Jeg har lige tjekket priser på 400D, og de er nede hvor de fleste kan være med.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad forskellen er på:
18-55mm EF-S og
18-55m EF-IS
Jeg er klar over at IS er "Image stabilization", samt hvad det bruges til. Uover det så er de to objektiver nærmest identiske (for mig), så jeg undrer mig over prisforskellen og om den er det værd.

EOS 400D kit-objektiv.
-
-
Jeg ville helt klart tage det med IS da det tegner noget skarpere end EF-S. 18-55 EF-S er lige til skraldespanden synes jeg, det er af alt for dårlig kvalitet, og så' dårligt et objektiv synes jeg ikke et 400D fortjener.
-
Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Jeg ville helt klart tage det med IS da det tegner noget skarpere end EF-S. 18-55 EF-S er lige til skraldespanden synes jeg, det er af alt for dårlig kvalitet, og så' dårligt et objektiv synes jeg ikke et 400D fortjener.
OK, anede mig at det standard var noget lort. Fandt lige et andet kit EF-S 17/85 IS USM - lyder det bedre? -
Oprindeligt indlæg af Maverick
OK, anede mig at det standard var noget lort. Fandt lige et andet kit EF-S 17/85 IS USM - lyder det bedre?
Det må jeg hellere lade nogle Canon folk vudere, da jeg ikke selv er til Canon.Men jeg ved fra andre sider hvor dårligt det EF-S er i forhold til EF-IS.
-
Syntes ikke 18-55 er noget lort. Den tager forbavsende gode billeder til pengene. 18-55 ef-s is er en forbedret udgave med is. Ved faktisk ikke om der er ændret på flere ting eller det kun er is der er tilføjet.
Jeg ved ikke hvad pris forskellen er men IS er en dejlig ting at have. Det er dog ikke så nødvændigt på et 18-55 område som et tele område. Dermed ikke sagt det ikke er en dejlig ting.
17-85 IS er et ok objektiv men hvis du alligevel er ude og bruge penge så kig på 17-55 IS f2.8.
Dog ville jeg nok vente til efter pma med at købe kamera i det område da jeg regner rimelig kraftigt med en efterfølger til 400D.
-
Jeg havde lige mulighed for at lege lidt med et 350D i dag, og det føles... Tja, sammenlignet med det D70 jeg lånte sidste år, halter 350D altså efter (kvalitetsmæssigt).
Kunne være jeg skulle nærstudere D80 i stedet for. -
Jeg havde lige mulighed for at lege lidt med et 350D i dag, og det føles... Tja, sammenlignet med det D70 jeg lånte sidste år, halter 350D altså efter (kvalitetsmæssigt).
Kunne være jeg skulle nærstudere D80 i stedet for.Jeg må sige at jeg har samme oplevelse. En kammerat har et 350d, jeg synes virkelig ikke kvaliteten er noget at råbe hurra for - jeg kan noget bedre lide at komme tilbage til mit d40x. Jeg synes også min søger er større og lysere - men jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at bruge dem uden at der var noget tid imellem dem, så det kan godt være at det er min opfattelse af byggekvaliteten og ergonomien der påvirker det også.
Og jeg ved ikke hvordan 400d's søger er i forhold til 350d.
Nikon d80 er også næsten en gammel svend efterhånden. Jeg kunne godt tro at denne tid kunne byde på en opdatering dertil, men jeg har ikke hørt noget rigtigt.
Hvis du bare skal tage billeder og ikke rigtigt mere kunne du også se på d40 eller d40x og så købe et godt objektiv der virker derpå. Skal du ud og købe millioner af objektiver er det nok et dårligt valg. -
Kan ikke se hvordan i for 350/400D til at være dårlig kvalitet. Det leverer nogle rigtig gode billeder og der er solgt tons vis af dem.
De er ikke bygget af granit men de holder jo alligevel og vejer ikke så meget at slæbe med. Vægt er altså hurtigt et problem tro mig jeg slæber på alt for meget
Jeg har set 400D ryge på gulvet fra bord højde og ikke tage andet end meget små kosmetiske skader. Bygge kvaliteten fejler ikke noget så meget er sikkert og det gør billede kvaliteten heller ikke.
Klart det bliver bedre i et pro hus men man skal altså også smide nogen flere penge.
Det har før været oppe herinde at d40/d40x ikke har nogen fokus motor hvilket giver problemer med en del objektiver det alene er grund nok til at jeg aldrig ville købe et af de huse.
Kigger vi på D80 så er det forældet og der er noget mere point i at kigge på 40D som er et meget bedre kamera og noget mere opdateret. Alternativt kan der smides mange penge efter det D300 eller hvis det skal være nikon og billigt finde et brugt D200.
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Kan ikke se hvordan i for 350/400D til at være dårlig kvalitet. Det leverer nogle rigtig gode billeder og der er solgt tons vis af dem.De er ikke bygget af granit men de holder jo alligevel og vejer ikke så meget at slæbe med. Vægt er altså hurtigt et problem tro mig jeg slæber på alt for meget
Jeg har set 400D ryge på gulvet fra bord højde og ikke tage andet end meget små kosmetiske skader. Bygge kvaliteten fejler ikke noget så meget er sikkert og det gør billede kvaliteten heller ikke.
Klart det bliver bedre i et pro hus men man skal altså også smide nogen flere penge.
Det har før været oppe herinde at d40/d40x ikke har nogen fokus motor hvilket giver problemer med en del objektiver det alene er grund nok til at jeg aldrig ville købe et af de huse.
Kigger vi på D80 så er det forældet og der er noget mere point i at kigge på 40D som er et meget bedre kamera og noget mere opdateret. Alternativt kan der smides mange penge efter det D300 eller hvis det skal være nikon og billigt finde et brugt D200.
Syntes det virker lidt plastic-agtigt uden rigtig at kunne sætte en finger på det.
Mit problem er lidt at jeg er bange for at smide en mindre formue for et dSLR og det så ligger og flyder i en skuffe. Skal jeg forstå dig sådan, at jeg roligt kan købe et 400D kit (evt. med den der 17-85mm IS USM)?? Jeg kan vel ikke blive andet end posetivt overrasket når det skal erstatte et Sony H2 compact-cam... -
Syntes det virker lidt plastic-agtigt uden rigtig at kunne sætte en finger på det.
Mit problem er lidt at jeg er bange for at smide en mindre formue for et dSLR og det så ligger og flyder i en skuffe. Skal jeg forstå dig sådan, at jeg roligt kan købe et 400D kit (evt. med den der 17-85mm IS USM)?? Jeg kan vel ikke blive andet end posetivt overrasket når det skal erstatte et Sony H2 compact-cam...Det kan du helt roligt gøre ja.
Som jeg dog er inde på ville jeg nok vente til slutningen af februar for jeg regner stærkt med at der kommer en afløser til 400D og muligvis til D80 på nikon siden.
Hvis du er lidt i tvivl om det er noget du skal bruge penge på så bare tag den med standard optik. Det er ikke verdens bedste men den er absolut heller ikke dårlig.
Så vent endelig hvis det på nogen måde kan lade sig gøre der kan være en del penge at spare. Selvom du ikke vil købe den nye model må man jo gå ud fra den gamle falder noget i pris.
Nedenfor et par eksempler som jeg har taget med den første udgave af EF-S 18-55.
http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/skov.jpg
http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/idag.jpg
http://www.theis.dk/fotogaller…s/userpics/tivoli_lys.jpg
http://www.theis.dk/fotogaller…rpics/_MG_8887%20copy.jpg -
Du kunne også købe et brugt kamera til at starte med og så se om det er noget du vil bruge.
Sådan har jeg gjort det.
Jeg fandt et Nikon D70 med 18-70 mm objektiv, der kun havde taget ca. 4000 billeder, på DBA til 2750,-, så det går jeg og leger med nu og skal have det med ud at rejse næste måned.Hvis det ikke er mig med sådan et stort kamera, vil jeg ikke komme til at tabe det store på det, da jeg kan sælge det videre uden det store tab.
