Man kan jo altid venter, der kommer altid en ny model.

Eos400D, vente eller?
-
-
Oprindeligt indlæg af jK^
Canon 400D med standard objektiv på er ikke noget vildt godt kamera, forstået på den måde at det er sådan set kun huset du betaler for, men billed kvaliteten bliver sku ikke bedre end det glas du har foran og det er mildest talt ikke godt - derfor er canon så billig - og det kan godt være folk ikke vil være enige med mig i det, men folk der har arbejdet med mange objektiver og mange forskellige kameraer kan sagtens tale med om det her, med garanti også _WHAT_ - det sagt, jo EOS 400D er et fint hus, men skal du have noget ordentlig glas til skal du smide 3-5k mere på bordet (efter min smag).Det kan jeg kun være enig i
Hvis folk har styr på spejl plejer jeg heller ikke anbefale 18-55 med.
Kit objektivet er et super begynder objektiv.Henrik:
Jeg syntes ikke det har været nogen succes model hvis vi ser bort fra dens ergonomi som er i top.
Ingen tvilv om at D40/X kan tage gode billeder, men du får bare et bedre hus ved 400D. -
Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Hej Mathias.Er du 100 på at det er et 400D du godt vil ha' ?
Vi kan hurtigt blive enige om at det tager flotte billeder, men har du prøvet at holde på det, for jeg synes at ergonomien er helt hen i vejret. Dengang jeg skiftede mit E-400 til fordel for mit nuværene D40 prøvede jeg også at holde på et 400D i forretningen, så kom jeg til at sige til manden at: Det her er sQ da kun lavet til kvinder, der er minimal plads mellem greb og objektivet, en mand med normale størelse fingre vil nemt kunne få fingrene i klemme.
Jeg ville også vente lidt for at se hvad der kommer fra Canon, men ellers er der jo andre end Canon der laver gode kameraer.
hehe... syntes et D40/D40x er et kvinde cam.. det er så lille og træls at holde på.. knapper sidder træls for mig.. jeg syntes et 400D er meget beder.. beder plads til fingerne og knapper sidder de rigtige steder.. men sådan er vi jo alle forskellige
hvis jeg skulle ha en Nikon.. skulle det være et D80 hvis vi er i den klasse... D40'eren kan jeg ikke li...
-
Oprindeligt indlæg af celfa
Fakta er vel fakta? Adskillige test viser jo at 400D levere et bedre billede.
Må jeg ikke se de tests? Ikke for at modsige dig, men bare af ren og skær interesse... Har kun set tests selv, hvor de to kameraer stort set ligger side om side. -
Oprindeligt indlæg af celfa
Host host 375 kr. fra polen
Link?
MHT til 400D´s størrelse er der 2 meninger:
1. Det er alt for lille
2. Størrelsen er en af grundene til at folk vælger detFor mig var det nummer 2, jeg kan godt lide at det ikke er så stort, og jeg har ikke små hænder.
Det er igen et spørgsmål om personlig smag, du kan ikke bruge andres råd omkring ergonomien til ret meget.Tag ned til den lokale Kamera pusher og prøv at holde et i hånden, og bed evt om at prøve det med batterigreb også, det giver dig et meget bedre greb, på begge led IMO
-
-
Oprindeligt indlæg af Zaxzz
Må jeg ikke se de tests? Ikke for at modsige dig, men bare af ren og skær interesse... Har kun set tests selv, hvor de to kameraer stort set ligger side om side.Bare søg på google. Hvis du samlinger deres score får 400D altid bedre. Der er ikke meget foreskel. De ligger tæt. Men nok til at hvad jeg ved hvad mit valg ville være.
-
Forskellen mellem D40 og 400D ligger ikke i billedkvaliteten hvis du spørger mig, forskellene er alt det andet.
Ergonomi - Menuerne - Tilbehøret - Objektiverne osv.Men D40 er et glimrende kamera, min bror har et og jeg har flere gange misundt ham hans kit objektiv og til tider AF systemet.
