oc prøvelse... mangler experts råd :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kimiox
    Nano kan du svare mig på hvad den korekte cpu test hedder i orthos?


    er det stresscpu - stress cpu with gromacs core
    som denne test hedder http://peecee.dk/?id=84625


    eller er det den jeg linkede til før eller en helt anden?


    Jeg starter 4 programmer op, og køre 1 af hver test, det plejer at virke bedst..
    Men ellers bare 1stk small ffts og 1stk blend, så har du ram, chipset og cpu med.

  • Hvis jeg var dig ville jeg tage den i lidt større spring... Det er eksempelvis kendt at C2D er en god overclocker, så du kan nok uden problemer begynde ved 3Ghz+. Hos mig er det nærmere kølingen der er et problem end hvad processoren vil... (E6400@3Ghz, standard vcore og det skal helst ikke larme for meget)


    En halv times Orthos er godt til at tjekke om du går for højt. Tjek også temperaturen med Intel TAT, der er dejlig stor skrift :) )

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • 20 min i har da tålmodighed... :)) jeg smider den i 5 min, derefter tæsker jeg den videre... Jeg plejere at finde et nogenlunde stabilt maks. clock først også arbejde mig nedad, men jeg er også mærkelig angående oc... :D


    hehe ej, det er lidt forskelligt, men jeg tester den rigtig nok kun i 5 min orthos for det meste, da jeg tit ender med at tage små skridt til sidst i oc, da det er så lidt der får skidtet til enten at kører stabilt eller crashe ved BIOS post :D... Dog for at tjekke den er stabil bruger jeg den bare 24/7 i nogle dage og tester orthos i 8-10 timer ca.

  • smider dem max op med 20 på FSB i starten og så ned på 10 ad gangen over de 300...og så når man får problemer må man gå endnu længere ned og stabilitetsteste oftere....for at få et stabilt max så tager jeg det da gerne med et par timer første dag hvorefter jeg bruger den til hvad jeg nu plejer og ser om der er problemer...og virker alt så fint, så tager jeg den videre...hele forløbet kan godt tage en uges tid før jeg er tilfreds, men det er små justeringer de sidste 5 dage.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Idag vil jeg så forsøge med 3.3 ghz :) syntes 3 ghz står godt stabilt og varme udviklingen i cpu og resten ligge på 52-54 grader max under load med normalt brug altså.. wow og surfe på internettet.


    Køler på min cpu er en Scythe samurai


    Er vcore = Cpu volt? og hvis ja skal jeg rette det når jeg vil op i 3.3 ghz.


    Og hvis jeg bruger orthos og der er ustabilliter hvordan ser man så det? stopper testen?


    Kimiox

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kimiox
    Idag vil jeg så forsøge med 3.3 ghz :) syntes 3 ghz står godt stabilt og varme udviklingen i cpu og resten ligge på 52-54 grader max under load med normalt brug altså.. wow og surfe på internettet.

    Orthos giver et godt billede af den reelle max. varme udvikling.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kimiox
    Er vcore = Cpu volt? og hvis ja skal jeg rette det når jeg vil op i 3.3 ghz.

    Ja og nej det behøves du nok ikke.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kimiox
    Og hvis jeg bruger orthos og der er ustabilliter hvordan ser man så det? stopper testen?

    Ja: (eksempel hugget fra nettet)
    [Blocked Image: http://img526.imageshack.us/img526/8080/errorat12375vl1.gif]

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Nu Crashede den så i Small Ftts cpu testen, hvor skærmen gik i sort og computeren slukkede... Så gik lige ind og rettede alt tilbage og satte den til 3.05 ghz igen.. så må jeg sku lige søge lidt hjælp hos en kammi hvis han har tiden :) ellers prøve en anden dag igen.... den burde jo lige have en tand mere end 3 ghz

  • altså jeg satte den der hedder CPU voltage en tand op inde i OC menuén da jeg skulle rende 3.2 ghz. Det jeg dog ikke forstår er at inde i PC health menu hvor temp og det er er der en der hedder vcore men den er jeg ikke i stand til at kunne røre

  • Ved ikke om jeg skal græde eller grine / le eller tude - der er der hvor du kan aflæse ting og sager!


    altså der hvor man AFLÆSER :)


    derfor skal du ind i menuerne for at skifte de forskellige ting :)

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+