grafikkort til dell 5150C stationær

  • Hvilketgrafikkort skal man købe til sådanne en maskine. det skal være sådanne noget halv størrelse halløj.


    Har ikke det store forstand på det.


    så sæt venlgst link til de kort-

  • ingen kan svare dig på sådan noget uden flere oplysninger...


    hvad består dit system af..specielt cpu er lidt vigtig, da et gfx ikke yder mere end cpuen kan udnytte.


    hvilket interface har din pc...AGP eller pci-e

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Program ved navn Cpu-z
    download, kør også post resultatet herind

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • her hvad jeg fandt under mit tag nr.
    LIST D045C5 DIMENSION 5150C
    1 BASE (ASSEMBLY OR GROUP)..., DIM5150C VIIV PEND830, 3.00GHZ, 2M
    1 FREE 15 MONTH MCAFEE SECURITY SW UPGRADE
    1 FREE UPGRADE TO DELL WIRELESS KEYBOARD &
    1 SAVE 2000 KR INCL VAT
    1 DANISH - DOCUMENTATION WITH DANISH POWER
    1 MICROSOFT WINDOWS XP 32 BIT LABEL
    1 NO RESOURCE CD
    1 2048MB DUAL CHANNEL DDR2 533MHZ (4X512)
    1 13-IN-1 MEDIA CARD READER, USB
    1 250GB (7200RPM) SERIAL ATA HARD DRIVE WI
    1 SONIC MYDVD 6.11 (MEDIA CD NOT INCLUDED)
    1 8XMAX.DVD+/-RWDRIVE
    1 DVD 5.1 POWER SOFTWARE (MEDIA CD NOT INC
    1 DER MEDFØLGER IKKE SKÆRM
    1 128MB ATI RADEON X600 SE GRAPHICS CARD
    1 INTEGRERET LYDKORT MED DOLBY DIGITAL 7.1
    1 HØJTTALERE MEDFØLGER IKKE
    1 MODEMKABEL (RJ11) - DANMARK

  • Hej du!


    Køb det PCI-express grafikkort som du har råd til.
    Kig evt. bag på din PSU (strømforsyning), så du er sikker på at kunne trække det nye kort.
    Din PC er ligeglad med hvilket kort der kommer i, så længe soklen passer, der er strøm (og stik) nok og at kabinettet ikke er for lille.



    Jeg ville anbefale et Inno3D 8800GT 512MB, som findes ganske billigt på edbpriser.dk for tiden.


    Cheers!

  • Ah, shit.
    Det er jeg sgu ked af. Havde jeg ikke lige fanget op på.


    Du kan låse på grafikkortets dimensioner hos producenten.
    Herefter måle højden inde i kabinettet.


    Dit problem kan også blive at din "bracket" stålbeslag for enden er for høj, men dette kan evt. skiftes og eller klippes med en pladesaks.


    Ellers har jeg ikke nogle lyse idéer. Held og lykke med det.


  • Det er da ikke højden han skal måle, det er da længden? Da 8800GT er et forholdvist langt kort, vil det ikke kunne sidde i et micro-atx, eller i nogle miditower for den sags skyld!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Længden er naturligvis også en faktor.
    Men i de SFF kabinetter er der jo ikke plads til standard størrelse kort, da de fleste kører med lav bracket. Derfor nævnte jeg højden.
    Jeg har selv måtte lave finten med adskillige SFF kabinetter gennem tiden...


    Men jeg har måske misforstået hvad det drejer sig om, hehe ;)




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Det er da ikke højden han skal måle, det er da længden? Da 8800GT er et forholdvist langt kort, vil det ikke kunne sidde i et micro-atx, eller i nogle miditower for den sags skyld!

  • højden på kortene er altid ret ens....problemet er tykkelsen og længden...men et ældre 7800gt burde sagtens kunne være der...og sandsyneligvis også et 8800gt som er det bedste køb til prisen fra ny.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hmm jeg er ikke sikker på at man kan få et godt grafikkort der kan sidde i sådan et kabinet!, måske kan du bare sætte det i uden at låse det fast med en skrue hvis højden selvfølgelig tillader det.

  • ja det er ikke standard højde, men low profile som skrevet...hvilket der ikke rigtigt er noget at gøre ved, medmindre man vil modde på sit kabinet.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.