Som jeg skrev før: tag ned og prøv og holde det i hånden, og gør op med dig selv om du har tænkt dig at købe mange ekstra objektiver.
Hvis du ender med at købe D40 kan jeg næsten love dig du ikke bliver skuffet, men det samme gør sig gældende hvis du vælger 400DJeg valgte 400D pga det store udbud af objektiver, og så kunne jeg godt li det ikke er så stort.
-
Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Hørt.Umiddelbart har jeg selv ikke noget imod Canon, men det er sQ ved at være lidt trist/synd for folk at de kun har Canon i hovedet.
Ang. 400D, så vil jeg betejne det som det mest elendige ergonomiske dslr kamera canon har lavet.Det er jo en smagssag, ergonomien var en af grundene til jeg valgte 400D, jeg havde ellers købt et D40 først
Men jeg giver jer ret i at der er alt for mange der stirrer sig blind på det mærke det selv har, alt andet er noget lort.Hvis jeg skulle ud og købe kamera idag og havde lidt flere penge at gøre godt med end et D40/400D koster ville det nok være et Nikon (D300) mit valg ville falde på, syntes det er super lækkert det kamera.
-
Oprindeligt indlæg af Malk
Det er jo en smagssag, ergonomien var en af grundene til jeg valgte 400D, jeg havde ellers købt et D40 først
Men jeg giver jer ret i at der er alt for mange der stirrer sig blind på det mærke det selv har, alt andet er noget lort.Hvis jeg skulle ud og købe kamera idag og havde lidt flere penge at gøre godt med end et D40/400D koster ville det nok være et Nikon (D300) mit valg ville falde på, syntes det er super lækkert det kamera.
Det er helt korrekt at det er en smagssag.Skulle jeg ud at købe nyt cam, blev det også Nikon D300, Sony A700 eller Canon 40D.
Ang AF systemet på et D40/X det fungere rigtig glimrene, efter hvad jeg har forstået så er focus i objektiver mange gange bedre end fucusmotoren i huset.
Nu er sådan et D40 jo et begynder dslr kamera, og da jeg selv er begynder på andet år, så beholder jeg det et stykke tid endnu, da det lever fulgt ud op til mine forventninger. -
Det var ikke så meget motorens placering jeg mente, det var mere det at i Nikons AF system er der den der røde firkant (som man også ser i 1D MK III) som hjælper med at fokusere.
Og så det at der på Nikon huse sidder en AF assist lampe, jeg fatter virkelig ikke hvorfor Canon ikke har gjort det samme, der sidder jo en anti rødøje lampe, den er bare ikke stærk nok til at bruge som AF assist.
Det er ret irriterende den måde 400D´s AF assist virker, glem alt om at holde lav profil hvis du prøver at fotografere i lav belysning Pga 400D bruger blitzen som AF assist og den blinker som et stroboskop.
-
Oprindeligt indlæg af Malk
Det var ikke så meget motorens placering jeg mente, det var mere det at i Nikons AF system er der den der røde firkant (som man også ser i 1D MK III) som hjælper med at fokusere.Og så det at der på Nikon huse sidder en AF assist lampe, jeg fatter virkelig ikke hvorfor Canon ikke har gjort det samme, der sidder jo en anti rødøje lampe, den er bare ikke stærk nok til at bruge som AF assist.
Det er ret irriterende den måde 400D´s AF assist virker, glem alt om at holde lav profil hvis du prøver at fotografere i lav belysning Pga 400D bruger blitzen som AF assist og den blinker som et stroboskop.
Nåå det var det du mendte, ja det er rigtig lækkert med den røde firkandt.Ang AF assist på 400D, ja det er hamrene nederen, det samme gælder Olympus Dslr kameraer, det gjorde den ihertfal på mit gamle E-400, og det var en af grundene til mit skift til Nikon.