Mangler du et program ?

  • Kan du ikke lave et program der kan lægge musik i mapper efter kunstner?
    Altså jeg har en masse numre til at lægge i min musikmappe der ellers er inddelt efter kunstner, men jeg gider virkelig barei ikke sortere dem :D
    Kan du lave noget der kan det? Hvis kunstermappen ikke allerede er der, så opretter den en ny. Men hvis den er der, smider den bare nummeret ind i den eksisterende mappe, hvis du forstår hvad jeg mener.

  • heysa hvis du stadigvæk laver små appz så har jeg et forslag der kunne hjælpe en del media center ejere inkl mig selv.



    det jeg godt kunne tænke mig var et program der kunne gøre at man kunne skifte imellem de lydenheder man har i sin computer. man kan normalt skifte det ved at gå ind i kontrol panel -> lyde og lydenheder -> under fanen lydenheder -> og derefter vælge i den dropdown boks der er ved afspildning af lyd. det er en temmelig lang ved at skulle gå hver gang. især hvis man gør det tit.
    grunden til at jeg skal bruge den funktion er at jeg kun har et HDMI stik i min computer. og normalt er mit stue LCD tv tilsluttet til mit anlæg via optisk SP/DIF udgang og via DVI til media computeren . men jeg har et LCD TV i soveværelset også som er tilsluttet med HDMI både ved lyd og ved TV signalet. men hver gang jeg skal se noget inde i soveværelset skal jeg hele vejenm ind i kontrolpanelet og skifte lydenheden. jeg har et par makkere med samme problem. så det ville vær kanon hvis du kunne fikse et lille program til det
    evt så man kunne bruge en MCE remote til at skifte om med

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Kan du ikke lave et program der kan lægge musik i mapper efter kunstner?
    Altså jeg har en masse numre til at lægge i min musikmappe der ellers er inddelt efter kunstner, men jeg gider virkelig barei ikke sortere dem :D
    Kan du lave noget der kan det? Hvis kunstermappen ikke allerede er der, så opretter den en ny. Men hvis den er der, smider den bare nummeret ind i den eksisterende mappe, hvis du forstår hvad jeg mener.


    Ville da være super fedt med sådan et program :D

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Kan du ikke lave et program der kan lægge musik i mapper efter kunstner?
    Altså jeg har en masse numre til at lægge i min musikmappe der ellers er inddelt efter kunstner, men jeg gider virkelig barei ikke sortere dem :D
    Kan du lave noget der kan det? Hvis kunstermappen ikke allerede er der, så opretter den en ny. Men hvis den er der, smider den bare nummeret ind i den eksisterende mappe, hvis du forstår hvad jeg mener.


    der findes et rigtigt genialt program til det i forvejen. og selv om vores kære programmør er god, tror jeg ikk han kan konkurerer med det program her.
    det er oprindeligt lavet til at analysere mp3 numre og så ud fra det akustiske fingeraftryk kan den sammenligne det i en database og derefter give mp3 nummeret det helt rigtige navn. det er virkelig kanont især hvis man lige har 10.000 numre man gerne vil have samme naming konvention på (samme navne format fx "artist - track navn - årstal ...."
    når den har kigget alle numrene efter kan den også ligge sortere dem i alfabetiske mapper


    det kan hentes gratis her http://musicbrainz.org/doc/PicardTagger

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak


    der findes et rigtigt genialt program til det i forvejen. og selv om vores kære programmør er god, tror jeg ikk han kan konkurerer med det program her.
    det er oprindeligt lavet til at analysere mp3 numre og så ud fra det akustiske fingeraftryk kan den sammenligne det i en database og derefter give mp3 nummeret det helt rigtige navn. det er virkelig kanont især hvis man lige har 10.000 numre man gerne vil have samme naming konvention på (samme navne format fx "artist - track navn - årstal ...."
    når den har kigget alle numrene efter kan den også ligge sortere dem i alfabetiske mapper


    det kan hentes gratis her http://musicbrainz.org/doc/PicardTagger


    Fatter det simpelthen ikke. Prøvede med 2 sange jeg havde på mit skrivebord, men kan ikke finde ud af hvordan den kan gemme dem i hver sin mappe med kunstnernavn..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    heysa hvis du stadigvæk laver små appz så har jeg et forslag der kunne hjælpe en del media center ejere inkl mig selv.



    det jeg godt kunne tænke mig var et program der kunne gøre at man kunne skifte imellem de lydenheder man har i sin computer. man kan normalt skifte det ved at gå ind i kontrol panel -> lyde og lydenheder -> under fanen lydenheder -> og derefter vælge i den dropdown boks der er ved afspildning af lyd. det er en temmelig lang ved at skulle gå hver gang. især hvis man gør det tit.
    grunden til at jeg skal bruge den funktion er at jeg kun har et HDMI stik i min computer. og normalt er mit stue LCD tv tilsluttet til mit anlæg via optisk SP/DIF udgang og via DVI til media computeren . men jeg har et LCD TV i soveværelset også som er tilsluttet med HDMI både ved lyd og ved TV signalet. men hver gang jeg skal se noget inde i soveværelset skal jeg hele vejenm ind i kontrolpanelet og skifte lydenheden. jeg har et par makkere med samme problem. så det ville vær kanon hvis du kunne fikse et lille program til det
    evt så man kunne bruge en MCE remote til at skifte om med


    Tror umiddelbart ikke jeg kan hitte ud af at læse metadata via VB, men jeg vil gerne kigge på det. Men lover ikke noget.


    Søren

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Fatter det simpelthen ikke. Prøvede med 2 sange jeg havde på mit skrivebord, men kan ikke finde ud af hvordan den kan gemme dem i hver sin mappe med kunstnernavn..


    prøv lige at hente den classiske version ned inde fra deres side af. picard er en nyere version. har ikk selv prøvet den, men gik bare ud fra at den også kunne

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    heysa hvis du stadigvæk laver små appz så har jeg et forslag der kunne hjælpe en del media center ejere inkl mig selv.



    det jeg godt kunne tænke mig var et program der kunne gøre at man kunne skifte imellem de lydenheder man har i sin computer. man kan normalt skifte det ved at gå ind i kontrol panel -> lyde og lydenheder -> under fanen lydenheder -> og derefter vælge i den dropdown boks der er ved afspildning af lyd. det er en temmelig lang ved at skulle gå hver gang. især hvis man gør det tit.
    grunden til at jeg skal bruge den funktion er at jeg kun har et HDMI stik i min computer. og normalt er mit stue LCD tv tilsluttet til mit anlæg via optisk SP/DIF udgang og via DVI til media computeren . men jeg har et LCD TV i soveværelset også som er tilsluttet med HDMI både ved lyd og ved TV signalet. men hver gang jeg skal se noget inde i soveværelset skal jeg hele vejenm ind i kontrolpanelet og skifte lydenheden. jeg har et par makkere med samme problem. så det ville vær kanon hvis du kunne fikse et lille program til det
    evt så man kunne bruge en MCE remote til at skifte om med


    Hejsa med digsa,


    Prøver at kigge på det ved lejlighed, men det kan godt være det varer lidt endnu - skal nemli' lave det på min anden computer som har 2 lydkort.


    - Søren

  • tænkte på om du kan lave et program der automatisk slukker computeren efter 2 timer eller noget, kan godt være der allerede findes sådan et program har ikke lige set efter :)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • heh okay :P

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • efter en lille diskussion herinde på forum, kom vi faktisk frem til en ting til windows som vi mangler med alle de her nye flere-core cpuer.


    vi mangler ganske enkelt et program der kan styre om visse programmer/spil osv skal bruge 1 bestemt core udelukkende...så man mere effektivt kan afvikle spil/programmer, istedet for at windows bruger cpu kraft på samme core som spillet osv....du kan via joblisten vælge den slags, men den gemmer ikke noget, så næste gang du starter spillet op skal du justere igen...vi mangler noget hvor man kan prioritere og gemme hvilken core der skal bruges til hvilke ting...umiddelbart ville jeg sige at det ville være rimeligt enkelt, men skal det samarbejde med windows ved man jo aldrig.


    et gui fx så man bare kan trække filerne i jobliste til core1 eller core2 og så trykke "save" ville være fint ...men at gøre det klart til op til 16 cores ville gøre det lidt fremtidssikret :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    efter en lille diskussion herinde på forum, kom vi faktisk frem til en ting til windows som vi mangler med alle de her nye flere-core cpuer.


    vi mangler ganske enkelt et program der kan styre om visse programmer/spil osv skal bruge 1 bestemt core udelukkende...så man mere effektivt kan afvikle spil/programmer, istedet for at windows bruger cpu kraft på samme core som spillet osv....du kan via joblisten vælge den slags, men den gemmer ikke noget, så næste gang du starter spillet op skal du justere igen...vi mangler noget hvor man kan prioritere og gemme hvilken core der skal bruges til hvilke ting...umiddelbart ville jeg sige at det ville være rimeligt enkelt, men skal det samarbejde med windows ved man jo aldrig.


    et gui fx så man bare kan trække filerne i jobliste til core1 eller core2 og så trykke "save" ville være fint ...men at gøre det klart til op til 16 cores ville gøre det lidt fremtidssikret :)


    Sagt rent ud : det kan jeg ikke finde ud af - og jeg tror slet ikke windows understøtter sådan en prioritering endnu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77


    Læs tråden igennem, og du skal finde svaret!


    Ja, Bit Phreak har linket et program, men som jeg skriver: jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det program skal kunne gemme filer i mapper efter kunstner ;)

  • Hejsa


    har prøvet nogle stykker efterhånden men har ikke lige fundet et program som var sådan helt godt og simpelt til at lave backup med.


    Kan det lade sig gøre at lave et lille backup program hvor man kun har tre knapper at gøre med når det er startet op, en der heder backup og en der heder luk og en setup knap hvor man så kan via setup knappen vise programmet hvad den skal tage en backup af, f.eks foretrukne og dokumenter og samtidig skal man også kunne vælge hvor den skal smide dem hen f.eks. en usb stick eller hvis man nu har INCD kørende på sin maskine så smide dem over på den skive som man så kan tage ud når dagen er omme.
    det skal det så huske fremover så når man så trykker på backup så vil den bare tage de to mapper ver gang og smide dem på det valgte drev. måske kan det så fortælle når den har lavet backupen ferdig så man bare kan trykke på luk og så var det det.


    så simpelt som muligt kan det laves ?


    På forhånd tak.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64


  • Hejsa, jeg har 3 agnge forsøgt at lave et backup program. Alle tre forsøg endte i et raserianfald... Så desværre. Skal det være så enkelt som muligt, kan du krøve Vista's (tror ikke den findes i XP) ROBOCOPY. Her kan du lave backup, med en eneste kommando. Så kan du jo lavbe den som en bat-fil og lægge den på skrivebordet. Alternativt findes der DSyncronise som er gratis. Den bruger jeg selv.


    - Søren