• 75 grader der er tale om en q6600 og køleren er den store fra xigmatech V står på auto af kølepasta er der brugt AS5 og det er fordelt i et tyndt jævnt lag håber i kan hjælpe mig foresten er den oced til 3GHZ

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • Hvor varm bliver køleren ?
    enten har du en dårlig termisk forbindelse fra core til heatspreader eller fra heatspreader til køler.
    Har du planet/lappet din CPU ?
    måske køleren er defekt.


    Min CPU er ikke videre planet og der fik jeg en fejl da den fik så tyndt et lag termisk pasta at der ikke var ordentlig kontakt mellem kølehoved og CPU. min pc lukkede så ned da CPU blev for varm dvs. over 60 grader.

  • tjahh den genstarter ikke så ehmm den er stabil køler bliver sådan køler varm altså ikke exstremt men temelig lun

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • nu kender jeg ikke lige den køler. men kunne lyde som en defect køler (fx defect heatpipe?)
    eller selvfølgelig dårlig kontakt mellem cpu og køler...
    mindes ikke at have set min så langt oppe da jeg kørte 3.0 med stock køler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gisana
    tjahh den genstarter ikke så ehmm den er stabil køler bliver sådan køler varm altså ikke exstremt men temelig lun


    Hvor meget bælser det gennem din køler ?


    Hvad siger coretemp ?


    Har du en anden køler du kan prøve med ?

  • var samme temps på stock med stock køler så er rimeligt sikker på det ikke er køler kan det værer at pasten skal ha tid til at sætte sig ?

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • for at se om køleren får varme, kan du prøve at føle på den..er den næsten helt kold, så er forbindelsen til cpuen helt gal...men det kan da sagtens være din sensor til temp der bare viser for meget....og sålænge den er stabil nok til de ting du bruger den til, så behøver du ikke bekymre dig voldsomt....men kør en gang orthos og se om den laver fejl....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kan også være at sensoren på dit bundkort som den er helt galt med.

    Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
    Gigabyte P35-DS3
    Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
    2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
    OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
    WD 250GB 7200rpm 16mb
    Antec P182

  • bruger coretemp så er ikke en bundkort sensor det er den i cpu den er orthos stabil og køleren er ikke kold den er sådan smålun altså ikke bugehagelig at ha fingeren på men

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU