Sælges: Lækker andelslejlighed i Ringsted

  • Billig husleje 5247,- kr., 2 vær. + stue, 100 kvm. Andelspris 325.791,- kr


    Lejligheden ligger på 1. sal i den gamle Landbrugsskole i Kærehave , som blev totalt istandsat og stod færdig til indflytning maj -04.


    Lejligheden er meget lys og venlig, med soveværelse og stue mod øst.
    Stort og godt indrettet badeværelse med lyse klinker og elementer, og Whirlpool vaskemaskine.
    Køkkenet har bøge-elementer fra HTH, Gram køleskab og Gorenje komfur og emhætte.


    Området i Kærehave er et af Ringsteds mest attraktive – med Kærehaveskoven som nabo og med sti-forbindelse direkte til Ringsted centrum, ca. 2,5 km.


    Mulighed for hurtig overtagelse.

  • Der er vist nogen der ikke har forstand på Andelsboliger :D


    Det er jo ikke køber der sætter huslejen.. Og heller ikke andelsprisen. Han må ikke sælge for mere en den er værd. Kun mindre :dance:


    Og nej det er bestemt ikke københavner priser på den der andel..


    Har en på samme størrelse på Nørrebro. Den koster 525.000 i andel og 10,500 ca i huslejen eller boligafgift om du vil :ohmy:


  • Nu du er så hurtig der hvad kostede din lejlighed så for 24 md siden? Ja vel bare for 12 md siden? Et godt bud er det halve. Det er stik imod andels tanken at andels lejligheder er steget så meget altså at de skal følge ejerlejligheder i prisstigninger. Det der er jo ude på bøhlandet. Jeg kunne måske acceptere indskudet men boligafgiften er altså ikke lav der.
    De priser der er garanteret fastsat fodi hans andels forening har beslluttet at få en valuar ud og vudere og hvad vudere han efter? Ejerboligmarkedet. Det er drøn forkert. En andels lejlighed blir aldrig din egen.

  • Min andel kostede 5000 mindre da jeg købte den for 12 md siden ca. De 5000 kr den er steget er pga. en installation af fiber. :D


    Huslejen er steget nogen 1000 kr grundet rente stigning.


    Det var bestemt ikke for at starte en diskution jeg skrev. Det var mere for at sige at huslejen i Ringsted bestemt ikke er slem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gicls
    Min andel kostede 5000 mindre da jeg købte den for 12 md siden ca. De 5000 kr den er steget er pga. en installation af fiber. :D


    Huslejen er steget nogen 1000 kr grundet rente stigning.


    Det var bestemt ikke for at starte en diskution jeg skrev. Det var mere for at sige at huslejen i Ringsted bestemt ikke er slem.


    Nej det skal vi ikke diskutere om. Synes dog bare stadig at huslejen er for høj. Men nok om det. :$


  • Jeg vil da gerne spørge om der kan forhandles på prisen? Det er er da mere interessant at hører fra sælger? Kan jo se at man godt må sælge billigere bare ikke dyrer.

  • Andelsværdien på min lejlighed er faktisk 6000 kr lavere end da jeg købte den for snart 4 år siden!
    Vores forening satte et nyt fyr ind, og tog i den forbindelse et lån, og det betyder at den fælles andelsværdi er faldet. Selvfølgelig stiger den igen, når lånet er betalt ud.


    Vores andelforening er ikke valuarbedømt, vi prøvede at have en valuar ude og kikke, og han bedømte gennemsnitsprisen til at ligge omk 1 mill. for lejlighederne.
    Prisen er derimod fastsat ud fra de lån som er i foreningen kontra formuen i foreningen.


    Prisen kan selvfølgelig forhandles, men kun inden for den ramme som man vurdere at en istandsættelse vil koste. Dvs et par spande maling mm. Og det er begrænset hvor meget en knapt 4 år gammel lejlighed trænger (-;
    Samtidigt trækker evt. forbedringer prisen op.


    Huslejen er temmelig lav i forhold til andre andele i Ringsted. Alle andre andelsforeninger ligger 1-2000 kr højere for en lign. lejlighed.
    Det nuværende niveau på huslejen er opnået efter en 500 kr stigning pga rentestigningen.



    Ang. at I mener at det er dyrt, både andelspris og husleje. Hvad i alverden har I at sammenligne med??
    Jeg har boet over det meste af Sjælland i løbet af mit liv, og bor pt. billigst pr. m2 end jeg på noget tidspunkt har gjort før!


    Hvis folk er interesseret i billeder, kan I sende mig en pm så mailer jeg billederne til jer.