Uge #2: En ny begyndelse

• Vi prøver igen her i det nye år og ser om folk har lyst til at deltage eller vi bare skal droppe det.

Ugens emne er inspireret af det nye år men behøver selvfølgelig ikke have noget med årsskiftet at gøre.

Tænk over hvad i gerne vil opnå inden i går ud og fotograferer !!

Husk nu reglerne også selvom jeg ikke har skrevet det i mega neon grøn :boxing:

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Ugens opgave uge 2: En ny begyndelse

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det er da egentlig en god uge-kategori. :)

... Problemet for mig er bare at der er mørkt når jeg tager afsted på job, og mørkt når jeg kommer hjem... og der er ikke specielt godt lys i min lejlighed til at tage fotos... :P

Men lad os se hvad weekenden byder på, hvis ikke den er plaget af for mange tømmermænd...

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Det er da egentlig en god uge-kategori. :)

... Problemet for mig er bare at der er mørkt når jeg tager afsted på job, og mørkt når jeg kommer hjem... og der er ikke specielt godt lys i min lejlighed til at tage fotos... :P

Men lad os se hvad weekenden byder på, hvis ikke den er plaget af for mange tømmermænd...

ha ha det samme her

• Af en eller anden grund får jeg aldrig taget billeder når det er mørkt.. Jo jeg kan da vise nogle produkt foto jeg tog for et firma, men det er ikke så spændende.

Jeg mister lysten til at tage billeder når det regner og er gråt.

Men lige så snart der er flot sol eller der er kommet en ordentlig omgang sne så kan jeg bare ikke vente med at komme ud og tage billeder.

Af en eller anden grund går mine tanker om motiver helt i stå når det er gråt og trist.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Det er ikke så unormalt sådan har langt de fleste danskere det. Motivationen går ned af bakke når det er mørkt og gråt. Vi for en del energi igennem sol og lys så det har nok også noget at sige.

Men er vel et spørgsmål om vilje også sparke til sig selv :)

• Nogle siger at: Intet vejr er dårligt fotovejr. :)

Men jeg vil gi' dig ret i at lysten daler når det er mørkt/gråt og kedeligt. ;)

Pinky> Ja ikke. :)

• Har desværre ikke tiden til at deltage i denne tid.

Står midt i huskøb/renovering af hus + lejlighed. Og for at dette ikke skulle være nok så er firmaet jeg arbejder i ved at starte en ny afdeling op. Men når vi er over det værste så regner jeg da også med at bliver mere aktiv i disse tråde.

• Jeg vil gerne være med men må indrømme at jeg har en del problemer med at få indstillet mit kamera ordentligt. Nogen siger at ting tager den tid ting tager......men man føler bare ikke at man har så lang tid til det vel :$

Her er mit bud, en rednind kan vi jo alle få brug for på et eller andet tidspunkt i livet.

Oprindeligt indlæg af Carstent
    Jeg vil gerne være med men må indrømme at jeg har en del problemer med at få indstillet mit kamera ordentligt. Nogen siger at ting tager den tid ting tager......men man føler bare ikke at man har så lang tid til det vel :$

Her er mit bud, en rednind kan vi jo alle få brug for på et eller andet tidspunkt i livet.

Så forstår jeg virkelig ikke du skyder på M. Brug prioritetsprogrammerne i stedet, vil jeg sige. M er unødigt besværligt, man har ganske fin kontrol med AP eller SP.
    Det er MEGET sjældent jeg har haft brug for M.

Oprindeligt indlæg af Slacker

Så forstår jeg virkelig ikke du skyder på M. Brug prioritetsprogrammerne i stedet, vil jeg sige. M er unødigt besværligt, man har ganske fin kontrol med AP eller SP.
    Det er MEGET sjældent jeg har haft brug for M.

Du skyder ikke meget i studie eller med flash hva :)

Tror jeg bruger manuelt 80% af tiden og ellers Av 19% også sidste 1% på Tv.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Du skyder ikke meget i studie eller med flash hva :)

Tror jeg bruger manuelt 80% af tiden og ellers Av 19% også sidste 1% på Tv.

Nej det er det ikke :)
    Med flash har jeg "okay" erfaringer med at bruge i-TTL. Evt kompensere lidt for det, hvilket jeg stadig synes er nemmere end at bruge M - specielt på de mindre kameraer hvor man har lidt færre knapper og dippedutter ;)
    Men i et studie har man også oftere lidt mere tid til at tage billeder - det er lidt det man er der for, og alt er ligesom indstillet til det. M er ret kompliceret hvis man afbilder skiftende scener :)

Oprindeligt indlæg af Slacker

Nej det er det ikke :)
    Med flash har jeg "okay" erfaringer med at bruge i-TTL. Evt kompensere lidt for det, hvilket jeg stadig synes er nemmere end at bruge M - specielt på de mindre kameraer hvor man har lidt færre knapper og dippedutter ;)
    Men i et studie har man også oftere lidt mere tid til at tage billeder - det er lidt det man er der for, og alt er ligesom indstillet til det. M er ret kompliceret hvis man afbilder skiftende scener :)

Jeg bruger altid M når jeg har en flash sat til kameraet. Jeg bestemmer eksponeringen sådan all over og bruger så e-ttl delen til at give et puf af falsh til billedet. Evt. bare flashen på manuel også hvis lyset ikke skifter meget voldsomt.

I mine øjne er det meget nemmere på manuel end det er med auto, jeg for det jeg vil have hurtigere.