Spil til Mac!

  • Ja, det er sådan at jeg snart får mig en macbook.. Men inden jeg får den, vil jeg gerne lige vide hvilke spil der egentlig kan køre på den og om det fungere godt?


    Har hørt noget med at Parallels ikke er særlig godt, da det er for langsomt.. Har også hørt om et program som kan skifte mellem Windows og Mac OSX hurtigt, men så deler rammen op til hvert styresystem?


    Spillene jeg godt kunne tænke mig at spille er

    • TrackMania Nations
    • Counter-Strike 1.6
    • Football Manager
    • Half-Life


    Er der nogen af spillene der findes til mac? Eller skal man installere XP på den? Hvad er bedst at gøre, for at computeren kører så hurtigt som muligt hele tiden?

  • Jeg ville dual-boote, det er absolut det mest optimale.


    EA har frigivet en række spil til OS X, men jeg ville nu stadig foretrække at spille dem i windows. Så har du adgang til mange flere og billigere titler.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen
    Jeg ville dual-boote, det er absolut det mest optimale.


    EA har frigivet en række spil til OS X, men jeg ville nu stadig foretrække at spille dem i windows. Så har du adgang til mange flere og billigere titler.


    Ok, så det er stadigvæk smartest at boote og skifte operativsystem?


  • Til spil skal du nok boote i windows vil jeg sige. Men det gør noget ved din harddisk jo. Dog ser det ud til at ntfs på macos er nogenlunde til at arbejde med..
    Da det bare er en macbook med begrænset gfx skal du jo nok ikke regne med det vilde. Måske er Parrallels fint til de spil du kan spille med det gfx. Det er en virtual machine til at installere windows "inden i" macos, altså i et vidnue for sig selv. Det samme er VMWare fusion. Jeg ved ikke hvad der er bedst/hurtigst.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Til spil skal du nok boote i windows vil jeg sige. Men det gør noget ved din harddisk jo. Dog ser det ud til at ntfs på macos er nogenlunde til at arbejde med..
    Da det bare er en macbook med begrænset gfx skal du jo nok ikke regne med det vilde. Måske er Parrallels fint til de spil du kan spille med det gfx. Det er en virtual machine til at installere windows "inden i" macos, altså i et vidnue for sig selv. Det samme er VMWare fusion. Jeg ved ikke hvad der er bedst/hurtigst.


    Spil i VM er ikke godt!

  • Disse spil er lavet af EA til Mac (De fleste af dem kan IKKE spilles på MacBook, men kræver MacBook Pro).



    EA Games for Mac

    \\PoLLuX
    CPU - Intel Core 2 Quad Q6600 - 2.4Ghz @ 3.0Ghz
    MB - Asus Striker, nForce 680i
    RAM - 2048MB DDR2 800Mhz
    GFX - 2x nVidia Geforce 8600GTS Silent SLi
    PSU - 750W Thermaltake Toughpower
    HDD - 250GB WD C16 +500GB WD +250GB Maxtor
    OS - Windows Vista Ultimate
    KAB - Antec P182

  • Jeg har lige bestilt en Mac Mini og bl.a. WM Ware Fusion - der skal jeg da liiige se om ikke jeg kan få nogle af de mindst grafikkrævende spil til at køre (den har jo kun GMA950 grafik).


    Kiggede også lidt på Parrallels men syntes umidelbart at Fusion virker mere brugervenligt og knap så nørdet - om det så er ligeså godt må tiden vise.


    Alternativt kan man altid køre BootCamp samtidig med man kører Fusion (så man i OS X kører Win programmer gennem Fusion, mens man under opstart kan vælge native Win istedet).

  • Jeg har haft min macbook i en lille uge.. I den tid har jeg prøvet Parallels, VMWare og CrossOver! Helt klart, uden tvivl, CrossOver der vinder den test!!! Det er nemt, enkelt, og kører tingene udenom et egentligt operativsystem.. Alting har virket fejlfrit, og grafikken har været fantastisk..


    Så CrossOver har gjort det for mig...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PoLLuX-_-
    Disse spil er lavet af EA til Mac (De fleste af dem kan IKKE spilles på MacBook, men kræver MacBook Pro).



    EA Games for Mac


    Hmm, flere end jeg var klar over. Kunne være man skule prøve et af dem, selvom jeg ikke rigtig spiller...
    T7700, 2600Pro og 4GB RAM kan vel bruges til noget... :D Har kun lige prøvet CoD2 og dét spiller max.