Indlæg af TK421

    Okay, det her er et skud i tågen, men prøv:


    1. At fjerne lydkortet i enhedshåndtering for hardware og lad windows finde kortet igen.
    Peg nu hen på de nye drivere, som du selvfølgelig har sikret dig er de rigtige.


    2. Kontrollér BIOS setup, slå alt skidt fra som du ikke bruger.
    Dvs. frigør så mange interupt adresser som muligt.. fedt lidt rundt med det.
    Slå lydkortet fra i BIOS'en, prøv evt. at læse på producentens hjemmeside, om der tilfældigvis er en BIOS update som fikser lydkort problemer i visse situationer.
    What ever.


    3. Deaktivér onboard lydkortet.
    Find på EDBpriser.dk et SB Value whatever X-Fi lydkort til 120 Kr. og smid det i, istedet..


    Held og lykke med det.

    Jeg vil nu også sige at det er fuldstændigt lige gyldigt med mere end én ekstern IP adresse, som privatbruger.


    Det er jo derfor vi har Network Adress Translation.
    For at kunne lave et lokalnetværk som det passer os.


    På dit lokalnetværk kan du smide lige så mange PC'er på som du kunne tænke dig.
    (næsten, der er begrænsninger, men det behøver du ikke at bekymre dig om.)


    Men lad os bare tage et standard klasse C netværk.
    192.168.1.X/8


    Her har du en router med adressen:
    192.168.1.1
    255.255.255.0


    Herefter har du mulighed for at sætte
    253 Maskiner op i dit hjem.
    Fratrukket de broadcast adresser, der er i det subnet.


    Så der er jo ikke nogen grund til at flood'e det eksterne IP net med gale WOW junkier :cheers:

    Der er vidst efterhånden en hel del sites hvor du kan se "streamede" film.
    Dette kræver vidst ikke lokalt installerede codecs.
    Jeg vil ikke nævne nogle af disse sites her på forummet.


    Alternativt kan du slå mange timer ihjel på youtube.com ;-)

    Hej Du!


    Du kan give din "server" en statisk IP på det interne netværk.
    Installér WAMP (Freeware - Apache, MySql, PHP, m.m.)
    Lav port forwarding i routeren på de relevante porte til den nye statiske IP.

    Hey!


    Vil også tro at det er manglende strøm til CPU.
    Hvis du ikke får en POST kode (power on self test) tidligere kaldt Beepkode herinde, er det CPU'en.
    Ellers har du ikke sat din PC-speaker til.. Hvis det da ikke er mobo m. indbygget spk.


    Kontrollér at der er sat strøm på bundkortet. Alle stik du kan finde hvis du er i tvivl.
    Hellere lidt for mange end lidt for få.

    Længden er naturligvis også en faktor.
    Men i de SFF kabinetter er der jo ikke plads til standard størrelse kort, da de fleste kører med lav bracket. Derfor nævnte jeg højden.
    Jeg har selv måtte lave finten med adskillige SFF kabinetter gennem tiden...


    Men jeg har måske misforstået hvad det drejer sig om, hehe ;)




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Det er da ikke højden han skal måle, det er da længden? Da 8800GT er et forholdvist langt kort, vil det ikke kunne sidde i et micro-atx, eller i nogle miditower for den sags skyld!

    Ah, shit.
    Det er jeg sgu ked af. Havde jeg ikke lige fanget op på.


    Du kan låse på grafikkortets dimensioner hos producenten.
    Herefter måle højden inde i kabinettet.


    Dit problem kan også blive at din "bracket" stålbeslag for enden er for høj, men dette kan evt. skiftes og eller klippes med en pladesaks.


    Ellers har jeg ikke nogle lyse idéer. Held og lykke med det.

    Hej du!


    Jeg er ikke sikker på at jeg helt har forstået dit setup, men nu vil jeg prøve at forklare mig alligevel.
    Hvis jeg HAR misforstået noget, må du bare set bort fra mit indlæg.


    1. scenarie.


    Dit CC modem er en lille sort boks som får en internet forbindelse (fra væggen) i måsen.


    Herefter har du købt en router, da du gerne vil have NAT funktionalitet i hjemmet og evt. WIFI.
    Det er kewl nok.


    Træk et kabel fra CC modem'et og ned i "Internet / WAN" porten på din router.


    Så langt så godt.


    Der vil pr. default være aktiveret et DHCP modul i din router. (Fabriksindstillinger).
    Denne vil tildele en default GW, ofte 10.0.0.1/8 eller 192.168.1.1/24.


    Smid din opsætnings CD ud og log direkte ind i routeren.
    Sæt den op som det passer dig.


    Du tilgår routeren på http://routerIP / Default GW.


    Scenarie 2
    Du har to NAT routere koblet sammen i serie.
    Dette har man oftest ved køb af WIFI router eller andet.


    Løsningsforslag 1:
    Sekundær router skal ikke fungere som router men bare access point. Kan ikke huske hvad den setting hedder og kan ikke lige vise det, da jeg ikke har std. software i min router.
    Med denne løsning bliver al trafik blot forwardet til din "rigtige router".


    Løsningsforslag 2:
    Kør kun med én router.


    Håber der var noget du kunne bruge. :cheers:


    Cheers

    Hej du!


    Køb det PCI-express grafikkort som du har råd til.
    Kig evt. bag på din PSU (strømforsyning), så du er sikker på at kunne trække det nye kort.
    Din PC er ligeglad med hvilket kort der kommer i, så længe soklen passer, der er strøm (og stik) nok og at kabinettet ikke er for lille.



    Jeg ville anbefale et Inno3D 8800GT 512MB, som findes ganske billigt på edbpriser.dk for tiden.


    Cheers!

    Hej du.


    Mon ikke du bare skal sætte stikket i den korrekte udgang?


    Ellers kunne du i speaker setting i det crapsoftware som følger med, se om den "grønne" udgang er sat til stereo output og at lydkortet er valgt som standard output device.


    Hvis der er noget galt med driverne, kommer der som regel en fejlmeddelelse, når du forsøge at afspille en eller anden form for audio.