jobliste (system)

• Hej folkens. Håber i kan hjælpe mig med dette.

Jeg ved ikke helt hvad der er sket og hvornår det startede men det er under en måned siden.

Min computer starter fint det ikke det.

og internettet kører også fint.

Men problemerne starter når jeg logger på msn.

Min computer fryser op til flere gange og når jeg kigger under jobliste og ser filen SYSTEM så ligger den og bruger mellem 90-99% af CPU'en.

Dette er ikke normalt så vidt jeg ved og har kørt diverse antiviruser og Windows care systemer dog uden at dette har hjulpet.

Problemerne starter kun når jeg logger på msn. når jeg så logger af forsvinder problemerne.

Nogen der evt. kan hjælpe mig ??

Gh0zT/out! :drink:

• System.exe er i følge nogle forskellige process libraries en orm, altså en virus...

Kilde 1 - Kilde 2 - Kilde 3

Prøv at afslutte processen inde i joblisten og se om det ikke hjælper...

Kunne forestille mig at det er en af de satans msn virusser...

Har du prøvet at lave en virus scan?

http://housecall.trendmicro.com/emea/
    http://www.bitdefender.com/no/

Prøv de to, og se om de ikke kan fjerne den, og så altid sørg for at have opdateret antivirus på din computer, og lad være med at trykke på mistænkelige links i msn - eller acceptere mistænkelige filer. :)

• Zlinky

Tro mig jeg er ikke en der for virus (NOD32 worlds best anti virus program<33)

og slet ikke en af de newbies der for msn virus.

godt nok har jeg del forstand på virus/trojaner men selve computerens funktioner nada...

fandme pinligt at du tror jeg for msn viruser. det virkelig kun N00bs der for det xD haha

• hvilken gang vrøvl....men til emnet..system er jo den cpu kraft der er tilbage og ikke bliver brugt......har du en proces der bruger 50% vil system være 50%....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• du kan jo sortere i joblisten efter cpu forbrug og se hvad der bruger resten.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.