Dråbe billeder - 5 stk.

  • Hey Henrik, kan du ikke prøve at smide et ubehandlet billede op, altså uden at du tilføjer skarphed og kontrast? For jeg synes ligesom at dine billeder altid er anderledes, og jeg er spændt på at se, om det er kameraets skyld eller ej. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zaxzz
    Hey Henrik, kan du ikke prøve at smide et ubehandlet billede op, altså uden at du tilføjer skarphed og kontrast? For jeg synes ligesom at dine billeder altid er anderledes, og jeg er spændt på at se, om det er kameraets skyld eller ej. :)


    ??? :rolleyes:


    Det må næsten menes at du synes at mine billeder ligner krap og det er også helt ok med mig, men kan du ikke uddybe det nærmere. ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|


    Ja de kit objektiver til canon 18-55 er ikke særlig gode efter de billeder jeg tidligere har set sammen med et 400D.
    Kitobjektiverne til Nikon har jeg set flere steder fra at de laver de absolut bedste kitobjektiver, jeg har bestemt heller ikke noget at klare over med mit AF-S NIKKOR 18-55mm GII ED som dette billede og de andre vandbilleder er taget med.


    Men det nye Kit objektiv er godt nok lækkert, det har den dér "WOW" faktor når jeg sammenligner med det gamle kit objektiv.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Wow... Det er virkelig nogle fede billeder du har fået taget! :D Må jeg tage hatten af for... Det ville jeg gerne kunne. :clap:


    Har lige et spørgsmål i forbindelse med Zaxzz's tidligere kommentar, som jeg ikke helt tror du forstod. :P Kan se at nogle af billederne er redigeret lidt da der blandt andet er ramme omkring, så kunne godt tænke mig at vide om der er gjort andet ved billederne efter de er taget? Altså skarphed, kontrast og sådan noget... Og hvis der er, hvordan originalbillederne så ser ud... :D

  • Her er original billedet af nr.4 det eneste jeg har gjordt er at beskære det lidt så det ikke fylder så meget.


    DATA:


    Make = NIKON CORPORATION
    Model = NIKON D40
    Orientation = top/left
    X Resolution = 300
    Y Resolution = 300
    Resolution Unit = inch
    Software = Adobe Photoshop CS3 Windows
    Date Time = 2007-12-30 14:24:48
    YCbCr Positioning = co-sited
    Exif IFD Pointer = Offset: 2300



    [Camera]
    Exposure Time = 1/500"
    F Number = F11
    Exposure Program = Manual
    ISO Speed Ratings = 200
    Exif Version = Version 2.21
    Date Time Original = 2007-12-30 14:20:05
    Date Time Digitized = 2007-12-30 14:20:05
    Components Configuration = YCbcr
    Compressed Bits Per Pixel = 4
    Exposure Bias Value = ±0EV
    Max Aperture Value = F5.66
    Metering Mode = Pattern
    Light Source = unknown
    Flash = Flash fired, auto mode, return light not detected
    Focal Length = 55mm
    User Comment =
    Subsec Time = 0.30"
    Subsec Time Original = 0.30"
    Subsec Time Digitized = 0.30"
    Flashpix Version = Version 1.0
    Color Space = sRGB
    Exif Image Width = 800
    Exif Image Height = 513
    Interoperability IFD Pointer = Offset: 5008
    Sensing Method = One-chip color area sensor
    File Source = DSC
    Scene Type = A directly photographed image
    CFA Pattern = [B,G],
    [G,R]
    Custom Rendered = Normal process
    Exposure Mode = Manual exposure
    White Balance = Auto white balance
    Digital Zoom Ratio = 1x
    Focal Length In 35mm Film = 82mm
    Scene Capture Type = Normal
    Gain Control = None
    Contrast = Hard
    Saturation = Normal
    Sharpness = Hard


    De har været igennem PS CS3, for at ændre lidt levels-kontrast og lidt lens sharpen.




    http://img138.imageshack.us/img138/3184/93933356aj3.jpg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|


    ??? :rolleyes:


    Det må næsten menes at du synes at mine billeder ligner krap og det er også helt ok med mig, men kan du ikke uddybe det nærmere. ?


    Hehe, tror ikke helt du forstod hvad jeg mente, som Frankovic også siger. Bare læs hans forklaring, hvis du ikke forstår det her: :)


    Altså jeg synes godt om dine billeder, mht. motiver og komposition, men synes bare, at stort set allesammen har fået unaturligt meget skarphed. Og efter at have set det ubehandlede billede, så er jeg sikker på, at der går noget galt i din efterbehandling IMO.


    Hvis du bare får billederne ordentligt skarpe til at starte med, så behøver du ikke tilføje så meget skarphed og kontrast i efterbehandling. :) Jeg kan ikke umiddelbart bedømme, om det er fokus, som ikke ligger ordenligt i billedet, om lukkertiden er for lang, eller det er objektivets skyld, men jeg synes bare det ser lidt kunstigt ud. Håber du forstår det nu :)


    (hvis noget af det her lyder hårdt, så er det fordi jeg ikke formulerer mig så godt med 40 i feber ;) )

  • Har folk lagt mærke til datoen? :roller:
    Men ved så godt at |Henrik| stadig er aktiv her på Tweak, det var bare lige en reminder om at i skal huske at tjekke :razz: