Bedste køle paste?

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    ja ved ik. Så man sikker på det sidder som det skal. Kan jo være at køleren rammer skævt nej på eller den smørre det for meget ud så det løber ned i bundkortet

Når der bruges 4 skruer kan det jo være det samme.

Men kan godt se det i dit tilfælde, med det der metal-sved. Der er det nok ganske smart lige at sprede det forsigtigt ud for at være sikker på at køleren fordeler det ordentligt efterfølgende. :)

Oprindeligt indlæg af Willy

Men kan godt se det i dit tilfælde, med det der metal-sved. Der er det nok ganske smart lige at sprede det forsigtigt ud for at være sikker på at køleren fordeler det ordentligt efterfølgende. :)

Det kan stadig løbe ned i bundkort selvom der er 4 skruer

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Jeps, den skal renses fuldstændig af inden du smider AS5 på ( brug fx isopropyl alkohol ), ellers kan det være lige meget.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    jeg smører på med fingeren så der er et lag over hele cpu overfladen, et tyndt lag, så man næsten kan se igennem :9xo

Jeg bruger samme metode, men smører en lille smule mere på. Så man lige præcis ikke kan se igennem. Dette udjævner lettere evt. ujævnheder og jeg slipper for at "lappe"/plane.

Må jeg spørge hvorfor folk selv spreder det ud?

Når man monterer CPU køleren, klarer køleren det helt selv på den bedste måde :crazyeyes:

Ja fordi hvis man kommer til at ligge køleren bare lidt skævt på, trykker, så spreder det sig primært til side, og så kan man desværre risikere den anden side uden pasta vil virke som en termokande, og brænde ved for modig clocking :T :T :T :T :T :T :T :T

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

Det kan jeg sgu ikke være enig i.. meget hellere være sikker på at det sidder over det hele, selvom det er med 4 skruer..

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

Rettet en gang, sidst af betaboy ().

• Jeg brugte terpentin til at rense noget genstridigt tape af en oldgammel p4 da jeg ville smide en anden blæser på.
    Er der nogen chance for at det ødelæger metallet?

E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

Oprindeligt indlæg af Astral
    Jeg brugte terpentin til at rense noget genstridigt tape af en oldgammel p4 da jeg ville smide en anden blæser på.
    Er der nogen chance for at det ødelæger metallet?

Aner jeg faktisk ikke. Men jeg ved så meget at terpentin ligger rester hvis det ikke får lov til at tørre helt!

• Bruger altid husholdningssprit og tørrer grundigt efter. Overfladen blir altid HELT ren har kun gode erfaringer med det. Det tager hvertfald as 5 som jeg selv har smurt på, bruger som sagt altid as 5.
    Alm rensebenzin kan vist også bruges har jeg ladet mig fortælle.

• skal du have renset ordentligt uden at der kommer en hinde på så er isoprophylalkohol det bedste alm folk kan skaffe..og det er billigt i matas.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    skal du have renset ordentligt uden at der kommer en hinde på så er isoprophylalkohol det bedste alm folk kan skaffe..og det er billigt i matas.

Jeg holder på acetone er ligeså snildt. Og det er noget der står i rigtig mange hjem.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    skal du have renset ordentligt uden at der kommer en hinde på så er isoprophylalkohol det bedste alm folk kan skaffe..og det er billigt i matas.

Er det billigere en alm sprit? De cpuér jeg renser kan du faktisk spejle dig i? :D Men de er og slebet med korn 2000 først. :))

Oprindeligt indlæg af Hitman

Er det billigere en alm sprit? De cpuér jeg renser kan du faktisk spejle dig i? :D Men de er og slebet med korn 2000 først. :))

Der er lidt fedt i alm sprit.
    Ikke at jeg tillægger det den helt store betydning, men jeg er af den indstilling at hvis du gider slibe dine cpuer ned burde du også bruge det bedste produkt til at rense med - især når det bare koster en 30 kr ;)

Oprindeligt indlæg af Sensation
    Dette er det bedste nu her:

http://coolerkit.dk/product.asp?product=309&sub=12&page=1

Mvh Mads :T

Du mangler bare lige at nævne at det ikke må bruges på aluminium da det ætser det fuldstændigt.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Hitman
    Bruger altid husholdningssprit og tørrer grundigt efter. Overfladen blir altid HELT ren har kun gode erfaringer med det. Det tager hvertfald as 5 som jeg selv har smurt på, bruger som sagt altid as 5.
    Alm rensebenzin kan vist også bruges har jeg ladet mig fortælle.

ALDRIG bruge rensebenzin, der er olie i.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr