Eos400D, vente eller?

• Ja jeg købte ikke Eos400D før nytår
    så nu er der ikke cashback på,
    Men har hørt en fugl synge om at der kommer nye i februar?
    Vil prisen så evt falde?
    og ville det være værd at vente? eller bare købe her en af dagene, da jeg har råd nu?

Mvh Mathias

• Hvis du ikke står og skal bruge den så ville jeg vente og se hvad der kommer.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hvis du ikke står og skal bruge den så ville jeg vente og se hvad der kommer.

Hej WHAT
    og tak :)
    Men ved du nogenlunde hvornår der udkommer nye? , for vil gerne have i hvertfald til sommer da jeg skal have taget nogle billeder der :)

Mvh Mathias

• Den 24 januar annoncerer Canon deres næste "store ting", om det så er et 450D eller 6d/5D MK II eller noget helt andet er ikke til at vide, Canon har traditionen tro deres kort tæt ind til kroppen :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• I Februar vil vi formodentlig se nyt fra de forskellige kamera producenter, de nyheder vil så være på markedet i løbet af foråret og helt sikkert inden sommerferien.

Hvad der kommer er der ingen der ved alt hvad du læser er 100% gætværk.

Så hvis du bare skal bruge det til sommer skulle der ikke være noget galt i at vente.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Hej Mathias.

Er du 100 på at det er et 400D du godt vil ha' ?

Vi kan hurtigt blive enige om at det tager flotte billeder, men har du prøvet at holde på det, for jeg synes at ergonomien er helt hen i vejret. Dengang jeg skiftede mit E-400 til fordel for mit nuværene D40 prøvede jeg også at holde på et 400D i forretningen, så kom jeg til at sige til manden at: Det her er sQ da kun lavet til kvinder, der er minimal plads mellem greb og objektivet, en mand med normale størelse fingre vil nemt kunne få fingrene i klemme.

Jeg ville også vente lidt for at se hvad der kommer fra Canon, men ellers er der jo andre end Canon der laver gode kameraer. ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Hej Mathias.

Er du 100 på at det er et 400D du godt vil ha' ?

Vi kan hurtigt blive enige om at det tager flotte billeder, men har du prøvet at holde på det, for jeg synes at ergonomien er helt hen i vejret. Dengang jeg skiftede mit E-400 til fordel for mit nuværene D40 prøvede jeg også at holde på et 400D i forretningen, så kom jeg til at sige til manden at: Det her er sQ da kun lavet til kvinder, der er minimal plads mellem greb og objektivet, en mand med normale størelse fingre vil nemt kunne få fingrene i klemme...

Er enig med Henrik. Mht. ISO-støj så er 400D foran så mange andre "budget"-kameraer, men mht. ergonomi, så er det, som Henrik siger, kun for kvinder :P Eller børn, eller folk med små fingre selvf.
    Men prøv at holde på det i butikken, med objektiv på, så du selv kan føle det. :)

Oprindeligt indlæg af Zaxzz

Er enig med Henrik. Mht. ISO-støj så er 400D foran så mange andre "budget"-kameraer, men mht. ergonomi, så er det, som Henrik siger, kun for kvinder :P Eller børn, eller folk med små fingre selvf.
    Men prøv at holde på det i butikken, med objektiv på, så du selv kan føle det. :)

Handler jo bare om at finde teknikken ;)

IMO for du langt mere for pengene ved et 400D.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Køb et BG-E3 batterigreb til dit 400D, gør det hele SÅ meget mere lækkert at holde på!

Prøvede lige at tage det af i går, det føltes ad helvede til..

Det er ihvertfald alle 800kr værd! :)

Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
    Køb et BG-E3 batterigreb til dit 400D, gør det hele SÅ meget mere lækkert at holde på!

Prøvede lige at tage det af i går, det føltes ad helvede til..

Det hjælper jo kun på den ene led :)

Oprindeligt indlæg af Slacker

Det hjælper jo kun på den ene led :)

Jaja...

Men jeg havde tendens til at samle fingrene i en ''klump'' på det ''originale'' håndtag...

Det gør jeg ikke nu med batterigreb...

