerne have gode råd til at komme nærmere en løsning. Har forsøgt at sænke antialining og lign., men det hjæper stadig ikke.


    MVH Carter :$

  • det har da intet med en sviner at gøre, lad være med at være sart.


    har ikke spillet doom4 eller timeshift så aner ikke hvad de spil kræver mest af...men det kan da også være en hdd der måske ikke kører optimalt, eller din opsætning af hdds....og en øget sidefil giver kun dårligere ydelse, og kan man undvære den så gør det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvad mener du præcist med opsætning af hdds?


    Havde også problemet før jeg øgede filsideforbruget. Jeg er temmelig sikke på, at jeg kan ændre det tilbage til standarden uden at det hjælper! - Desværre!


    Hmm...synes nu ikke jeg er sart. Men lad gå så... :$

  • Hvad mener du præcist med opsætning af hdds?


    Havde også problemet før jeg øgede filsideforbruget. Jeg er temmelig sikke på, at jeg kan ændre det tilbage til standarden uden at det hjælper! - Desværre!


    Hmm...synes nu ikke jeg er sart. Men lad gå så... :$

  • fx hav dit operativ system på den disk med hurtigste acces tid og spil osv på en helt anden hdd (fysisk) ..at smide dem i raid0 vil endda hjælpe loadtider osv endnu mere. en gammel hdd hvor windows ligger på fx, kan bringe den samlede ydelse langt ned. check at ram ikke laver fejl (de behøver ikke være defekte men forkerte timings eller volt kan give fejl) med memtest samt checke at cpu temp ikke kommer for højt op , da den så vil throttle....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Til: Fragman


    Mit operativsystem ligger på den sammen fysiske HDD, men dog i en anden underindeling af HDD'en. Er rimelig sikker på min cpu ikke bliver for varm, det har jeg trods alt testet.
    Hvem ikke hvad Raid0 er?


    Vil lige prøve en memtest som du anbeflader....


    Carter