Bærbar til de gamle

  • Hey!


    Mine forældre er på jagt efter ny bærbar - eller nærmere en desktop replacement. Jeg har prøvet at lede lidt efter noget på edbpriser, men synes ikke at jeg kan finde noget fornuftigt. De skal kun bruge den til netbank, mail og surf - og så måske en lille film i ny og næ... Med andre ord, ikke noget kraftigt gaming monster til dem.


    De har følgende krav:


    - Core 2 Duo


    - 17" skærm


    - Min. 80 GB HD (Sata)


    - 2 GB ram (de skal bruge vista, som gerne må følge med, men ikke et must)


    - Min. 2 timers batterilevetid.


    - Kortlæser til SD kort.


    - HDMI udgang, så de kan smide billedet på deres fjernsyn


    - Evt. fingeraftrykslæser og integreret webcam


    - Wifi - g-standard


    Deres budgetloft er ca. 10 kilo plus minus. (Hvis det da er muligt at få ovenstående til den pris)

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Det der med HDMI Har jeg kke set på en bærbar. Men de har alle samme alm vga stik som kan tilsluttes alle store fladskærmstv. Ellers skal man finde en der har DVI stik med adaptor kan du få HDMI men ellers en medion kan vel klare resten hvis man tør købe en computer i Aldi. http://www.medion.dk/ :$

  • Min mor og far bruger en HP DV9000 med 17", 2 Ghz Core Duo, 2GB ram og de er godt tilfredse med den ihvertfald. Lidt af en stor klods, men sådan er det jo med en 17" bærbar. De har også HDMI stik hvilket fungere nemt og lækkert, samt kortlæser til digital kamera og fjernbetjening til Medie Center hvis man bruger det.


    Skal dog ik lige kunne sige hvad prisen ligger på idag.


    Ligner dem her, dog ik præcis den model:


    HP Pavilion Media Center Dv9575eo - 9000 kr.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387606


    HP Pavilion Media Center Dv9685eo - 10.000 kr
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404937

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Tak for forslagene! :rules:


    Jeg faldt også selv over Dv9575eo som værende et fornuftigt forslag.


    Ellers stødte jeg også på HP Compaq Business Notebook 8710.


    Så må vi se hvad de gamle siger... Tror Hp tilbyder den bedste kvalitet kontra pris, mener jeg at kunne konkludere efter at tilbragt det meste af aftenen på edbpriser og notebookreview.com...

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Jeg ville helt klart vælge 8710p'eren.


    Du får en bærbar i væsentligt bedre byggekvalitet, med højere opløsning på skærmen og 3 års garanti.


    Man skal altså op i 10 kg men den duer ikke at spille på. Men det gør ingen klap vel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    10 kg = 10 kilogram = måleenhed


    Og du kan altså sagtens spille på en bærbar :)


    ja hvis man ofrer ca 25 tusinde nu du ikke forstår kg. :$ men ikke ordentlig på dem man sådan lige køber her hjemme. :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Jeg ville helt klart vælge 8710p'eren.


    Du får en bærbar i væsentligt bedre byggekvalitet, med højere opløsning på skærmen og 3 års garanti.


    Ja deres buisness serie er ret lækre. Dog er de bygget til buisness folk, og der derfor uden for meget diller-daller såsom webcam.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman
    ja hvis man ofrer ca 25 tusinde nu du ikke forstår kg. :$ men ikke ordentlig på dem man sådan lige køber her hjemme. :razz:


    Det er vidst dig der ikke helt er med (og mange andre). k = kilo = 1000 og g = gram, dvs kg = 1000 gram. Snakker vi 1000 kr skal der være 1 kkr (og ikke kg som er en vægt). alternativt kan de fleste da sagtens forstå 1k (og de fleste ved også hvad der menes med 1kg - men det går det ikke mindre rigtigt!).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Man skal altså op i 10 kg men den duer ikke at spille på. Men det gør ingen klap vel.


    Tjaa... Der sidder et Nvidia Quadro NVS 320M grafikkort i, som svarer til et Geforce 8700M, så helt ringe til spil vil den ikke være.


    3D Mark01: 29508 points
    3D Mark03: 13895 points
    3D Mark05: 9070 points
    3D Mark06: 4781 points


    Ovenstående er vel ikke så dårligt?
    Tal fra: http://www.notebookcheck.net/R…710p-Notebook.4456.0.html



    Men hvem siger at forældrene overhovedet skal spille på den?


  • Jeg er ligeglad med hvad der er rigtig. Det er slang og jeg er fint med. De fleste ved godt hvad der menes men der er altid nogen det skal terpe på hvad er rigtigt, de fleste der gør det er i mine øjne nogle fluekneppere der har for lidt at gå op i. :))
    Til Zulu: Ja det ser da fint ud det GFX i den klap tror også dt kan trække rimelig fint i det fleste spil. :9xo

  • En asus EEEPC kan køre HL2.. Dog ikke super flydende, men det viser da, at en bærbar sagtens kan køre spil :) Den kan nok ikke køre crysis, men de kan de stationære jo heller ikke :P

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Jeg takker for fysiklektionen, og for forslagene. :D Det er overhovedet ikke relevant om den kan trække spil - det kommer de overhovedet ikke til at bruge. De ønsker bare en computer som duer til surf, netbank og mail, og så lige en film i ny og næ. Men nu har de fået noget at kigge nærmere på. Har sendt dem nogle dataark, og nogle reviews og så må vi se hvad de ender med at vælge.


    @ Fifafrazer - jeg skal så meget ud at have en EEEpc når de engang kommer (håber dog at det bliver muligt at flere celler i batt.) - især når jeg ikke lige kan skrabe 13k frem til en Macbook air...

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300