Men det er ihvertfald lækkert! :)

Oprindeligt indlæg af Flindt_DK

Host host 375 kr. fra polen ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Henrik Jeg har da prøvet at holde et men ikke sådan rigtig nu jeg tænker over det snakker lige med flindt
    Men problemet er jeg skal med færgen for at komme til fotobutik
    koster lige 104 kr med færgen :S

Men vil da prøve at holde på dem
    men som celfa siger får du mere for pengene? men ved jeg jo ikke så meget om? jeg kan sagtens overtales til et andet kamera
    Har overvejet d40X lidt
    da man egentlig tænker over?
    Hvor mange objektiver skal jeg lige bruge?
    Men alligevel 400D er stadig ikke sat fast?

• Nu er jeg absolut ikke enige med folk i at man får mere for pengen ved et 400D kit men gider næsten ikke hjælpe mere da man bare bliver trådt over fødderne pga visse canon fanatiker :|

Som en nævnte sys jeg også du skal gå i din lokale fotobutik og hold kameraerne i dine egne hænder, for det også er en stor del af det - husene ligner hinanden langt hen af vejen.

Og en sidste ting - ja canon kommer med deres nye udspil den 24 januar men historien siger slet ingen ting om leverings tid - hvilket er set før til værende et halvt år efter annonceringen.

Håber du finder det kamera som passer til dig og dit behov :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Rettet 2 gange, sidst af jK^ ().

• Hørt.

Umiddelbart har jeg selv ikke noget imod Canon, men det er sQ ved at være lidt trist/synd for folk at de kun har Canon i hovedet.
    Ang. 400D, så vil jeg betejne det som det mest elendige ergonomiske dslr kamera canon har lavet.

• Det er nok kun mig herinde der synes at et D40X er et godt kamera, og det er det.

Nogle mener at der ikke findes så mange objektiver til D40/X, til det vil jeg skrive at der findes over 50 forskellige objektiver til D40/X, og det er ALT rigeligt til en alm fotograf.

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Det er nok kun mig herinde der synes at et D40X er et godt kamera, og det er det.

Nogle mener at der ikke findes så mange objektiver til D40/X, til det vil jeg skrive at der findes over 50 forskellige objektiver til D40/X, og det er ALT rigeligt til en alm fotograf.

Det går da an på hvilken kvalitet du ville have. Er ikke imponeret over de glas der kan gå på. (self i et mildt prisleje)

Jeg kan bare ikke se hvorfor man skulle købe et kamera med en sølle sensor? En sensor type som kompaktkamera benytter.

Jeg ville hellere have et kamera hvor der er kamp om udbuddet mht. objektiver. (Tamron, sigma og canon).

Så hellere give 375 kr. og få et batterigreb på og få et bedre kamera rent billede mæssigt.

Ang. 400D, så vil jeg betejne det som det mest elendige ergonomiske dslr kamera canon har lavet.

Omvendt kan jeg så sige:
    D40 er det mest elendige kamera Nikon har lavet.
    Tja og D40X, et forsøg på at rette en brøler op?

Jeg anbefaler ofte folk fx. Nikon D80, så nej jeg er bestemt ikke canon farvet.

Nu er jeg absolut ikke enige med folk i at man får mere for pengen ved et 400D kit men gider næsten ikke hjælpe mere da man bare bliver trådt over fødderne pga visse canon fanatiker :|

Fakta er vel fakta? Adskillige test viser jo at 400D levere et bedre billede.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Rettet 2 gange, sidst af celfa ().

• Undskyld hvis jeg ryger af topic nu - det kan godt være canon har nogen "rimelige" produkter til fornuftige penge - men det er sku ikke kun produktet du køber, det er også servicen bagefter.. og jeg kan trykt sige at canon har den ELENDIGSTE service af alle kamera producenter jeg kender - og det siger jeg ud fra at jeg arbejder blandt andet med RMA hver dag.

Canon 400D med standard objektiv på er ikke noget vildt godt kamera, forstået på den måde at det er sådan set kun huset du betaler for, men billed kvaliteten bliver sku ikke bedre end det glas du har foran og det er mildest talt ikke godt - derfor er canon så billig - og det kan godt være folk ikke vil være enige med mig i det, men folk der har arbejdet med mange objektiver og mange forskellige kameraer kan sagtens tale med om det her, med garanti også _WHAT_ - det sagt, jo EOS 400D er et fint hus, men skal du have noget ordentlig glas til skal du smide 3-5k mere på bordet (efter min smag).

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Hold da op en latterlig kommentar "Rette en brøler op" hvad mener du lige med det. ?

Og du anbefaler ofte D80 8o Hvorhenne. ?