Indlæg af Carter

    Til: Fragman


    Mit operativsystem ligger på den sammen fysiske HDD, men dog i en anden underindeling af HDD'en. Er rimelig sikker på min cpu ikke bliver for varm, det har jeg trods alt testet.
    Hvem ikke hvad Raid0 er?


    Vil lige prøve en memtest som du anbeflader....


    Carter

    Hvad mener du præcist med opsætning af hdds?


    Havde også problemet før jeg øgede filsideforbruget. Jeg er temmelig sikke på, at jeg kan ændre det tilbage til standarden uden at det hjælper! - Desværre!


    Hmm...synes nu ikke jeg er sart. Men lad gå så... :$

    Hvad mener du præcist med opsætning af hdds?


    Havde også problemet før jeg øgede filsideforbruget. Jeg er temmelig sikke på, at jeg kan ændre det tilbage til standarden uden at det hjælper! - Desværre!


    Hmm...synes nu ikke jeg er sart. Men lad gå så... :$

    Hallo man, Juice og fragman :boxing::


    Slap nu lige af.....jeg har sgu ikke skrevet denne tråd, for at få en sviner over prisen for mit gear :pokey: - købte faktisk det fra de billigeste steder på EDBpriser.dk for 9 mdr siden. Det kan ikke være forældet eller have været alt for dyrt dengang....men ved nærmere eftertanke kan det faktisk godt være, at det måske var nærmere 11 kilo, men det kan også være fuldstændig ligemeget nu...


    Jeg spurgte om hjælp til min problem med at grafikken hakkede i flere spil, ikke kun Crysis (jeg ved godt det er et af de meste kævende spil pt, men det er Doom 4 ikke og det samme gælder også for timeshift M. FL. !!!!!)


    Jeg vil gerne have gode råd til at komme nærmere en løsning. Har forsøgt at sænke antialining og lign., men det hjæper stadig ikke.


    MVH Carter :$

    Problem: Min gamer kører fint bortset fra, når jeg spiller nogle grafisk krævende spil. Fx hakker grafikken i Doom 4, crysis og Timeshift m.fl. Det er som om den ikke kan levere varen, når der skrues lidt op for kravene til grafikken? Grafikken står flot så længe man står stille i spillet, men den hakker når jeg skal bevæge mig rundt i banerne. Den hakker også grafisk krævende videosekvenser i spillene.


    Har prøvet at nedjustere opløsningen. Det hjælper lidt, men fjerne ikke problemet helt. F***** irriterende, når man køber en gamer til ca 14 kilo – så skal lortet bare virke. :boxed:


    Har hente ny GFX driver, ny chip-set driver, flashed bios’en, øget filsideforbruget til max (ca 4064 MB eller deromkring), forsøget at flytte lidt rundt på RAM’ene, geninstalleret windows og alt andet….men intet virker!
    Har forsøgt Benchmark test til en netweekend og der skulle ikke være nogen problemer der. Score tilsvarende med de andre med nogenlunde samme hardware!


    Er der nogen hard core gamer eller nørder, som kan hjælpe en mand i nød???? – please. Nu har jeg prøvet alt (hvad jeg selv kender til) igennem 8 mdr, og kan stadig ikke løse problemet.




    MVh Dr. Carter :9xo

    Silent Hill 2 koster kun 30 kr, fordi jeg selv købte den brugt, dog for noget mere. Ellers er alle spil købt nye.

    Har lige købt en fed gamer, og vil derfor sælge min PS2, samt mine spil.


    PS2: Den nyere lille sorte version, som ikke er meget større end et alm. gammelt VHS bånd. (flot og velholdt, uden nogen defekter)


    2 Controller, som begge viker fint (sorte)


    Spil:


    Silent Hill 2 -30kr
    Cold Fear -150 kr
    Call of Duty 2 - the big red one -150 kr
    Call of Duty 3 -200 kr
    Prince of persia - Two thrownes -150 kr
    Need for Speed - Most Wanted -200 kr
    Buzz - The big quiz(inkl. 4 medfølgende special controllere)- 150 kr
    Brothers in arms - The Road to Hill 30 -100kr
    GTA - Liberty City stories -175 kr
    Total Overdose -175 kr
    Hitman - Blood money -200 kr


    Alle spil virker fint.


    Samlet pris: HBO 2000 kr (evt slag seperat)


    Carter

    Hej derude.


    Jeg har købt en bærbar her på sitet. Hvad er kan anbefaldes i forbindelse med selve købet?


    Jeg havde tænkt på efterkrav, da jeg er bange for bare at sætte pengene ind, og så aldrig modtage noget....


    Hvad her i af erfaringer?


    Carter

    Tak for tippet.
    Tror jeg vil følge det. Det lyder nu som om, at det primært er Quad og i mindre Duo processorer som falder i pris. Men et mindre fald er jo altid bedre end intet fald...


    Endnu engang tak.


    Carter

    Hejsa derude...


    Jeg er ude at lede efter en gamer til mig selv, og overvejer derfor stærkt at købe en brugt gamer. Synes bare, at alle tror de kan få næsten ny pris for en deres gl. maskine, derfor denne tråd. :(


    Har du en du gerne vil sælge eller måske bare et GFX (8800 GTS eller GTX), så skriv til mig, tak. :roller:


    Til sammenligning har jeg tænkt mig at købe nedenstående, hvis jeg ikke falder over et godt tilbud herinde. Så kan du se hvad jeg leder efter


    CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.1 GHz / 1066 MHz 1314 Kr
    Grafikkort: Inno3D GeForce 8800GTS / 640 MB GDDR3 SDRAM / 1.6 GHz 2580 kr
    Kabinet: Antec Performance One P180B 780 kr
    Strømforsyning Thermaltake TR2 W0101, 550W 512 kr
    Ram: 2 x 1 Gb Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched 727 kr
    Bundkort Gigabyte GA-P35-S3 850 kr
    Harddisk: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB 825 kr


    Ny pris: ca 7500 kr



    MVh Carter

    Er umiddelbart også interesseret i din Gl. gamer. Synes nu også der er til den dyre side.
    Har selv fået tilsvarende set-up på EDB-priser.dk, men til 7.5 k - NYT. Din er 7 mdr gl og brugt.


    CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.1 GHz / 1066 MHz 1314 Kr
    Grafikkort: Inno3D GeForce 8800GTS / 640 MB GDDR3 SDRAM / 1.6 GHz 2580 kr
    Kabinet: Antec Performance One P180B 780 kr
    Strømforsyning: Thermaltake TR2 W0101, 550W 512 kr
    Ram: 2 x 1 Gb Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched 727 kr
    Bundkort Gigabyte GA-P35-S3 850 kr
    Harddisk: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB 825 kr
    Ny pris: 7588 kr


    Byder 6000 kr, Nu og her.


    MVH Carter