-
Jeg har ikke travlt... Syntes bare altid standard-objektivet bliver rakket ned... Men dine billeder ser da fine ud.
Der findes også et kit med 17-55mm + 55-200mm (begge EF-S). Koster ikke meget mere med den zoom med, så skal jeg tage det med i mine overvejelser?
Hvis jeg skulle gå hen og blive bidt af det her foto-halløj er jeg selvfølgelig villig til at ofre på et eller flere gode objektiver. -
Jeg har ikke travlt... Syntes bare altid standard-objektivet bliver rakket ned... Men dine billeder ser da fine ud.
Der findes også et kit med 17-55mm + 55-200mm (begge EF-S). Koster ikke meget mere med den zoom med, så skal jeg tage det med i mine overvejelser?
Hvis jeg skulle gå hen og blive bidt af det her foto-halløj er jeg selvfølgelig villig til at ofre på et eller flere gode objektiver.Hvis det ikke haster så vent endelig til efter PMA som ligger her i februar. Når det så er overstået kan du kigge på hvad du egentlig skal købe. Der kan komme nye objektiver, nye pakke løsninger, andre priser osv osv osv så ikke meget point at finde noget bestemt at kigge på før de har offentlig gjort deres ting
Kig i stedet på hvilket ting du gerne vil tage billeder af. Brug dit lille kamera mere og prøv og pres dine evner lidt. Find ud af hvilken type billeder du tager mest og gerne vil tage så bliver det nemmere at vælge objektiver.
Kan også anbefale at læse lidt om emnet så du har en ide hvad de forskellige indstillinger gør.
-
OK, jeg afventer situationen indtil videre, og takker for hjælpen.
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Kan ikke se hvordan i for 350/400D til at være dårlig kvalitet. Det leverer nogle rigtig gode billeder og der er solgt tons vis af dem.De er ikke bygget af granit men de holder jo alligevel og vejer ikke så meget at slæbe med. Vægt er altså hurtigt et problem tro mig jeg slæber på alt for meget
Kan kun tilslutte mig 100% hvad der bliver sagt her.
Og jeg kan varmt anbefale 18-55 IS, den er en kæmpe forbedring af den gamle kit objektiv, prøv at søge lidt på tests af objektivet, der er flere der er blevet meget overraskede over billedkvaliteten/skarpheden.
her er Lidt fra photozone.de´s test som bare er en af mange der har rost objektivet:
" it was a quite absurd thought that such a cheap, or better "affordable", lens can perform this good and I'm sure that some will not believe the findings even though they're supported by the published field images. Anyway, the resolution capabilities of the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS is nothing short of amazing."
-
Håber det er i orden jeg låner tråden lidt
QuoteHvis det ikke haster så vent endelig til efter PMA som ligger her i februar. Når det så er overstået kan du kigge på hvad du egentlig skal købe. Der kan komme nye objektiver, nye pakke løsninger, andre priser osv osv osv så ikke meget point at finde noget bestemt at kigge på før de har offentlig gjort deres ting
Er der kommet noget frem og hvilke ting de forskellige fabrikanter vil smide på marked ? ... Står nemlig og skal på ferie i Marts i Tunesien, og skal bruge et kamera dertil. Kunne godt finde på og købe et S5 IS, men ville da være rart og vide om der kom nogle afløsere eller lign nede i den klasse lige straks.
-
Indtil videre har jeg kun set løse rygter, intet er blevet annonceret officielt fra Canon´s side.
http://www.dpreview.com/ er nok en af de steder der vil stå noget først, og deres forum er en af de bedste (udenlandske selvf.) som jeg har besøgt.
-
Der er ikke noget bekræftet endnu.
Med hensyn til dpreview så deres nyheder fint nok. Deres forum er imo rimelig meget til at lukke op og skide i. Alt for meget lort falske ting fup ting og andet pis kan jeg ikke bruge til noget.
Men de er rimelig hurtige med news fordi de har folk onsite til at skrive.
-
Sådan syntes jeg det er på de fleste store fora, men jeg har fået rigtig god og kvalificeret hjælp derinde.