QuoteOprindeligt indlæg af Prectar
Hmm.. Hvis den ene var farfar og den anden far(søn) og den sidste søn(barnebarn) ville det så ikke være 2 fædre og 2 sønner på samme tid?
Tadaaaa.. Korrekt! Your next!
Hmm.. Hvis den ene var farfar og den anden far(søn) og den sidste søn(barnebarn) ville det så ikke være 2 fædre og 2 sønner på samme tid?
Tadaaaa.. Korrekt! Your next!
okay
QuoteEn nisse har en lænke om sit ene ben, lænken er 2,5m lang.
7m væk står der en skål med dejlig varm risengrød og kanelsukker.
Nissen kan selv nå skålen med risengrød.
Hvordan det?
Nissen er selvfølgelig på et loft da det er der nisser findes, og der er ingen værktøjer deroppe heller.
Værsgo at gætte
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Prectar
okay
Nissen er selvfølgelig på et loft da det er der nisser findes, og der er ingen værktøjer deroppe heller.
Værsgo at gætte
Nissen er 4,5 meter høj?
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Prectar
okay
Værsgo at gætte
Der står jo ikke noget om at lænken sidder fast nogen steder, eller hvor den sidder fast (Nissen kan lige så godt være lænket til skålen med risengrød.)
7 meter væk fra hvad?
I agree with mikkel, tror ikke den er lænket fast til andet end selve lænken.
QuoteOprindeligt indlæg af Mikkel
Der står jo ikke noget om at lænken sidder fast nogen steder, eller hvor den sidder fast (Nissen kan lige så godt være lænket til skålen med risengrød.)
korrekt, bare fordi han har en lænke om benet betyder det jo ikke at han er lænket fast til noget så han ikke kan gå hen til risengrøden
Din tur Mikkel
Så siger jeg at hvis Mikkel ikke har smidt en ny gåde inden kl 9, så må den næste gåde være først til mølle princippet. Da der så er gået over 24 timer.
I reglerne står der 48 timer
QuoteOprindeligt indlæg af fredek
nå okay, ville bare gerne have noget gang i tråden
QuoteOprindeligt indlæg af fredek
Lav det om til 24 timer?
QuoteOprindeligt indlæg af Flindt_DK
Lav det om til 24 timer?
Vil jeg nu også sige. 48 timer er lige i overkanten.
Ok 24 timer kom så med en gåde
(har ikke flere)
Så kommer jeg da lige med en. En anelse lang, men i overlever nok.
Der var engang to mænd. De ville begge have den samme prinsesse, men de kunne simpelthen ikke blive enige om hvem der skulle have hende. Den stakkels prinsesse kunne heller ikke vælge imellem de to mænd. En dag besluttede de sig for at afholde en konkurrence, så de langt om længe kunne finde ud af hvem der skulle have den smukke prinsesse.
De skulle rejse igennem ørkenen til hest. Den mands hest som kom sidst i mål, dvs. den som kunne holde ud længst, var vinderen. De havde begge udvalgt sig deres bedste og mest udholdende hest, og var klar til kamp.
Det tog ikke lang tid før de begge var løbet tør for vand, og deres heste var ved at falde om.
Pludselig så de den dejligste oase. Under en palme ved oasen sad en vis mand med et langt hvidt skæg. Han så meget klog ud, tænkte de to mænd, så de gik hen og snakkede med ham på skift, for at høre om han havde en idé til hvordan de kunne få afgjort denne dyst, da ingen af dem havde i sinde at give op, og de havde jo ikke mere vand. Pludselig stormede de begge to hen mod modstanderens hest, sprang på den, og galoperede imod målet.
- Hvad havde den vise mand sagt til dem?
at der var tilbud på kildevand i fakta?
at der var tilbud på kildevand i fakta?
Niks.
Så havde han sagt at han også var igang med den konkurrence de var igang med, så derfor red de tilbage for at afgøre det i kamp mellem liv og død, og prinsessen selvfølgelig
Er helt lost
Glæder mig til den bliver gættet
Så havde han sagt at han også var igang med den konkurrence de var igang med, så derfor red de tilbage for at afgøre det i kamp mellem liv og død, og prinsessen selvfølgelig
Er helt lost
Glæder mig til den bliver gættet
Din kreativitet fejler intet, men det er desværre forkert.
manden sagde at de skulle ta' modstanderens hest og ride i mål sådan at dommerne troede de var den anden(mændende så ens ud men ikke hestene).
Hovsa, jeg havde lige glemt en bette del af gåden. Den er rettet og helt korrekt nu. Beklager.
Nu må vi se om i kan regne den ud. Dit gæt er desværre forkert fredek
korrekt, bare fordi han har en lænke om benet betyder det jo ikke at han er lænket fast til noget så han ikke kan gå hen til risengrøden
Din tur Mikkel
Jeg beklager mit "svigt", men jeg har haft en del at se til siden igår morges, så har ikke lige haft tid til at lede efter gåder. Men godt at en anden tog over.