2X PCI-Express??

  • jeg sad og kiggede på nogle bundkort også så jeg at man kunne få nogle kort med 2 Express slots, så hvis nu jeg køber sådan et 8800GT nu og jeg senere vil købe et nyt kort er der så noget jeg skal tage hensyn til?


    Mvh Michael

  • hvis du tænker på at bundkortet har flere PCI x16 slots om bundkortet så skal have noget specielt for at kører med 2 stk. 8800GT kort?


    For så er svaret Ja, bundkortet skal understøtte SLI.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    hvis du tænker på at bundkortet har flere PCI x16 slots om bundkortet så skal have noget specielt for at kører med 2 stk. 8800GT kort?


    For så er svaret Ja, bundkortet skal understøtte SLI.



    ^^ as the man said :)


    for at kunne køre med to 8800 kort (eller andet geforce kort) skal du have et bundkort med deres eget chipset desværre.


    men ellers principmæssigt ja. du kan så bruge 2 grafikkort

  • huh er lidt noob. men tænkte på at købe ASUS P5K AiLifestyle og Inno3D Geforce 8800 GT (512 MB).
    og hvis jeg nu senere vil købe et nyt grafik kort, om mit gt8800 og det evt nye vil kunne køre sammen eller om de skal hedde noget bestems fx duel eller sådan noget i den dur

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Looco
    huh er lidt noob. men tænkte på at købe ASUS P5K AiLifestyle og Inno3D Geforce 8800 GT (512 MB).
    og hvis jeg nu senere vil købe et nyt grafik kort, om mit gt8800 og det evt nye vil kunne køre sammen eller om de skal hedde noget bestems fx duel eller sådan noget i den dur


    Altså du kan endnu ikke sætte to forskellige GFX kort sammen fx. 8800GT og det kommende 9800GX2 (bare eksempel). Det man gør er at man køber to ens grafikkort fx fra Nvidia i dit tilfælde 8800GT, det du så køber er et SLI bundkort sammen med to ens 8800GT som du så sætter i bundkortet med en SLI bro imellem dem, og derved får den ekstra ydelse.


    At det så oftest ikke kan betale sig er så noget andet. :D


    Og det er bare for at skære det lidt ud i pap :D


    Til sidst så kan det P5k ikke kører med to 8800GT i SLI, men det kan kører med ATI grafikkort i Crossfire.
    (Crossfire er det samme som SLI bare ATI's udgave af det).

  • hmm sad lige og kiggede hurtigt efter et nyt bundkort da 2 PCI-E ikke lige fungede som jeg havde tænkt mig :D men syntes ikke jeg kan finde nogle ok nogle med kun 1 PCI-E slot. er det meget normalt at der er 2 på alle nye bundkort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Looco
    hmm sad lige og kiggede hurtigt efter et nyt bundkort da 2 PCI-E ikke lige fungede som jeg havde tænkt mig :D men syntes ikke jeg kan finde nogle ok nogle med kun 1 PCI-E slot. er det meget normalt at der er 2 på alle nye bundkort


    Ja og der er ingen krav til at du skal udfylde begge to... :D

  • ja de felste bundkort har da flere pci-e porte...de findes jo i flere hastigheder og størrelser...men understøtter bundkortet ikke sli så er det lige meget mht nvidia, men atis crossfire normalt fungerer på de fleste med 2 stk pci-e 8X eller 2 stk pci-e 16X...men som skrevet så kan det af flere grunde normalt ikke betale sig at køre sli/Crossfire....så snup bare det bundkort, din cpu vil næppe kunne udnytte 2 kort alligevel.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.